اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروتن و خواهران ضیغمی در «چارسو»!


فیلم چهارسو نخستین فیلم سینمایی ایرانی است که با دوربین «5D-Canon» فیلمبرداری شده است. علاوه بر محمدرضا فروتن خواهران ضیغمی، نیوشا و روشا در این فیلم بازی می کنند.

تماشا: محمدرضا فروتن، بازیگر شناخته شده و ستاره دهه هفتاد سینما، این روزها فیلم «چارسو» به کارگردانی فرهاد نجفی را در اکران دارد. «چارسو» آخرین ساخته سینمایی این کارگردان جوان است.

فروتن در این فیلم نقش مردی به نام فرهاد کیان را بازی می کند که روزی از خواب بیدار شده و متوجه می شود در خانه خود نیست و در جایی زندانی شده است و در حال پیدا کردن راهی برای فرار، چیزهای عجیبی یادش می آید. این فیلم دومین ساخته فرهاد نجفی بعد از فیلم سینمایی اکشن «حرکت اول» است.

نجفی که این روزها مشغول پیش تولید سومین فیلمش با نام «کبریت» است درباره فیلم اجتماعی «چارسو» گفت: «من سینمای اکشن و پرتحرک را خیلی دوست دارم ولی بیشتر به خاطر علاقه زیاد به تکنیک در فیلم اولم، «حرکت اول»، سراغ این ژانر رفتم و دوست داشتم این سبک کار را تجربه کنم ولی این دلیل نمی شود که همیشه بخواهم اکشن کار کنم. من دوست دارم ژانرهای مختلف را امتحان کنم. فیلم «چارسو» بر اساس دغدغه های شخصی من نسبت به جامعه مان شکل گرفته است. متاسفانه این روزها برخی مسائل انسانی در جامعه کمرنگ شده. از همین رو به نظرم آمد یادآوری این موضوع الان می تواند برای جامعه مهم باشد. ما تمام تلاشمان را کردیم که فیلم از لحاظ تکنیکی و ساخت و نوع روایت، کاری متفاوت و جذاب برای مخاطب باشد.»



فیلمنامه دومین ساخته سینمایی فرهاد نجفی را خودش و حمید سلیمی  نوشته اند. «چارسو» قرار بود در جشنواره فجر گذشته حاضر باشد اما با توجه به حجم بالای جلوه های ویژه رایانه ای و آماده نشدن نسخه نهایی فیلم از جشنواره انصراف داد.

 این فیلم نخستین فیلم سینمایی ایرانی است که با دوربین «5D-Canon» فیلمبرداری شده است. گفته می شود این فیلم در زمره آثار متفاوت سال های اخیر سینمای ایران است. علاوه بر محمدرضا فروتن خواهران ضیغمی، نیوشا و روشا در این فیلم بازی می کنند.

نیوشا ضیغمی: نمی خواهم کار روشا با برچسب خواهر نیوشا ضیغمی باشد

نیوشا ضیغمی که بخشی از سرمایه فیلم را عهده دار شده، درباره اکران شدن این فیلم و البته بازی خواهرش، روشا در آن می گوید: «این فیلم تجربه دوم تولید سینمایی در دفتر خودمان بود که بخشی از آن را تامین کردیم اما این مسئله اصلا ارتباطی به حضور خواهرم در «چارسو» ندارد چون او انتخاب کارگردان بود.»

ضیغمی ادامه می دهد: «روشا در این فیلم هم بازیگر است و هم طراح لباس و نقشی کوتاه اما محوری دارد. من از اینکه پا در عرصه بازیگری گذاشته، برایش خوشحالم اما بارها گفته ام که نمی خواهم اگر کاری انجام می دهد با برچسب خواهر نیوشا ضیغمی باشد. دوست دارم بر اساس توانایی خودش باشد. با اینکه به عنوان کار جدی اول به او سخت گذشت اما بعد از اینکه نتیجه کار را دیدم واقعا برایش خوشحال شدم و آینده روشنی برایش می بینم.»

نیوشا ضیغمی درباره بازی خود در این فیلم سینمایی هم می گوید: «این فیلم درباره زندگی مرد تاجر موفقی با بازی محمدرضا فروتن است که من نقش همسرش را بازی می کنم و از اینکه با یک کارگردان جوان و با انگیزه همکاری کردم، بسیار خوشحالم. من تا به حال جلوی دوربین کارگردان های پخته و پیشکسوت زیادی بودم اما رفتن مقابل دوربین فرهاد نجفی به عنوان جوانی که خیلی در کارنامه کارگردانی اش اسم ندارد برایم تجربه جالب و شیرینی بود.»



روشا ضیغمی: همکاری با نیوشا برایم افتخار است



از طرف دیگر روشا ضیغمی درباره اولین کار سینمایی جدی خود می گوید: «نقش من در این فیلم کم اما محوری است و در کل از نقش های این مدلی بیشتر خوشم می آید. به نظر من اینکه کسی نقش طولانی داشته باشد اما تاثیرگذاری اش کم باشد، خیلی قشنگ نیست و کیفیت برایم مهمتر است.»

او درباره همکاری با خواهرش می گوید: »برای من اولین تجربه بازی و همکاری ام با نیوشا واقعا باعث افتخار است. نیوشا هم در کار و هم در زندگی همیشه مثل مادر پشت من بوده و خیلی بیشتر از دلسوزی هایی که خواهرهای بزرگتر دارند، به من محبت کرده. من از اینکه نام او در کارم باشد واقعا افتخار می کنم اما چیزی که برایم بیشتر اهمیت دارد این است که آنقدر تلاش کنم تا مردم مرا نه به واسطه خواهرم نیوشا بلکه خودم را با مهارت هایم بشناسند. من اگر 10000 بار دیگر هم پیش بیاید باز هم دوست دارم با نیوشا همکاری کنم و این همیشه مرا خوشحال می کند.» او همچنین در مورد این پروژه می گوید: «گروه، همه دوست داشتنی بودند و کار با فرهاد نجفی خیلی تجربه خوبی بود.»


ویدیو مرتبط :
قسمتی از فیلم چارسو با بازی نیوشا ضیغمی و محمدرضا فروتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیوشا ضیغمی و فروتن در «چهارسو»


«چهارسو» راوی داستان مردی است که بعد از تصادف به اتاقی تحت عنوان صفر منتقل شده و در آن جا اتفاق‌های گذشته و گناهان او از نظرش می‌گذرد.

«چهارسو» راوی داستان مردی است که بعد از تصادف به اتاقی تحت عنوان صفر منتقل شده و در آن جا اتفاق‌های گذشته و گناهان او از نظرش می‌گذرد. فرهاد نجفی کارگردانی فیلم «چهارسو» را بر عهده دارد؛ او پیش از این فیلم «حرکت اول» را مقابل دوربین برده است. در «چهارسو» بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، نیوشا ضیغمی، سوگل طهماسبی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.