اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروشندگان مسکن خواب نما شدند



 آخرین پیش‌بینی نهادهای رسمی منتشرکننده آمار و اطلاعات بازار مسکن (بانک مرکزی، مرکز آمار و یک موسسه پژوهشی وابسته به ریاست‌جمهوری) از ثبات قیمت‌ها و ادامه رکود تا پایان سال جاری خبر می‌دهند و این در حالی است که فروشندگان مسکن در برخی مناطق شهری به نوعی خواب‌نما شده‌اند و قصد دارند واحدهای مسکونی خود را که در نیمه ابتدایی سال جاری خریداری کرده‌اند با 10 تا 15درصد افزایش قیمت در ابتدای نیمه دوم سال بفروشند.

به‌عنوان مثال مالک یک آپارتمان 60 متری نوساز در محدوده تهرانپارس که فقط یک ماه در ملک خود ساکن شده است، قیمت پیشنهادی آپارتمان خود را متری 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است و این در حالی است که به گفته مشاور املاک منطقه این فروشنده ماه گذشته این آپارتمان را متری 4میلیون و 500هزار تومان خریداری کرده است!

به گزارش «دنیای اقتصاد» مشاوران املاک منطقه چهار می‌گویند قیمت پیشنهادی متری 5 میلیون تومان برای یک واحد آپارتمان نوساز در وضعیت کنونی بازار مسکن که معلامات در خواب به سر می‌برد، غیرمنصفانه و فرضی است. از این رو فقط فروشندگانی که تصمیم قطعی برای فروش ندارند یا آنکه «پول‌لازم» نیستند، چنین قیمت‌‌هایی را پیشنهاد می‌دهند.
 

اخبار,اخبار اقتصادی,بازار  مسکن

 اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
خواب نما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجله فروشندگان مسکن حتی در شمال تهران!



بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در کلیه مناطق تهران,قیمت مسکن

عجله فروشندگان مسکن حتی در شمال تهران!

بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در کلیه مناطق تهران به اندازه‌ای کساد و بی‌رونق است که واژه «پول لازم بودن» به فروشنده‌های بالا شهری هم سرایت کرده است.

استفاده از این ادبیات توسط فروشندگان شمال نشان از آن دارد که چشم‌انداز کوتاه مدت قیمت مسکن به نفع خریداران کاهشی خواهد بود.


با این حساب «تخفیف و پیشنهاد نرخ‌های فروش زیر قیمت منطقه و تعیین شرایط ویژه برای پرداخت مبلغ خرید» تنها شامل حال کلیه مناطق به جز شمال تهران نیست، زیرا همان‌طور که اشاره شد در محله‌های شمال تهران این روزها، فروشنده یا سازنده‌های پول لازم هم پیدا می‌شوند.


برای مثال، یک واحد مسکونی 227 متری نوساز سوپرلوکس در خیابان مرجان واقع در نیاوران ، طبق اظهارات فروشنده با «شرایط پرداخت اقساطی» به خریدار تحویل داده می‌شود.


همچنین در خیابان زعفرانیه واحدی به متراژ 260 متر و 3 پارکینگ سندی در مجموعه ای لوکس به اضافه 100‌متر تراس «زیر قیمت منطقه» به بازار فروش عرضه شده است.


از سوی دیگر در خیابان فرمانیه شرقی هم مالکی واحد خود را به متراژ 300 متر مربع و 50 متر تراس مشرف به باغ و به اضافه سهم القدر زمین با عنوان «فروش فوری» به متقاضیان معرفی کرده است.


علاوه براین فروشنده ای اعلام کرده است: یک واحد 420 متری با طراحی بهترین سازنده به همراه مشاعات مجلل و 3 پارکینگ با «تخفیف ویژه» به فروش می‌رسد.


از طرف دیگر برخی از فروشنده ها یا مشاوران املاک از کاهش چند درصدی قیمت پیشنهادی فروش به متقاضیان خبر می‌دهند. در همین رابطه در خیابان سنبل واقع در فرمانیه واحدی به متراژ 325 مترمربع و 35 مترمربع تراس مبله بر اساس جزئیات ذکر شده در آگهی «30 درصد زیر‌قیمت‌منطقه» به خریدار واگذار می‌شود.


همچنین عده‌ای از فروشنده ها در فایل فروش واحدشان به صراحت به مساله پول لازم بودن ، اشاره می‌کنند.


برای مثال، در خیابان زعفرانیه یک واحد 200 متری به صورت تکواحدی برای فروش پیشنهاد شده و مالک اظهار کرده است که «پول لازم» است.


«اکازیون واقعی ، 30 درصد زیر قیمت» عنوانی است که برای فروش واحدی 12 سال ساخت به متراژ 206 متر مربع در خیابان جردن در نظر گرفته شده است و این واحد متری 5 میلیون و 900 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در کلیه مناطق تهران,قیمت مسکن

/دنیای اقتصاد