اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروزنده:دستگاه های دولتی زیر بار دورکاری نمی روند




فروزنده:دستگاه های دولتی زیر بار دورکاری نمی روند

 

معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهوری با انتقاد از برخی دستگاه های دولتی برای عدم بکارگیری طرح دورکاری گفت: دولت توانست ۶۰۰ هزار نفر از نیروی انسانی خود را با سیاستهای اصل ۴۴ واگذار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف اله فروزنده در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت گفت: قوانین ما در حوزه توسعه منابع انسانی، کارایی لازم را ندارد و هر دستاورد خوبی که در هر حوزه ای به عمل می آید اگر نتواند در قالب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بومی شود، معضلات بسیاری را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهوری افزود: نیروی انسانی تحصیلکرده یکی از مشکلات امروز سیستم های اداری کشور است، چرا که این نیروها کارآمدی لازم را ندارند، به همین دلیل شاید این موضوع کشور را به تغییر در الگوی تحصیلات علوم انسانی رهنمون کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشور مزیت های مناسبی را پیش رو دارد که ظرفیت های قانونی نیز در کنار آن قرار می گیرند، اما در مراکز آکادمی و علمی این موارد مورد توجه جدی واقع نمی شوند.

فروزنده گفت: دولت با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی گام مثبتی را در رابطه با اصلاح نظام آموزش و پرورش در نظر گرفته است که منجر به ایجاد سازمان مهارت فنی است. این درحالی است که افراد بر اساس استعداد و علاقه و ذوق رشته را انتخاب نمی کنند و این خود یک معضل شده و پاشنه آشیل نیروی انسانی است.

معاون رییس جمهور گفت: دستگاه ها زیر بار دورکاری نمی روند در حالی که امروز پیشخوان شهری و روستایی را در اختیار داریم که توانمندی دارد کارهای بخش دولتی را انجام دهد، تمام ظرفیت های قانونی نیز برای آن فراهم است. بنابراین اگر مدیران بخواهند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در وزارتخانه هایی که ادغام شده اند، اگر مسئولان نیروی انسانی را رعایت نکنند، به طور قطع همین نیروی انسانی طنابی به گردن آنها خواهد آویخت که منجر به اضمحلال آنها می شود. ضمن اینکه باید در فرآیند ادغام، از فعالیت های موازی جلوگیری کرد و آنها را حذف نمود.

معاون رئیس جمهوری گفت: دولت نهم و دهم توانست ۶۰۰ هزار نفر از نیروی انسانی خود را با سیاست های اصل ۴۴ واگذار کند.... / خبرگزارى مهر



ویدیو مرتبط :
واکنش دستگاه‌های رسمی به طرح توزیع تریاک دولتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كارآفرین برتر سال ۸۹: دستگاه های دولتی به عنوان بازوی اجرایی كارآفرینان عمل كنند



 

 

دستگاه های دولتی به عنوان بازوی اجرایی كارآفرینان عمل كنند

 

كارآفرین برتر سال ۸۹ در بخش صنعت گفت: دستگاه های دولتی به عنوان بازوی اجرایی حمایت بیشتریاز كاآفرینان داشته باشند تا این مجموعه ها بتوانند به اهداف و شرایط ایده آل دست یابند.

 

هادی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس "توانا "، در خصوص فعالیت های مجموعه نوآوران ابزار دانش آموز (ناتكو)، اظهار داشت: این مجموعه در زمینه طراحی در توسعه، تولید و ارائه خدمات بسته های كمك آموزشی نوین در زمینه دانش آموزی و دانشجویی فعالیت می كند.

 

وی در ادامه افزود: مجموعه ناتكو در مباحث رباتیك، نانو، هوافضا، زیست شناسی، بیوشیمی و نجوم كار می كند.

 

این كارآفرین هدف این مجموعه را بسترسازی برای تولید علم در عرصه دانشگاهی به نحوی كه در مقطع دانش آموزی شرایط برای تولید علم در مقطع دانشجویی فراهم شود، برشمرد.

 

اسماعیلی با بیان اینكه برگزاری جشنواره ها و مسابقات مكمل كار این مجموعه است، بیان داشت: یكی دیگر از مباحث ناتكو استعدادیابی و ایجاد خلاقیت در دانش آموزان است.

 

وی عنوان كرد: در مدت چهار سال فعالیت ناتكو بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در زمینه های علوم نوین آموزش دیده اند و ۶۰ هزار بسته آموزشی تهیه و ارائه شده است.

 

این كارآفرین با اشاره به اینكه بیش از ۴۰ نفر به طور مستقیم فقط در مجموعه تهران فعالیت می كنند، ادامه داد: ۵۰ مجموعه دیگر در كل كشور زیرمجموعه ناتكو هستند و به طور كلی حدود ۵۰۰ نفر مشغول به كار هستند.

 

اسماعیلی در خصوص نهادها و سازمانهایی كه این مجموعه را حمایت كرده اند، گفت: در طرح آمایش وزارت صنایع، راه اندازی كارخانه اسباب بازی الكترونیكی در نظر گرفته شده است و مجموعه ناتكو پس از كسب امتیاز لازم در حال معرفی به بانك صنعت و معدن است ولی از سوی وزارت علوم استقبالی نشده و وزارت آموزش و پرورش حمایت های معنوی به خصوص در برگزاری مسابقات دانش آموزی كرده است.

 

وی خاطرنشان كرد: هدف مسابقات دانش آموزی برخلاف هدف مسابقات دانشجویی كه پیشرفت و تولید علم است، خلاقیت، نوآوری و افزایش اعتماد به نفس است.

 

این كارآفرین با اشاره به اینكه بزرگ ترین مسابقات دانش آموزی در بخش خصوصی توسط مجموعه ناتكو برگزاری می شود، عنوان كرد: انتظار می رود دستگاه های دولتی به عنوان بازوی اجرایی حمایت بیشتری از كاآفرینان داشته باشند تا این مجموعه ها بتوانند به اهداف و شرایط ایده آل دست یابند.

 

اسماعیلی با بیان اینكه در ایران صنعت اسباب بازی به جز كانون پرورش فكری كودكان كه دولتی است وجود ندارد، ادامه داد: ۴۰ درصد اسباب بازی دنیا وسائل كمك آموزشی هستند و پروژه وزارت صنابع كه در آن ناتكو انتخاب شده است بسیار عظیم بوده و هدف آن راه اندازی صنعت اسباب بازی است.

 

مدیر مجموعه ناتكو، در خصوص سرمایه گذار اولیه این مجموعه اظهار داشت: با توجه به اینكه بیشتر اعضای این مجموعه جوان هستند، صندوق حمایت از صنایع الكترونیك از این مجموعه حمایت كرده و باعث شده تا این مجموعه با كمك سرمایه اعضا كه سرمایه انسانی و دانش فنی بود، راه اندازی شده و فعالیت كند.

 

اسماعیلی در خصوص میزان استقبال از وسایل ارائه شده توسط ناتكو، اظهار داشت: مجموعه ناتكو بخش خصوصی است و مباحث علوم نوین گران قیمت هستند، بنابراین محصولات ناتكو بیشتر در مدارس غیرانتفاعی و شاهد و در مناطق و شهرهای خاص استفاده می شود و محصولات این مجموعه در حدود ۷۰ شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی در ادامه تصریح كرد: ابتدا مقرر بود ناتكو فقط وسایل را ارائه كند و خود مدارس خدمات را انجام دهند ولی به دلیل نوین بودن و استفاده از تكنولوژی بالا در بسته های آموزشی این مجموعه خدمات را نیز ارائه می كند.

 

اسماعیلی بیان داشت: این ایده برای اولین بار حدود ۱۰ سال پیش در آمریكا و كانادا انجام گرفته و چهار سال پیش در ایران بومی شد و در ربات ها از زبان فارسی استفاده شده است.

 

این كارآفرین اظهار داشت: ابتكار مجموعه ناتكو ساده سازی برخی علوم كه خود در قالب چند علم هستند، است و در فناوری هایی مانند نانو برای فهم دانش آموزان به صورت عملی و تمرین ساده سازی شده است.

 

وی با اشاره به محدودیت فضا و امكانات در برخی مدارس، بیان داشت: یكی از محاسن محصولات ناتكو تهیه بسته هایی كمك آموزشی است كه به راحتی دست دانش آموز می رسد و می توانند حتی داخل كلاس و بدون نیاز به آزمایشگاه از این وسایل استفاده كنند و جایگزین آن باشد.

 

وی در پایان اذعان داشت: این مجموعه در كانون پرورش فكری، در سازمان فنی و حرفه ای و در دفتر پژوهش های وزارت آموزش و پرورش ثبت شده است و اقدامات لازم برای ثبت اختراع صورت گرفته است./خبرگزارى فارس