اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده یگان ویژه پلیس پایتخت تغییر کرد


طی حکمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ "مطهری زاده" به عنوان فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ معرفی و از زحمات سردار " عرب سرخی" تقدیر شد.

خبرگزاری ایلنا: طی حکمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ "مطهری زاده" به عنوان فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ معرفی و از زحمات سردار " عرب سرخی" تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛ سردار کریمی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ، با اشاره به فعالیت های مطلوب و مثمر ثمر یگان ویژه گفت : در این یگان، شاهد نگرش های جدیدی هستیم که برگرفته از دیدگاه خوب سردار "کرمی" فرمانده مقتدر این نیرو در به کارگیری ظرفیت ها و پتانسیل های جدید است.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود : یگان ویژه دارای نیروهای متعهد و ولایت مدار است به گونه ای که هرجا یگان ویژه وارد کارزار شده، هیچ گونه دغدغه ای نداشته ایم و همیشه شاهد تعامل خوب این دو فرماندهی، بوده ایم.

ورود امکانات سخت افزاری نوین به یگان ویژه تهران بزرگ

سردار " حسن کرمی" نیز در ادامه این مراسم گفت: یگان ویژه تهران بزرگ از نیروهای ولایی برخوردار بوده و همیشه در ماموریت ها،خوش درخشیده است.

فرمانده یگان های ویژه ناجا افزود : سردار " عرب سرخی" از پیشینه و سوابق خدمتی بسیار خوبی برخوردار است و در سمت فرمانده یگان تهران بزرگ، در بعد عملیاتی و فرهنگی به حق خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد: سرهنگ «سعید مطهری زاده» سال ها در حوزه عملیاتی و آموزشی در پایتخت،عهده دار مسئولیت و منشاء تحول بوده است، گزینه پیشنهادی ما برای مسئولیت فرماندهی یگان تهران بزرگ بود که به موافقت فرمانده ناجا، منتج شد.

سردار کرمی گفت: امیدوارم در آینده نزدیک با درایت و مدیریت سرهنگ "مطهری زاده" شاهد تحولات سازنده در این یگان باشیم . برای موفقیت روزافزون این یگان،امکانات سخت افزاری جدیدی را در اختیار یگان ویژه تهران بزرگ قرار خواهیم داد.

گفتنی است مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ، صبح امروز با حضور "سردار حسن کرمی" فرمانده یگان های ویژه ناجا و "سردار کریمی" جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و جمعی از معاونان و روسای یگان های ویژه در مهدیه امام خمینی(ره) این یگان برگزار شد.

حکم انتصاب سرهنگ "مطهری زاده" توسط رئیس بازرسی یگان های ویژه ناجا قرائت و از زحمات سردار "حسن عرب سرخی" تقدیر شد.


ویدیو مرتبط :
رزمایش یگان هایی ویژه پلیس یگان گروگان گیر و....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده سابق پلیس پایتخت و مشاور قالیباف: نمره‌ام در حوادث بعد از انتخابات عالی است/به دلیل جوانمرد بودن آقای قالیباف این پست را قبول کرده ام



فرمانده سابق پلیس پایتخت: نمره‌ام در حوادث بعد از انتخابات عالی است

مشاور شهردار تهران و رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران که پیش از این فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بود می گوید: به دلیل جوانمرد بودن آقای قالیباف این پست را قبول کرده ام. 10 سال است که مستاجرم و نمره ام در حوادث بعد از انتخابات عالی است.

 

عز

اسفندماه سال 88 بود که بعد از اتفاقات انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری عزیزالله رجب زاده فرماندهی نیروی انتظامی تهران درخواست بازنشستگی کرد و بلافاصله به دعوت محمدباقر قالیباف شهردار تهران به عنوان مشاور شهردار و رئیس سازمان مدیریت بحران پایتخت منصوب شد. رجب زاده متولد 1332 است و خدمت در معاونت آموزش نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ از جمله سوابق وی بوده است.

عزیزالله رجب زاده در گفتگویی خودمانی به سوالات ما پاسخ داد.

* چند فرزند دارید؟

3 فرزند دارم. یک دختر و یک پسرم ازدواج کرده و یکی از دخترانم هم دانشجو است.

* خانواده از دورانی که فرمانده نیروی انتظامی تهران بودید راضی ترند یا از وقتی که مشاور شهردار تهران شدید؟

از وقتی که ازدواج کردم بیشتر درگیر کار بودم. در نیروی انتظامی که بودم بیشتر کارهایم ملی بود و باید در استانها حضور پیدا می کردم. فرقی هم نمی کند چون اینجا هم که هستم اولین نفری هستم که وارد سازمان مدیریت بحران می شود و بعد از من کارمندان حضور پیدا می کنند. مثل همان دوران نیروی انتظامی هم وقت شناسی و نظم را رعایت می کنم.

* با این توصیفات انگار دلتان برای نیروی انتظامی تنگ شده است؟

خب بالاخره بیشتر عمرم را در نیروی انتظامی شرکت کردم. تمامی دوستان و خاطراتم در ناجا گره خورده ولی اصلا احساس نمی کنم که در نیروی انتظامی نیستم.

* در دوران بعد از فرماندهی نیروی انتظامی تهران با کدام از دوستان نظامی ارتباط دارید و همچنان این ارتباط پایدار است؟

با تمامی فرماندهان قبلی در دوران من ارتباط دارم و این ارتباط حفظ شده است.

* زمانی که فرمانده نیروی انتظامی تهران بودید آیا خانواده شما تحت تدابیر امنیتی تردد می کردند؟

خیر مثل همه شهروندان بودند.

* آیا در خانه آشپزی هم انجام می دهید؟

خداوکیلی آشپزی بلد نیستم. فقط می توانم جمعه ها گاهی مواقع کباب سیخ کنیم. ولی در ظرف شستن و نظافت خانه قطعا کمک می کنم.

* چه شد که از نیروی انتظامی جد و به عنوان مشاور شهردار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران انتخاب مشغول به کار شدید؟

موضوع بحث سیاسی نبوده است. بنده این موضوع را کتمان نمی کنم که به آقای قالیباف علاقمند هستم و شاید یکی به دلیل علاقمندی و دوم به دلیل مردانگی دکتر قالیباف این پست را قبول کردم. برای همین هر کار سختی به من محول کنند من قبول می کنم.

البته هر شخصی می تواند از نظر خودش تحلیل داشته باشد. ولی واقعیت این است که خودم درخواست بازنشستگی کردم این در حالی بود که یک سال و نیم از 30 سال خدمتم گذشته بود. من قبل از آمدن به سازمان مدیریت بحران شهر تهران این پست را می شناختم ولی از قبل نمی دانستم قرار است من مدیر این سازمان شوم و بحثی هم نبود که داخل شهرداری شوم. یک روز قبل از بازنشستگی و تودیع ام آقای قالیباف تماس گرفتند و گفتند آیا می آیید شهرداری؟ بعد چند پست مدیریتی پیشنهاد دادند. من هم سازمان مدیریت بحران را قبول کردم.

* آیا در دوران خدمت در نیروی انتظامی تهدید هم شده اید؟

تهدید نشدم ولی یک بار تا حد مرگ پیش رفتم. ماجرا را نمی شود تعریف کرد ولی تا این اندازه بگویم که منافقین تا پشت درب خانه من آمدند تا من را ترور کنند که نیروها آنها را دستگیر کردند.

* شما در حوادث بعد از انتخابات در سال 88 فرمانده نیروی انتظامی تهران بودید آیا مورد یا نکته ای است که بخواهید تعریف کنید؟

حوادث 88 همش خاطره است. سال پرحادثه ای بود هم قبل از انتخابات و هم حین انتخابات و هم بعد انتخابات ولی در مسئولیت و ماموریتم در آن دوران به خوبی انجام وظیفه کردم.

* اهل تلویزیون نگاه کردن هم هستید؟

بله. ولی سریالها را تعقیب نمی کنم. البته باید بگویم که تلویزیون کلا در اختیار خانواده است هر کانالی بزنند ما نگاه می کنیم.

* خانه شما در برابر زلزله مقاوم است؟

واقعا نمی دانم شاید نباشد چون فعلا مستاجر هستیم. الان 10 سالی است که در خیابان شریعتی تهران خانه ای را رهن کرده ام.

* خودروی شخصی دارید؟ خودم ندارم ولی عیالم دارد.

* آخرین باری که سینما رفتید کی بود؟

نمی دانم فکر کنم وقتی ناجا بودم رفتم. آن هم به زور بردند.

* در دوران نیروی انتظامی چند بار از اسلحه شخصی خودتان استفاده کردید؟

هیچ وقت استفاده نکردم و حتی تیرهوایی هم نزدم. شاید باورتان نشود ولی حقیقت دارد. ولی این را باید بگویم که تیراندازی من در سطحی است که در کوتاهترین زمان هدف را نشانه گرفته و شلیک می کنم. ولی واقعا نیاز نشده است.

آیا اقوام و آشنایان سفارش پارتی بازی به شما می کنند؟

خیلی زیاد ولی من اهل پارتی بازی نیستم/عصرایران