اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش الماس 9.5 میلیون دلاری در سوئیس


Sancy Beau، الماسی که قرن ها موردتوجه پادشاهان، ملکه ها و شاهزادگان بوده و به عنوان نشانه ای از اتحاد بین کشورها به کار می رفته است به قیمت 9 میلیون فرانک سوییس (9.57 دلار آمریکا) به فروش رسیده است.

 



صبح بخیر : Sancy Beau، الماسی که قرن ها موردتوجه پادشاهان، ملکه ها و شاهزادگان بوده و به عنوان نشانه ای از اتحاد بین کشورها به کار می رفته است به قیمت 9 میلیون فرانک سوییس (9.57 دلار آمریکا) به فروش رسیده است.

 به گزارش صبح بخیر؛ شرکتی که این الماس را به مزایده گذاشته بود آن را "یکی از مهم ترین الماس هایی که تا به حال به مزایده گذاشته شده اند" توصیف می کند، چرا که این الماس حدود 400 سال جزو دارایی های خانواده های سلطنتی اروپا بوده است.

دیوید بِنِت، رئیس شرکت تجارت بین المللی Sotheby اروپا و خاورمیانه می گوید " Sancy Beau یک سنگ جادویی و افسانه ای است که در خاندان سلطنتی از نسلی به نسل دیگرمنتقل شده و هنوز هر کسی را که آن را می بیند تحت تاثیر قرار می دهد. اهمیت تاریخی آن در جلسه مزایده و نتیجه قابل توجه آن بیش از پیش ثابت شد. چنین سنگ های قیمتی متعلق به خانواده سلطنتی کمتر به مزایده گذاشته می شود و من در تمام طول حیات حرفه ایم چنین پدیده ای را ندیده بودم."



در این جلسه 5 نفر بر سر خرید الماس رقابت می کردند و قیمت آن را تقریباً به 5 برابر قیمت قبلی آن رساندند. آقای بنت که قبلاً یک الماس صورتی را درسال 2010 به قیمت 46.2 دلار به فروش رسانده بود، تعیین ارزش واقعی الماسی چون Sancy Beau را بسیار دشوار می داند.

این الماس از معادن هند گرفته شده و در سال 1500 به دست نیکلاس دو هارلی، پادشاه Sancy رسیده بود.


ویدیو مرتبط :
فروش 9 میلیارد دلاری علی بابا تنها در 12 ساعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش تمبر 9 میلیون دلاری در امریکا


تمبر قدیمی ۱۵۸ ساله در امریکا به قیمت ۹ و نیم میلیون دلار حراج شد.

واحد مرکزی خبر: به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دیشب در یکی از حراجی های شهر نیویورک، یک قطعه تمبر قدیمی به حراج گذاشته شد.

این تمبر چاپ سال 1856 است، ابعاد آن حدود سه سانتی متر است و در حراجی دیشب به قیمت 9 میلیون و پانصد هزار دلار فروخته شد که معادل قیمت ده دستگاه خودروی بسیار لوکس از نوع پورشه است.

این تمبر مربوط به دوران حضور استعماری انگلیس در آفریقای جنوبی است.