اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرهادی: برای وزارت علوم کار زیاد داریم


گزینه وزارت علوم در خصوص معرفی خود برای تصدی پست وزارت علوم گفت: هم علاقمند هستم و هم خیلی در این زمینه کار داریم.

خبرگزاری مهر: محمد فرهادی در خصوص معرفی خود برای تصدی پست وزارت علوم گفت: هر بار که این مساله اوج می گیرد  من نیز به عنوان گزینه معرفی می شوم.

وی ادامه داد: این بار نیز صحبت هایی دراین زمینه صورت گرفته و قرار است تا ظهر امروز نتیجه نهایی را به من اعلام کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص اینکه آیا این پیشنهاد را می پذیرید نیز گفت: هم علاقمند هستم، هم خیلی برنامه داریم و هم خیلی در این زمینه کار داریم .

محمد فرهادی متولد 1328 شهرستان شاهرود متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. وی پیش از این در دولت های گذشته وزیر فرهنگ و آموزش عالی و وزیر بهداشت بوده است.

از دیگر سمت‌های وی رئیس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران کشور را بر عهده داشته است.


ویدیو مرتبط :
جعفر توفیقی : کار خود را در وزارت علوم آغاز کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت علوم برای مبارزه با "پایان‌نامه فروشی" دست به کار شد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,پایان‌نامه فروشی

 

اخبار دانشگاه - با تدوین لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه

وزارت علوم برای مبارزه با "پایان‌نامه فروشی" دست به کار شد

معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید، گفت: طی این لایحه با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌و‌گو با ایسنا  افزود: این لایحه به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مربوط به اساتید و دانشجویان است که در داخل آموزش عالی هستند و بخش دیگر مربوط به افراد و بنگاه‌هایی است که خارج از آموزش عالی به قصد انتفاع اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در داخل آموزش عالی نیاز به تصویب قانون نیست، اظهار کرد: با توجه به مقررات هیأت انتظامی اساتیدی که تخلفی با عنوان سوء‌استفاده‌ از نتایج تحقیقاتی دیگران انجام داده باشند، برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه با تخلفات دانشجویان نیز برخورد خواهد شد افزود: در مورد دانشجویان نیز بنا شده در قوانین کمیته‌های انضباطی دو بند اضافه شود که این مسئله به امضای وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهد رسید و نیازی به تصویب قانون نیست.

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در خارج از آموزش عالی با خلاءهای قانونی روبرو هستیم، گفت: لایحه‌ای در این زمینه تدوین شده که پس از امضای وزیر علوم به دولت می‌رود تا به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: طبق این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند 7 ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با تأکید بر اینکه با بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه کنند با اشد مجازات برخورد می‌شود، افزود: طبق این لایحه با این بنگاه‌ها مطابق بند یک ماده 9 برخورد می‌شود، البته لازم به ذکر است این بنگاه‌ها باید با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد تا نیروی انتظامی اقدام و بنگاه‌ها را تا رسیدگی به تخلفات آن‌ها پلمپ کند. 

اخبار دانشگاه - ایسنا