اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمول انقراض یک ملت چیست؟



 

 

 

فرمول انقراض یک ملت چیست؟

 

نقدی بر سخنان ریاست جمهوری در باره فرمول انقراض ملت ها

فرمول انقراض یک ملت چیست؟

جعفر محمدی - تقریباً از اواسط دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، موضوع ازدیاد جمعیت ایران ، به یکی از شاه بیت های سخنان وی تبدیل شده است و ایشان در مناسبت های مختلف ، فرصت را غنمیت می شمارد و بر لزوم افزایش جمعیت ایران و کافی نبودن دو بچه تاکید می کند. حتی در یکی دو مورد نیز آقای احمدی نژاد استان شدن برخی مناطق را منوط به تولید مثل و افزایش جمعیت کرد.

آخرین مورد از این سخنان نیز به سفر استانی دولت به کرج مربوط می شود ؛ خبر ایلنا را بخوانید:

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از شعار دو بچه کافی است اظهار کرد: این شعار فرمول انقراض یک ملت است نه بقای آن. بسیاری از نخبگان و دانشمندان از خانواده‌های پرجمعیت بوده و همین امر موجب رشد آنها شده است.

وی ادامه داد: زمانی که خانواده‌ای شش فرزند دارد باعث کلنجار رفتن آنها و رشد استعدادهایشان می‌شود. اما اینکه گفته می‌شود فرزندان زیاد را نمی‌توان به خوبی تربیت کرد حرف صحیحی نیست چرا که مهم‌ترین وظیفه خانواده تربیت نسل آینده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعداد فرزند زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود، تصریح کرد: حالا نمی‌گویم که خانواده‌ها پنج، شش فرزند داشته باشند اما زمانی که حرف از الگوی اسلامی ـ ایرانی می‌آید باید تمام جوانب و تصمیم‌گیری‌ها را تحت تاثیر خود قرار بدهد و الا دیگران برای ما تصمیم گرفته و به خورد ما می‌دهند.

در باب سخنان رئیس جمهور نکاتی چند حائز اهمیت است:

1 - ایشان فرموده اند که شعار دو بچه کافی است ، فرمول انقراض یک ملت است. اگر چنین باشد ، باید ملت چین که قانون تک فرزندی در کشورشان حاکم است ، رو به انقراض برود ولی می بینیم که این کشور ، همچنان رو به صعود است و قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند و پیش می تازد. در مقابل ، بسیاری از کشورهای آفریقایی ، از بس که نرخ زاد و ولدشان زیاد است ، در سیر کردن شکم مردمشان با حداقل تغذیه نیز مانده اند.

بنابراین ، نمی توان انقراض یا عدم انقراض یک ملت را به شعار دو بچه کافی است ، ربط داد. فرمول انقراض یک ملت ، شعار کفایت دو بچه نیست ، بلکه سوء مدیریت ها ، بی تدبیری ها ، هدر دادن سرمایه های ملی ، فراری دادن مغزهای متفکر ، تحدید آزادی های مشروع  ، حذف نخبگان و تکریم کوته اندیشان ، سپردن کارهای بزرگ به انسان های کوچک ، برتری دادن مسائل فرعی بر امور اصلی و ... هستند که روی هم رفته فرمول انقراض و انحطاط یک ملت را رقم می زنند و می توانند حتی تمدنی پرشکوه را به جامعه ای منحط و رو به زوال تبدیل کنند.

یک ملت وقتی رو به انقراض می رود که حتی هوایی که تنفس می کند ، آکنده از سرب و مونواکسید کربن و ذرات معلق و هزار ماده سمی دیگر باشد ، آب آلوده بخورد ، در میان امواج پارازیت های ماهواره ای روزگار بگذراند ، غذایش برنج های آلوده وارداتی گوشت های هورمونی باشد و از شادی های متعارف بی نصیب!

این ها فرمول های انقراض یک ملت اند نه تعداد زایش هایی که زنان دارند.

2 - منابع موجود ، به زحمت کفاف جمعیت کنونی را می دهد. همین که دولتمردان از مردم خواهش می کنند که در راستای همکاری با طرح هدفمندی ، حتی المقدور از گرفتن یارانه ها خودداری کنند تا منابع باقی مانده بین کسانی که نیاز بیشتری دارند توزیع شود ، نشان از کمبود منابع دارد.

همین آب را در نظر بگیرید که تن و بدن مدیران وزارت نیرو می لرزد وقتی یک سال ، باران کمتری می بارد! همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید ، در خوزستان ، بسیاری از مردم در تامین آب آشامیدنی سالم ، مشکل دارند و در قم ، هنوز آب شور مردم را می آزارد و اگر خدا رحمی نیاورد و بارانی نبارد ، سال آینده در تهران نیز باید منتظر جیره بندی آب باشیم.

امروز با جمعیت 75 میلیونی ، شاهد میلیون ها متقاضی مسکن هستیم و سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی احداث شود تا به نقطه برابری عرضه و تقاضا برسیم ؛ حال اگر به جای 75 میلیون جمعیت کنونی ، 100 یا 150 میلیون نفر بودیم چه حال و روزی داشتیم؟ و همچنین است در مسائل دیگری مانند بهداشت ، درمان ، آموزش ، اشتغال ، تغذیه و ... .

مگر خود آقای احمدی نژاد نگفت که در سفرهای استانی کودکی دیده که حتی لباسی برای پوشیدن نداشته و کسانی را دیده که 25 سال است میوه نخورده اند. آیا منطق حکم نمی کند ابتدا لباس و غذای همین جمعیت کنونی تامین شود و بعد اگر منابعی ماند ، به فکر نان خورهای جدید افتاد؟

3 - این که جناب رئیس جمهور فرموده اند زمانی که خانواده‌ای شش فرزند دارد باعث کلنجار رفتن آنها و رشد استعدادهایشان می‌شود و تعداد فرزند زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود، مبنای علمی و حتی تجربی ندارد . ای بسا از یک خانواده پرجمعیت ، فرزندانی فاضل و دانشمند بیرون بیایند و از خانواده پرجمعیت دیگر ، مشتی دزد و معتاد و کلاهبردار تحویل جامعه شوند. همه این ها بستگی دارد به نوع تربیت و کاملاً هم مشخص است که در جامعه امروزی ما ، به ویژه در شهرها ، هر چه تعداد فرزندان کمتر باشد ، فرصت والدین و منابع مالی خانواده ، به نحو بهتری پاسخگوی نیازهای تربیتی فرزندان است.

4 - هشدار جدی که در این باب مطرح است این که تمام تلاش های سالیان گذشته برای کنترل جمعیت و فرهنگ سازی در این خصوص ، با ترویج جمعیت گرایی در حال هدر روی است و اقداماتی مانند حذف درس تنظیم خانواده از دانشگاه ها ، برداشتن سقف تعداد افراد خانواده در اختصاص یارانه های نقدی و تبلیغ زاد و ولد حداکثری به عنوان یک ارزش اجتماعی در همین راستا ارزیابی می شود.

نکته اینجاست که افزایش زاد و ولد در این سال ها ، منجر به مشکلاتی از قبیل رشد تقاضای اشتغال و مسکن در سالیان آتی می شود و بدین سان ، ایرانیان 20 سال دیگر و مسوولان وقت کشور در آن مقطع ، باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند که پیشینیان برایشان تدارک دیده اند.

البته یک نکته را هم نباید از یاد برد و آن این که عموم مردم ، با فرهنگ تنظیم خانواده آشنا هستند و در تصمیم گیری برای خانواده خود ، واقعیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را در نظر می گیرند نه سخنرانی ها را !....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
انقراض زنبور عسل ، انقراض انسان - سم ها و انگل ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهور: فرمول دو بچه كافی است، فرمول نابودی یك ملت است



 

 

رییس جمهور: فرمول دو بچه كافی است، فرمول نابودی یك ملت است

 

رییس جمهوری صبح پنجشنبه در جمع مدیران استان یزد بار دیگر از شعار دو فرزند برای هر خانواده كافی است، به شدت انتقاد كرد و گفت: فرمول دو بچه كافی است در واقع فرمول نابودی یك ملت است و این روش همان راهی است كه اكنون اروپایی ها در آن گرفتار شده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' در هشتاد و چهارمین سفر استانی خود، نظریه دو فرزندی را دیدگاهی مبتنی بر نظریه اومانیسم و سرمایه داری غربی دانست و افزود: در حال حاضر بررسی نخبگان درجه یك كشور نشان می دهد كه آنان در خانواده های پرجمعیت هشت و 9 نفری زندگی كرده اند.

وی با رد این دیدگاه كه جمعیت كم حتما رفاه می آورد، تصریح كرد: در اوایل انقلاب در حالی كه جمعیت ایران نصف جمعیت كنونی بود بیش از پنج میلیون بشكه نفت صادر می كردیم اما اكنون صادرات ما به نصف این میزان رسیده و جمعیت دو برابر شده اما وضعیت رفاه با توجه به امكانات و زیرساخت های انجام شده به چند برابر افزایش یافته است.

رییس جمهوری با بیان اینكه غربیها می گویند ازدواج سبب فقر می شود افزود: در واقع آنها با بیان اینكه ازدواج نكنید می خواهند مفاسد را گسترش دهند.

وی یادآورشد: در حال حاضر به گونه ای این مساله در جامعه ما جا انداخته شده كه جوانان تا خانه و ماشین نداشته باشند نباید ازدواج كنند و از این رو سن متوسط ازدواج دختران 23 و پسران 26 سال رسیده است.

احمدی نژاد با تاكید براینكه تاخیر در سن ازدواج عواقب روحی، روانی و فرهنگی دارد گفت: خداوند در باره ازدواج می گوید اگر از فقر می ترسید ازدواج كنید.

رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: غرب انسان را رها شده در برهوت شهوات می خواهد در حالیكه ما انسان را رها شده در ملكوت آسمان می خواهیم. در نتیجه راهكار ما با غرب متفاوت است و باید به تدریج الگوی اسلامی ایرانی را در اندیشه خود تبلور یافته و آن را وارد زندگی و كار خود كنیم.

وی با تاكید بر اینكه روش های نظام سرمایه داری ما را به جامعه و حاكمیت مهدوی (عج) نمی رساند، بالاترین عبادت را خدمت به مردم و باز كردن گره از كار یك ملت دانست و گفت: اكنون در شرایطی قرار داریم كه در تاریخ كمتر اتفاق می افتد یا اصلا اتفاق نیفتاده است چرا كه اكنون زمان سرنوشت ساز عبور از همه تجربیات تاریخی بشر و آماده شدن برای پذیرش حاكمیت الله در سراسر زمین است.

رییس جمهوری با تاكید براینكه جمهوری اسلامی یك هدیه الهی برای همه بشریت است تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همانند حكومت های مادی دنیا نیست و به جغرافیا و نژاد خاص ما نیز تعلق ندارد بلكه جمهوری اسلامی ادامه راه انبیای الهی برای رساندن بشر به سرمنزل مقصود است.

رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی مقدمه و زمینه ای است تا راهها را باز كند و به رنج های تاریخی بشر پایان دهد.

احمدی نژاد با تاكید براینكه از لحظات باید به خوبی استفاده كنیم افزود: نباید پرداختن به مسایل كلان ما را از پیگیری امور جزیی غافل كند چرا كه همه امور با هم است.

**با الگوی اسلامی ایرانی می توانیم عالم را تسخیر كنیم

احمدی نژاد در ادامه سخنانش، با بیان اینكه امروز بهترین ماموریت ما ساختن ایران است، تصریح كرد: این ساختن نیازمند الگو است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر به طور مشخص در دنیا دو الگو وجود دارد، 'الگوی برنامه ریزی توسعه' را از جمله الگو های رایج در دنیا دانست و گفت: نظامهای سرمایه داری اكنون با این الگو تلاش دارند به نقطه ای برسند كه اروپایی ها و امریكایی ها به آن رسیده اند، در واقع آنان مدعی اند نقطه اوج الگوی برنامه ریزی همان جایی است كه اكنون امریكا به آن رسیده و آن نقطه كمال بشریت است.

رییس جمهوری با تاكید براینكه ما نمی خواهیم به چنین نقطه ای برسیم گفت: ما به دنبال جامعه ای هستیم كه خانواده و فرهنگ ما همانند غرب نشود یعنی جامعه ای كه انسان ها، محترم، بدون فقر و جامعه همراه با عدالت، یگانه پرستی و پاكی باشد تا همه انسان ها و آحاد جامعه فرصت كمال و شكوفایی پیدا كنند.

احمدی نژاد با بیان اینكه هر كس هر جا كه تلاش می كند باید نگاه به قله آرمانی داشته باشد، افزود: اوج قله مطلوبی ما رسیدن به حاكمیت جهانی و حكومت مهدوی (عج) است. در واقع، این راه 'الگوی اسلامی پیشرفت' نامگذاری شده است.

احمدی نژاد تصریح كرد: ما مخالف علم و تكنولوژی جدید نیستیم اما اگر در دنیا علمی است، باید آن را آورده و هماهنگ با سیستم خودمان استفاده كنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از روند توسعه استان یزد ابراز رضایت كرد اما گفت كه برای رسیدن به قله های پیشرفت باید سرعت را افزایش داد...../تحلیل:ایرنا