اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ناجا: صدور کارت قرمز پلیس بین الملل برای «خاوری»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از گشت‌های نامحسوس تنها برای اطلاع رسانی استفاده می‌شود و از این نیروها استفاده عملیاتی نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در اردبیل، با اشاره به افزایش 15 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر گفت: امیدواریم نیروی انتظامی با کمک مجموعه‌های دیگر بتواند شاهد افزایش کشفیات در این حوزه بوده و با توجه به انسدادی که در مرزها صورت گرفته بتواند در مبادی ورودی مانع کالاهای قاچاق و به خصوص مواد مخدر به کشور بشود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استرداد مجرمان متواری از کشور نیز گفت: پلیس بین الملل با توجه به احکامی که از طریق قوه قضاییه صادر می شود، پیگیر استرداد مجرمان است و از جمله در زمینه استرداد خاوری نیز اقدامات اولیه صورت گرفته و کارت قرمز برای وی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری کامل دولت مربوطه، آمادگی برای بازگرداندن خاوری به کشور و تحویل وی به مقامات قضایی وجود دارد.

اشتری گفت: با همکاری پلیس بین الملل پیگیر استرداد دیگر افرادی هستیم که در حوزه مسایل اقتصادی مرتکب مفاسدی مانند کلاهبرداری شده و از کشور خارج شدند؛ در این راستا و با تلاش‌های صورت گرفته برخی از افراد متواری به کشور بازگردانده شده و در استرداد برخی از آنها هنوز موفق نشدیم اما محل‌های آنها شناسایی شده و پیگیریها همچنان ادامه دارد.

اشتری برای شرکت در مراسم معارفه فرمانده نیروی انتظامی اردبیل به این استان سفر کرده است.

 

 


ویدیو مرتبط :
گفتگوی سردار فرمانده محترم ناجا درخصوص پلیس فتا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح فرمانده ناجا درباره چگونگی شناسنامه‌دار کردن زنان خیابانی، وضعیت بی‌حجابی و پرونده خاوری



چگونگی شناسنامه‌دار کردن زنان خیابانی,وضعیت بی‌حجابی درکشور,شناسنامه‌دار کردن زنان خیابانی

توضیح فرمانده ناجا درباره چگونگی شناسنامه‌دار کردن زنان خیابانی، وضعیت بی‌حجابی و پرونده خاوری

احمدی‌مقدم در پاسخ به چگونگی شناسنامه‌دار کردن زنان خیابانی گفت: برداشت درستی از این قضیه صورت نگرفته است. شناسنامه‌دار کردن به این معنا نیست که جواز یا پلاکی برای فعالیت این افراد داده شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره طرحی که درباره شناسنامه‌دار کردن زنان خیابانی مطرح شده بود، گفت: مشخصات این افراد در سیستم ثبت می‌شود تا مشخص شود کدام یک حرفه‌ای هستند تا از طریق بهزیستی نسبت به اصلاح و اشتغال آنان اقدام شود.

او که در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، درباره این قضیه توضیح داد: برداشت درستی از این قضیه صورت نگرفته است. شناسنامه‌دار کردن به این معنا نیست که جواز یا پلاکی برای فعالیت این افراد داده شود و این مسئله نه تنها شدنی نیست، بلکه درست هم نیست. اینطور نیست که مانند گذرنامه دفترچه خاصی برای این زنان صادر شود یا مجوز یا پلاکاردی نصب کنیم

او اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن به این معناست که نام این افراد در سیستم ثبت و مشخص شود کدام یک حرفه‌ای هستند تا از طریق بهزیستی نسبت به اصلاح و اشتغال آنان اقداماتی صورت گیرد چرا که برخوردها باید فنی و تخصصی‌تر باشد.

فرمانده ناجا همچنین درباره تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی در مورد پدیده مد و لباس، گفت: ساماندهی مد و لباس از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید صنف پوشاک و لباس است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه اگر مشخص شود که با مدسازی سعی بر تغییر ذائقه داشته‌ باشند و از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی اقدام به چنین فعالیتی کنند، یک کار خلاف است، گفت: هر ساله توزیع و تولیدکنندگان پوشاک جلساتی را می‌گذارند و تذکراتی به آنان داده می‌شود، اما طبیعتا اگر مشخص شود تخلفی دارند، با آنها برخورد می‌شود.

سند عفاف و حجاب نوسازی می‌شود
احمدی‌مقدم درمورد تغییر شیوه اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، گفت: نیروی انتظامی نظرات خود را در این زمینه اعلام کرده است و طرح امنیت اخلاقی در حال نوسازی است و باید قبول کنیم که اصل فرهنگ، بر عفاف و حجاب تاکید دارد و ناجا بارها اعلام کرده است که ما تنها مجری هستیم و سیاستگذار نیستیم.

وی با بیان اینکه ظرف دو تا سه ماه آینده شاهد نوسازی سند عفاف و حجاب هستیم، گفت: وظایف دستگاه‌ها با رویکرد فرهنگی تدوین شده است و امیدواریم دولت جدید در تهیه این سند مشارکت داشته باشد، چرا که سند عفاف و حجاب قبلی در پایان دولت آقای خاتمی تدوین شده و در پایان هم تهیه‌کنندگان آن سند و هم دولت آقای احمدی‌نژاد که مجری آن بود، انتقاد داشتند و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد اما امیدواریم با مشارکت دولت جدید شاهد نوسازی این سند باشیم.

دولت کانادا در پرونده خاوری با ما همکاری نکرد
او همچنین در مورد آخرین اتفاقات در پرونده خاوری هم اینطور پاسخ داد: هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و همان فعالیت‌هایی بوده که در گذشته انجام دادیم.
احمدی‌مقدم با بیان این که دولت کانادا همکاری با ما در این زمینه نداشته و حتی سفارت خود را تعطیل کرده‌اند، گفت: ما از طریق سازمان اینترپل جهانی این مساله را پیگیری می‌کنیم.
او در پاسخ به قضیه پلیس اقتصادی هم گفت: پلیس اقتصادی به هیچ جا نرسیده و منتظریم دولت جدید مستقر شود تا ببینیم رویکرد دولت جدید چه است تا فضا برای فعالیت‌های پیشگیرانه و مبارزه با جرایم اقتصادی فراهم شود.
فرمانده ناجا در عین حال تاکید کرد: ناجا به دنبال یک فضای تعاملی و نه مزاحمت و موی دماغ شدن است. پلیس اقتصادی می‌تواند با شناخت رویکردها و جرایم به بحث پیشگیری و پیش‌بینی وارد شود.

بی‌حجابی بیشتر نشده است
او همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه رصد و فیلمبرداری سطح جامعه در مورد رصد تیپولوژی، گفت: فیلمبرداری با مستندسازی برای رصد تیپولوژی متفاوت است. به عنوان مثال ماموران نسبت به تیپ و حجاب افراد جامعه در یک ساعت خاص مثلا در ساعت هشت صبح فلان ایستگاه اتوبوس اقدام می‌کنند تا ببینند تیپ و حجاب در چه وضعیتی است.


وی با بیان اینکه تغییرات حجاب نسبت به ماه و سال قبل چشمگیر نیست، گفت: دیده شده است تلاش می‌شود فضاسازی شود که بی‌حجابی در جامعه بیشتر شده است، اما مستندات پلیس نشان می‌دهد چنین چیزی اتفاق نیفتاده؛ هر چند که ممکن است که به ندرت یک نفر تجری کند، اما نباید این مساله را تعمیم دهیم.


احمدی‌مقدم با بیان اینکه در همه جا افراد وقیح و گستاخ وجود دارند، اما این افراد در اقلیت هستند، گفت: نباید گستاخی این افراد را تعمیم داد و جریان‌سازی کرد و حتی نباید افرادی عنوان کنند که با تغییر دولت، گستاخی در حوزه اخلاق بیشتر شده و برخی می‌گویند که چادر را بردارید که نوبت ما رسیده، البته من منکر مواردی جزئی در این حوزه نیستم.

خبرآنلاین