اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش اینترنت مخابرات از سر گرفته شد


معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۴ استان خبر داد و گفت: هنوز مشکل مخابرات در ۲ استان حل نشده است.

خبرگزاری مهر: معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۴ استان خبر داد و گفت: هنوز مشکل مخابرات در ۲ استان حل نشده است.

غلامرضا داداش زاده در مورد آخرین وضعیت دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۶ استان که حدود یک ماه اخیر صادر شده است، اظهار داشت: فروش اینترنت مخابرات در مراکزی که رفع اشکال کرده است از سرگرفته شد.

وی با اشاره به رفع مشکل کمبود پهنای باند اینترنت در این مراکز تاکید کرد: در ارائه خدمات اینترنت، باید نسبت میزان پهنای باند دریافتی از سوی اپراتور ارائه دهنده این خدمات، با سرویس مشترک مطابقت داشته باشد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: براین اساس دستور توقف فروش اینترنت در ۴ شرکت مخابراتی استانی لغو شده است و این دستور در مراکزی که مخابرات هنوز نتوانسته مشکلات را حل کند، باقی است.

وی با بیان اینکه فروش اینترنت مخابرات در ۲ استان همچنان به دلیل کمبود پهنای باند متوقف شده است در مورد دستور توقف فروش اینترنت به ۳ شرکت اینترنتی – PAP – که به دلیل کم فروشی انجام شده بود نیز گفت: مشکل این شرکتها نیز که مربوط به برخی مراکز مخابراتی بود، حل شده است.

داداش زاده با بیان اینکه شرکتهای اینترنتی در نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ مرکز مخابراتی در کل کشور سرویس می دهند، ادامه داد: ممکن است از این تعداد، حدود ۱۰ مرکز مخابراتی نیز با مشکل مواجه باشد که رگولاتوری با نظارت بر هر مرکز مخابراتی درصورتی که استانداردهای مدنظر رعایت نشود اجازه فروش سرویس نخواهد داد.

رگولاتوری ۲۰ تیرماه امسال از توقف فروش اینترنت توسط شرکت مخابرات ایران در ۶ استان کشور به دلیل کیفیت نامطلوب این خدمات خبر داد. این سازمان اعلام کرده بود: وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شركتهای مخابرات استانی در ۶ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، كرمان، مركزی و همدان براساس شاخصهای تكلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات، در وضعیت نامطلوب است.

درهمین حال در ۱۸ مردادماه نیز رگولاتوری از اخطار توقف فروش اینترنت پرسرعت به اپراتورهای شاتل، های وب، نداگستر صبا به دلیل عدم تناسب میزان پهنای باند با تعداد مشترکان، ایرانسل به دلیل عدم نصب سامانه سنجش کیفیت اینترنت و ارجاع پرونده شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل عدم رعایت مصوبه ۱۸۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و گران فروشی خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
مقایسه سرعت اینترنت خانگی ماهان نت و همراه و اینترنت مخابرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف فروش اینترنت مخابرات در این 6 استان


وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکتهای مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان براساس شاخصهای تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات در وضعیت نامطلوب است.

خبرگزاری ایسنا: وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکتهای مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان براساس شاخصهای تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات در وضعیت نامطلوب است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام خبر فوق گفت: مطابق بازرسی‌ها و ارزیابی‌های بعمل آمده از وضعیت پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکتهای مخابرات استانی، وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت در این استانها، باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان شده است.

غلامرضا داداش‌زاده افزود: در این مورد تذکر و اخطاریه‌های لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقاء پهنای باند داده شده و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مشترکان، پیگیریهای لازم برای ارتقاء پهنای باند و کیفیت سرویس از سوی شرکت مخابرات ایران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه جذب مشترک جدید در این وضعیت باعث کم‌فروشی می‌شود تصریح کرد: ادارات کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مناطق نه‌گانه بر فرایند توقف فروش در این شش استان نظارت داشته و درصورت عدم توقف فروش از سوی شرکتهای مخابرات استانی، ضمن اعمال مقررات مطابق با پروانه اعطایی، پرونده کم‌فروشی تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران بایستی پس از رفع مشکلات و ایجاد شرایط مطلوب، نسبت به توسعه خدمات خود و جذب مشترک جدید اقدام کند.