اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروزآبادی: هدف ها شناسایی و سلاح ها به سمت آنها تنظیم شده است



 

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فضای نیروهای مسلح کشورمان همانند کلاس موسیقی است که برنامه اجرایشان هر لحظه ممکن است اعلام شود گفت: همه هدفها شناسایی و سلاح ها به سمت آنها تنظیم شده و منتظر رمز روز اجرای سمفونی دفاع از میهن هستیم.

 

سردار سرلشگر بسیجی دکتر سید محمد حسن فیروزآبادی در گفتگو با مهر، در خصوص میزان آمادگی نیروهای مسلح کشورمان در مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانند کلاس موسیقی هستند که برنامه اجرایشان هر لحظه ممکن است اعلام شود.

وی تصریح کرد: بنابراین نیروهای مسلح کشورمان دائما درحال آموزش، تمرین، رزمایش و آمادگی هستند و روز به روز بر اقتدار رزمی خود می افزایند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمامی ابزار و تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان است، گفت: همه هدفها شناسایی و سلاحها به سمت آنها تنظیم شده است بطوریکه نیروهای مسلح منتظر رمز روز اجرای سمفونی دفاع از میهن هستند..... / تحلیل :عصر ایران


ویدیو مرتبط :
شناسایی یک هدف و مورد اصابت دادن آن توسط یک جنگنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: هدف مانور نظامی امارات مقابله با انتقال سلاح از ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزیر دفاع آمریکا:

هدف مانور نظامی امارات مقابله با انتقال سلاح از ایران است

این مانور نظامی در امارات، ماموریتی برای تقویت قدرت نظامیان کشورهای عربی است تا آنها به توقف جابجایی تسلیحات ایران کمک کنند. از جمله این تسلیحات می توان به موشک هایی دوش پرتاب اشاره کرد.وزیر دفاع آمریکا هدف مانور نظامی در امارات را مقابله با ارسال سلاح از سوی ایران عنوان کرد.

به گزارش عصر ایران، "لئون پانه تا" در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد ایران از طریق توزیع گسترده تسلیحات ضد هوایی در میان هم پیمانان خود، تلاش های گسترده ای برای بی ثباتی خاورمیانه آغاز کرده است.

پانه تا ادامه داد: وقتی موشک های دوش پرتاب "مانبادس" توزیع می کنید هیچ شکی وجود ندارد که این اقدام نه تنها فقط برای هواپیماهای نظامی بلکه برای هواپیماهای غیر نظامی هم یک تهدید به شمار می رود.

رویترز می نویسد: قبل از این مقامات غربی درباره گسترش امکان دسترسی به این نوع از موشک ها و خطر آنها برای هواپیماها و بالگردهای نظامی هشدار داده بودند.

گارد ساحلی یمن روز 23 ژانویه گذشته یک فروند شناور حامل محموله تسلیحاتی از جمله موشک های زمین به هوا "مانبادس" را توقیف کردند. مقامات آمریکایی مبداء این محموله را ایران و مقصد آن را مجموعه حوثی ها در شمال یمن اعلام کرده بودند. ایران بارها هر گونه دخالت در امور داخلی یمن را تکذیب کرده است.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به توقیف موشک های مانبادس در آب های یمن گفت: این برای نخستین بار است که شاهد چنین موشک هایی هستیم.

وی افزود: آمریکا تلاش ها برای رویارویی با تهدیدات از سوی ایران را افزایش می دهد. آمریکا مانور نظامی با حضور  چند کشور را در امارات برگزار می کند تا مقابله با انتقال تسلیحات از ایران بهبود یابد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: این مانور نظامی در امارات، ماموریتی برای تقویت قدرت نظامیان کشورهای عربی است تا آنها به توقف جابجایی تسلیحات ایران کمک کنند. از جمله این تسلیحات می توان به موشک هایی دوش پرتاب اشاره کرد.

بانیتا پس از 19 ماه فعالیت در سمت وزیر دفاع آمریکا قرار است بازنشسته شود و به زودی شخص دیگری  جایگزین او شود.سنای آمریکا از روز پنجشنبه گذشته جلساتی را برای بررسی صلاحیت چاک هاگل به عنوان وزیر دفاع جدید آغاز کرد.

امارات از روز 8 تا 19 بهمن جاری تامانور نظامی مشترک با آمریکا و چند کشور دیگر را در ساحل خلیج فارس برگزار می کند. این مانور نظامی در بخش های دریایی، هوایی و زمینی برگزار می شود.

خبرگزاری رسمی امارات درباره هدف این مانور گفته بود: رزمایش در چارچوب سلسله تمرین های مشترک با هدف بهبود اقدامات و توانمندی های ملی و همکاری بین المللی برای منع گسترش و استفاده سلاح کشتار جمعی و مواد دارای استفاده دوگانه و تبادل تجربیات در زمینه های مرتبط با مبارزه با گسترش سلاح کشتار جمعی است./عصرایران