اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمان سوخته



اخبار,اخبار سیاسی ,هدفمندی یارانه‌ها

 

اخبار سیاسی -  فرمان سوخته

«به محمدرضا فرزین، دبیر سابق هدفمندی یارانه‌ها در زمان دولت احمدی‌نژاد و حسینی، وزیر اقتصاد آن دولت تاكید شده است كه در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها از آغاز هدفمندی یارانه‌ها در زمان آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی خبر بدهند و ذهن افكار عمومی را به آن سمت سوق دهند.» این گفته یكی از نزدیكان احمدی‌نژاد است که البته تایید یا تكذیب آن امکانپذیر نیست اما اتفاقی كه در یك مناظره رخ داد این شایعه را به واقعیت نزدیك كرد.

ظاهرا هنوز هم نمی‌خواهند بپذیرند كه آنچه در دولت قبلی به نام هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد، چه مشكلاتی برای مردم و به‌ویژه دولت كنونی كه حسن روحانی در راس آن قرار دارد، ایجاد كرده است. واژه هدفمندی یارانه‌ها واژه زیبایی است كه اگر درست اجرا شود شاید كمتر كسی توان مخالفت با آن را داشته باشد چرا كه طبق اصل هدفمندی یارانه‌ها، بااجرای این طرح به بخش تولید كشور كمك‌های شایانی خواهد شد و وضعیت اقتصاد بهبود چشمگیری خواهد داشت اما به گفته كارشناسان اقتصادی، آنچه از سوی دولت احمدی‌نژاد اجرا شد نه‌تنها به بخش تولید كمكی نكرد بلكه بسیاری از پیش‌ساخت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای را هم به فراموشی سپرد چون هم و غم آن دولت در بخش دیگر كه همان كسب محبوبیت در میان اقشار مختلف مردم بود متمركز شد و تصور این بود كه با پرداخت ماهانه 45هزار تومان به هر ایرانی می‌توانند دولت را محبوب‌ و مردمی كنند.

 

اما شاید خبر نداشتند كه آینده‌ای هم وجود دارد و همچنین نسل‌های دیگر از آنها خواهند پرسید چه برای ما باقی گذاشتید؟ افشاگری‌های مدیران اقتصادی دولت یازدهم درباره تبعات آنچه دولت احمدی‌نژاد به نام هدفمندی یارانه‌ها انجام داد سبب شد تا حامیان دولت قبل به فكر افتاده و مانند بسیاری از مواقع دیگر تقصیر را گردن جریان سوم یعنی نه دولت خود و نه دولت یازدهم بیندازند كه در این بخش بازهم پای آیت‌ا... هاشمی را به میان كشیدند كه از این كار دو هدف دارند؛ یكی اینكه آنها هنوز بدون توجه به وزن خود، آیت‌ا... هاشمی را رقیب خود می‌دانند و ساده‌انگارانه تصور می‌كنند افكار عمومی پذیرای اظهارات بدون استناد به مدرك آنها می‌شود.

 

دلیل دومی كه اینگونه نام آیت‌ا... هاشمی را مطرح می‌كنند این است كه خوب می‌دانند او انرژی و وقت خود را صرف پاسخگویی به ادعاهای بی‌اساس نخواهد كرد پس برای مدتی می‌توانند افكار بخشی از هم‌طیفان خود را به این موضوع معطوف كنند.

لیلاز: توهم دارند
روز گذشته عبدالرضا داوری از مشاوران رسانه‌ای احمدی‌نژاد در مناظره‌ای كه با سعید لیلاز داشت گفت: برخلاف آنچه عنوان می‌شود، كه ما در حال اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم، باید بگویم كه هم‌اكنون در حال اجرای فاز دوم حصر یارانه‌ها هستیم كه فاز اولش در دولت اول هاشمی‌رفسنجانی اجرا شد و غریب به 20 سال فاز اول به دلایل سیاسی و اجتماعی متوقف ماند و فاز دوم حصر یارانه‌ها كه ادامه سیاست‌های تعدیل اقتصادی هاشمی‌رفسنجانی است، در دولت حسن روحانی شروع به كار كرده است.

 

داوری اضافه كرد: هم‌اكنون وارد فاز دوم حصر یارانه‌ها و فاز دوم سیاست‌های تعدیل دولت هاشمی‌رفسنجانی شده‌ایم. فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به‌طور كامل كنار گذاشته شده است. سیاست‌های سبد كالا و بیمه سلامت از نوع سیاست‌های تعدیل است و تمام رفتارهای دولت سازندگی در دولت حسن روحانی دیده می‌شود.»

 

اما این اظهارات بی‌پاسخ نماند و سعید لیلاز، در واكنش به سخنان داوری تصریح کرد: اینكه ما در هر حركتی به یاد آقای هاشمی‌رفسنجانی بیفتیم خود نشان‌دهنده آن است كه این مرد به چه میزان بر روی محیطش تاثیر می‌گذارد كه هر اتفاقی می‌افتد به گردن دولت ایشان انداخته می‌شود. پشت هر تحركی را هاشمی‌رفسنجانی دیدن، همان تئوری توهم توطئه است. آقای داوری می‌گویند بخشی از درآمدها را غیرنقدی به مردم پرداخت كرده‌اند.

 

غیرنقدی یعنی اینكه قیمت سوخت را ارزان‌تر از قیمت واقعی به مردم بدهیم. آن پولی كه دولت دارد می‌پردازد سالی 14 تا 15 هزار میلیارد تومان كسری بودجه دارد كه باید از جایی تامین شود. وی افزود: من همه داستان را برای شما نگفته‌‌ام. در ابتدای سال93 قدرت خرید طبقه كارگر 40درصد كمتر از پایان سال89 است كه این سقوط آزاد در قدرت خرید ملت ایران است. قدرت خرید كارمندان به ابتدای سال80 سقوط كرده كه البته این آمار رسمی رسانه‌های ایران است و این آمارها را رسانه‌های خارجی نگفته‌اند كه ما بگوییم غلط باشد.

 

نرخ تورم در برخی مواد غذایی 100درصد شده است. وقتی نرخ تورم در مواد غذایی 100درصد می‌شود، به معنای آن است كه فشار تورم بر طبقات فقیر 4برابر قشر ثروتمند است؛ در این حالت در مرحله‌ای قرار داریم كه ممكن است فقط با سبد كالا حل شود. این استاد دانشگاه اضافه کرد: البته من با نحوه توزیع سبد كالا میان مردم مخالف بودم. من فقط حقیقت را نگاه می‌كنم ولی كاملا قابل درك است كه چرا دولت سبد كالا می‌دهد و قیمت حامل‌های انرژی را بالا برده است. در برنامه چهارم توسعه قرار بود كه اصلا به كسی پولی داده نشود و از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، به مصارف عمومی بیشتر پرداخته شود.
اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
آموزش سوخته نگاری | نقاشی با آتش | لیختنبرگ | سوخته کاری طرح Luminous

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 فرمان براي مبتلايان به گلودرد!




درمان گلودرد

اگر چند روزي است گلويتان درد مي‌كند و هنوز راه چاره‌اي براي آن پيدا نكرده‌ايد مي‌توانيد از روش‌هاي درمان خانگي ما استفاده كنيد. اين روش‌ها از نظر متخصصين بهداشت و درمان هم تاييد شده است.

1-مصرف مايعات را 2 برابر معمول كنيد. مايعات باعث رقيق‌شدن خلط وتسريع خروج آن مي‌شود.

2-آب نمك ولرم غرغره كنيد. نصف قاشق چاي‌خوري نمك را در يك ليوان آب ولرم حل، آن را غرغره كرده وسپس آب دهانتان را تف كنيد. اين كار هم باعث تسكين گلودرد و هم خروج آسان تر ترشحات مي‌شود.

3-از عسل وليمو استفاده كنيد. يك قاشق عسل و آب يك عدد ليموترش را در يك ليوان آب داغ حل كنيد و بگذاريد در دماي اتاق سرد شود و سپس آن‌را جرعه جرعه بنوشيد . عسل درد گلو را تسكين داده و ليمو به كاهش خلط كمك مي‌كند.

4-آب‌نبات بمكيد. اين كاربه خودي خود آرام بخش نيست اما با تحريك بزاق موجب شست و شو وتميز‌شدن حلق مي‌شود.

5-هواي منزل را مرطوب نگه‌ داريد. اين كار از خشك‌شدن غشاي مخاط راه تنفسي جلوگيري كرده و سوزش آن را كم مي‌كند تا بتوانيد راحت‌تر بخوابيد. آب دستگاه بخور را هرروز عوض كنيد و حداقل هر 3روز يك بار آن را بشوييد تا از تجمع قارچ‌ها و باكتري‌هاي مضر در آن جلوگيري شود.

گلودرد

6-سيگار نكشيد. دود سيگار گلو را تحريك مي‌كند. حداقل وقتي شما يا كودكتان بيمار است، سيگار نكشيد و از تمام گازهايي كه بر اثر پاك كننده‌هاي خانگي (مثل سفيدكننده يا جرم‌گير) يا بوي رنگ متصاعد مي‌شود، دوري كنيد.

7-اگر گلودرد موجب تغيير صداي شما شده، به اين معني است كه تارهاي صوتي شما بر اثر التهاب آسيب ديده‌اند؛ بنابراين صحبت‌كردن براي شما خوب نيست و ممكن است باعث لارنژيت و قطع صداي شما شود.

8-اگر بيمار هستيد، مرخصي گرفته و يكي دو روز در منزل استراحت كنيد. خستگي در زمان بيماري نه تنها موجب تشديد بيماري خواهد شد بلكه رفتن شما به محل كار ممكن است موجب بيمار‌شدن همكاران شما هم بشود.

9-آسان‌ترين و بهترين راه پيشگيري از بيماري، شستن مرتب و دقيق دست‌ها با آب وصابون است؛ به طوري كه ماليدن دست‌ها به همديگر حداقل 15 ثانيه ( به اندازه خواندن شعر يه توپ دارم قلقليه) طول بكشد. اگر آب و صابون در دسترس نبود، مي‌توانيد از ژل‌هاي ضدعفوني كننده و ميكرب‌كش استفاده كنيد.

10-هنگام سرفه و عطسه جلوي دهان و بيني خود، دستمال بگيريد و سپس آن را در سطل آشغال بيندازيد. درضمن يادتان نرود كه از ليوان و حوله ديگران استفاده نكرده و از تماس دهان خود با گوشي‌هاي تلفن و شير آب سردكن‌ها خودداري كنيد