اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده هوافضای سپاه: اگر بمب اتم هم به تونل های موشکی ایران اصابت کند تخریب نمی شوند / تعدادی از موشک هایمان آماده پرتاب به سمت هدف مدنظر هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,فرمانده هوافضای سپاه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت مردم خط قرمز ماست و ما با کسی بر سر این موضوع معامله نمی‌کنیم و پاسداران ما در این خصوص کوتاه نمی‌آیند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت مردم خط قرمز ماست و ما با کسی بر سر این موضوع معامله نمی‌کنیم و پاسداران ما در این خصوص کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به ساخت شهر موشکی زیر زمینی، اظهار داشت: سپاه در احداث پروژه های عظیم تونلی در بسیاری از موارد کمک حال دولت بوده است و ما 31 سال است که بصورت شبانه کار فعالیت ساخت تونل را انجام دادیم.

وی ادامه داد:ایجاد انبارهای موشکی، سیلوها و فضاهای زیر زمینی از جمله آن هستند، ما فقط در ساخت موشک و سکوهای پرتاب فعالیت نداشتیم بلکه در بخش پدافند غیرعامل نیز فعالیت زیادی داشته ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ایران شروع کننده جنک نیست و نباید نسبت به جنگ احتمالی غافل‌گیر شویم، گفت: آمریکا دشمن ما است و به او اعتماد نداریم پیش از این جنگی به ما تحمیل شد که 8 سال درگیر آن بودیم و قرار نیست دوباره غافل گیر شویم.

سردار حاجی زاده افزود: باید به قدری قدرتمند شویم که بتوانیم از ملت ایران محافظت کنیم و نباید اجازه دهیم که بیگانه ای از بیرون اراده کند و برای مردم ما مشکل ساز شود، کشور اکنون امن و باثبات است و  امنیت مردم خط قرمز ماست و ما با کسی بر سر این موضوع معامله نمی‌کنیم و پاسداران ما در این خصوص کوتاه نمی‌آیند.

وی تصریح کرد: در این شرایط مردم فقر را می پذیرند ولی اینکه امنیت به خطر بیافتند را کسی نمی‌پذیرد هم مجلس و هم دولت باید برای سال های آینده به ما کمک کنند توان بنیه دفاعی و موشکی خود را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی درباره ایده ساخت شهرهای موشکی، خاطرنشان کرد:  از سال 1363  که اولین موشک‌ها را از لیبی گرفتیم که شامل 30 فرند موشک و دو سکوی پرتاب بود قبل از ورود این موشک‌ها به ایران حفاری اولین تونل را در کرمانشاه آغاز کردیم.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه در ساخت این تونل ها تجربه طولانی داریم و مطمئن‌ایم اگر بمب اتم هم به آنها اصابت کند تخریب نمی شوند اظهار داشت: این تونل‌ها در زیرکوه حفرشده‌اند و  از استانداردهای بالای امتیتی  برخوردار هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان آمادگی دفاعی شهرهای موشکی سپاه، گفت: تعداد زیادی از یگانهای ما به صورت شبانه روز در حال آماده باش هستند و تعطیلی برای آنها مفهومی ندارد و درصدی از موشک های ما همواره بصورت عمود آماده شلیک هستند و در هر شرایطی آمادگی کامل را داریم به طوری که موشک‌ها سوخت زده آماده پرتاب به سمت هدف مد نظر هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران افزود: افسران مجوز عملیات دارند بلافاصله بعد از حمله با واکنش پاسخ خواهند داد و در لحظه چند صد فروند موشک به اهداف تعیین شده شلیک می‌شود.

سردار حاجی زاده در پاسخ سوال دیگری توانایی آمریکایی ها در رصد شهرهای موشکی گفت: این‌ها اشتباه محض است برخی ها آمریگایی ها را بزرگ کرده اند ولی آنها آنقدر هم بزرگ نیستند،البته ممکن است که برخی تونل های ما قابل شناسایی باشد اما به هیچ وجه قابل انهدام نیستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای ما کدخدا نیست گفت: آمریکا برای ما هیچ است زیرا ما توانمندی‌های بالایی داریم و آنها توان جنگیدن با ما را ندارند، آنها اینقدر ضعیف هستند که وقتی در سال 2009 قصد خروج از خاک عراق را داشتند، نگران این بودند که چگونه آنجا را ترک کنند به طوریکه به آنها آسیب نرسد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: آنها از طریق سفارت آمریکا یک مسئول عراقی را به تهران فرستادند و از سپاه پاسدران انقلاب اسلامی درخواست کمک خواستند تا آبرومندانه از این کشور خارج شوند و زمانی که آن نماینده قصد داشت به عراق برگردد، سفیر آمریکایی در فرودگاه بغداد منتظر بود ببیند چه ایران پیامی داشته است.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: ایران کشور قدرتمندی است و آمریکا فقط ظاهر دارد،آمریکا برای کشورهای ضعیف کدخدا است ولی برای ما هیچ است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم دقیق بودن موشکهای نقطه زن گفت: یک از امکانات کمک ناوبری ماهوارهای کنترل گر است که در دست قدرتهای بزرگ قرار دارد و این امکان شاید به ما در نقطه زنی کمک نکند اما ما برای خود امکانات دیگری داریم که فقط از آن استفاده نمی‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه به جایگاه توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: توان موشکی ما با فاصله زیاد در منطقه اول است، در جهان نیز جز چند قدرت برتر هستیم البته بومی بودن و سرعت پیشرفت برای ما در اولویت قرار دارد و موشک‌هایی مثل فاتح و سجیل و هرمز نظیر ندارند و کاملا بومی ساخته شده اند.

سردار حاجی زاده با انتقاد از عدم توجه به تولید داخل، گفت: ما به توانایی ساخت موشک هایی با سیستم پیچیده دست یافتیم اما به بخش غیر نظامی انتقاد داریم و متاسفانه شاهد عدم پاسخگویی از سمت مسئولان هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با طرح این سوال که چرا در بخش اقتصادی وابستگی داریم؟، گفت: آیا صنعت غیر نظامی ما پیچیدگی های بالاتری دارد که ما باید به سراغ غربی ها برویم؟ اکنون که تحریم ها برداشته شده فوری آقایان به فرانسه و اروپا رفتند و قطعه سازانی که در شرایط تحریم کمک حال خودرو سازان بودند باید بنشینند و نظاره گر باشند که مسئولان ما به فرانسه سفر کنند و از آنها قطعات خودرویی را تامین کنند.

سردار حاجی زاده افزود: چرا ما باید به کشوری چون فرانسه که تا دیروز در مذاکرات با مانع تراشی‌های خود اذیت می کرد و در جنگ تحمیلی نیز باعث آزار ما شد بر سر ورود قطعات خودرو توافق کنیم؟

وی ادامه داد: همانطور که رهبری تاکید کردند اگر ما  در اقتصاد مقاومتی به داخل توجه کنیم مشکلات حل خواهد شد. چرا ما در حوزه‌های دیگر مثل خودرو نتوانسته‌ایم مانند حوزه دفاعی به خودکفایی برسیم؟  این نگاه به بیرون ما را بدبخت کرده است. اگر دور تا دور ایران را هم دیوار بکشند تولید موشک ما متوقف نخواهد شد و ما به هیچ کشوری نیاز نداریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به صنعت تولید هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: امروز بالاترین تکنولوژی‌ها در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین را داریم  و از بسیاری از قدرت ها بالاتر هستیم.

سردار حاجی زاده در پایان گفت: در حین برگزاری رزمایش اقتدار ولایت آزمایش مهمی را انجام دادیم و همانطوری که در گذشته موشک شهاب2 رانقطه زن کردیم، موشک عماد که همان مدل پیشرفته قدر اف و اچ  است، نقطه‌زن و هدایت‌پذیر شد. همچنین موشک برد بلند قیام را نیز توانستیم  به‌صورت نقطه‌زن در بیاوریم.


 اخبار سیاسی -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
لحظه پرتاب و اصابت به هدف جدیدترین موشک بالستیک ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشخصات «عماد» که در بازدید شهر موشکی سپاه دیده شد/ اولین موشک قابل هدایت ایران تا لحظه اصابت



در بازدید امروز(سه‌شنبه) رئیس مجلس شورای اسلامی از یک شهر دیگر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،بخشی از موشک‌های بالستیک عماد به نمایش درآمدند. این موشک اما چه مشخصاتی دارد که نظر رسانه‌های جهان را جلب کرده است؟

در تصاویر منتشر شده از بازدید علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میان موشك‌های مختلف دیده شدن «عماد» نظر رسانه‌های خارجی را جلب كرده است. فارس گزارش داده كه رئیس مجلس از خط تولید موشك‌های بالستیك هم دیدار داشته است. دیده شدن تصاویر بخشی از انبوه موشك‌های عماد اما با باعث جلب توجه رسانه‌های عربی و غربی شده است.


«عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که می‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

درباره این موشك به خاطر ماهیت امنیتی آن اطلاعات و جزئیات زیادی در دسترس نیست. سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اما برد موشک عماد که به تازگی آزمایش شد را ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. برخی منابع اما برد این موشك را تا 2 هزار و 500 كیلومتر هم تخمین زده‌اند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

بر اساس تصاویری كه منتشر شده تخمین زده شده كه این موشك با سوخت مایع قابلیت حمل كلاهكی به وزن 750 كیلوگرم دارد. به گزارش المانیتور،دیدن دقیق كلاهك‌های این موشك بالچه‌هایی را نشان می‌دهد كه برای افزایش دقت این موشك در نظر گرفته شده‌اند. گفته می‌شود عماد قادر است اهداف خود را با دقت 500 متر مورد اصابت قرار دهد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

موشک بالستیک عماد كه قابلیت حمل كلاهك هسته‌ای دارد، بعد از موشک سوخت جامد و دو مرحله‌ای «سجیل» و موشک سوخت مایع «قدر» که هرکدام ۲هزار کیلومتر برد دارند، دوربردترین موشک زمین به زمین ایران است.


سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در زمان آزمایش این موشك اعلام كرد كه عماد نمونه پیشرفته موشك قدر به حساب می‌آید. سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران «عماد» را «اولین» موشک ایرانی توصیف کرده که تا لحظه اصابت به هدف قابل هدایت و کنترل است و اهداف را با دقت بالایی منهدم می‌کند. کارشناسان خارجی ساخت این موشک را «پیشرفتی چشمگیر» در افزایش دقت موشک شهاب ۳ ارزیابی کرده‌اند. سایت المانیتور در گزارشی درباره موشك یك مرحله‌ای عماد به كلاهك جنگی آئرودینامیك «عماد» اشاره كرده و آن یك پیشرفت بزرگ نسبت به شهاب-3 خوانده است. المانیتور در گزارش خود اعلام كرده كه در صورت امكان نداشتن به كارگیری ماهواره‌های نظامی ایران می‌تواند برای مسافت‌های طولانی از هدایت رادیوئی با استفاده از پهپادها استفاده كند.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین