اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ناجا: در جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه قانونی عمل کرده‌ایم



اخبار,اخبار اجتماعی , ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به ما خرده می‌گیرند که چرا از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها جلوگیری کرده‌ یا مانع از برگزاری‌ برخی کنسرت‌ها شده‌ایم، این در حالی است که برخی از اینها از ابتدا مجوز ندارند و دستگاه‌های دیگر هم مخالفت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، سردار حسین اشتری صبح امروز در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی، با ابراز خرسندی از دیدار با این مرجع تقلید، اظهار داشت: پس از ابلاغ حکم انتصاب، به‌دنبال این بودیم تا در ابتدای کار خدمت حضرتعالی برسیم و از توصیه‌های شما استفاده کنیم که این توفیق امروز و در آستانه ماه مبارک رمضان و انتهای ماه شعبان محقق شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی افزود: حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، 3 محور را در بر می‌گیرد. محور نخست نگاه به درون ناجا و ارتقای صیانت این نیرو، محور دوم ارتقای مأموریت‌ها و افزایش آرامش و امنیت مردم و محور سوم، حمایت دستگاه‌های مختلف از ناجا در زمینه‌های مادی و غیرمادی به‌سبب مأموریت خطیری که به‌عهده دارد، است.
 
وی تصریح کرد: برای پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب کارگروهی را تشکیل داده‌ایم و این 3 محور را با قدرت پیگیری می‌کنیم. در زمینه حفظ قرآن و گسترش فرهنگ و معارف قرآن و دوره‌های بصیرت بین کارکنان ناجا و فرماندهان ناجا نیز برنامه‌های گسترده‌ای داریم؛ تمام سعی و تلاش ما بر این است که امنیت، نظم و آرامش هرچه بیشتر در جامعه حکم‌فرما شود.
 
سردار اشتری خاطرنشان کرد: این روزها به ما خرده می‌گیرند که چرا از ورود بانوان به ورزشگاه جلوگیری کرده‌ایم یا برخی کنسرت‌ها را مانع از برگزاری‌شان شده‌ایم این در حالی است که برخی از اینها از ابتدا مجوز ندارند و دستگاه‌های دیگر هم مخالفت می‌کنند؛ ما فقط براساس قانون عمل می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر تدبیر رهبر معظم انقلاب حفظ دستاورهای انقلاب و حضرت امام(ره) است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه تأکید کرد: امیدواریم سرباز خوبی برای رهبر معظم انقلاب و تقویت‌کننده ولایت فقیه باشیم و در این راه از توصیه‌های مراجع عظام تقلید نیز استفاده می‌کنیم.

 

اخبار اجتماعی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
ورود بانوان به ورزشگاه ها مطالبه اندکی از مردم است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود بانوان به ورزشگاه‌ها منع شرعی و قانونی ندارد



اخبار,اخباراجتماعی ,حضور بانوان در ورزشگاه ها

محمد تقی فاضل میبدی با اشاره به عقب نشینی آشکار وزارت کشور از صدور مجوز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: «مطمئناً در کشور هر چه قانون های منع کننده وجود داشته باشد که اتفاقاً برمبنای عقلانی هم نباشد، فضای ضد امنیتی به وجود می آید. اگر جوانان کشور زیاد منع شوند، مانند آتش زیر خاکستری خواهند شد که روزی زبانه خواهد کشید، که این رفتارها خطرات زیادی برای جامعه و مملکت خواهد داشت و پیامدهای منفی را در آینده برای کشور به وجود می آورد.».

به گزارش رسانه های خبری، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست خبری پنجمین جلسه ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: «هیچ دستورالعمل جدیدی برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نداریم و بر طبق قانون گذشته عمل خواهیم کرد. رسانه‌ها این مسأله را منعکس کنند تا در بازی پیش‌ روی والیبال مشکلی در استادیوم ورزشی پیش نیاید.».

آخرین خبرها در مورد اجازه ورود زنان به استادیوم آزادی برای تماشای بازی والیبال ایران و آمریکا در ۲۹ خرداد، حاکی از آن است که مانند روال دو سه سال گذشته، باز هم جایگاه اینترنتی فروش بلیط مسابقات والیبال لیگ جهانی، از فروش بلیط به زنان خودداری کرده است و ده دقیقه قبل از شروع فروش اینترنتی بلیط ها جهت اطلاع نوشته است: «به دلیل محدود بودن بخش های مربوط به خانم ها، تا اطلاع ثانوی، خرید بلیط خانم ها به دلیل تکمیل ظرفیت انجام نخواهد شد.». در همین حال؛ تعدادی کمتر از ۱۰۰ نفر ظهر دیروز چهارشنبه در مخالفت با حضور احتمالی زنان در سالن والیبال محل برگزاری دیدارهای تیم ملی ایران در لیگ جهانی در تهران بدون داشتن مجوز مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,حضور بانوان در ورزشگاه ها


تجمع کنندگان با در دست داشتن نوشته هایی با مضمون شعارهای مرگ برضد ولایت فقیه و مرگ براسراییل خواستار جلوگیری از حضور زنان در سالن های والیبال شدند.آنها مقابل ساختمان وزارت ورزش نماز خواندند. این در حالی است که استانداری تهران اعلام کرده بود که این تجمع بدون مجوز برگزار شده است.

اخبار,اخباراجتماعی ,حضور بانوان در ورزشگاه ها


اما وزارت کشور که گویا چندی پیش دستور اجازه ورود بانوان کشورمان را به ورزشگاه ها داده بود، اکنون در عقب نشینی آشکار اعلام کرده که هیچ گونه مجوزی در این خصوص صادر نشده است. در این میان، موضوعی که حایز اهمیت است، اختلافی است که بین مسئولان کشور در این مورد ایجاد شده است. بعضی از مسئولان، هیچ گونه منعی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نمی دانند اما در نقطه مقابل، برخی از مسئولان به شدت با این موضوع، مخالف بوده و حضور بانوان در ورزشگاه ها را از لحاظ شرعی، مشکل دار می بینند. به هر صورت، آنچه حائز اهمیت است، شوق بانوان ایرانی برای ورود به ورزشگاه ها و تماشای مسابقات والیبال و چه بسا فوتبال است.

این موضوع باعث شد تا در گفت و گو با حجت‌الاسلام محمد تقی فاضل میبدی، پژوهشگر سیاسی و دینی، به ماجرای حضور و یا عدم حضور بانوان کشورمان در ورزشگاه ها، نگاهی کارشناسانه داشته باشیم. این تحلیل گر مسایل دینی در این رابطه به سایت انتخاب خبر گفت: لازم است این مسئله را از دو دیدگاه شرعی و امنیتی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

دولت در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها هیچ منعی ندیده است
وی با بیان این که از لحاظ شرعی، هیچ گونه منعی برای حضور خانم ها در ورزشگاه ها وجود ندارد، تصریح کرد: حالا در این میان، افرادی هستند که بیان می کنند نوع پوشش ورزشکاران مرد که از تی شرت و یا شورت ورزشی استفاده می کنند، باعث می شود که برای دیدن این ورزشکاران، خانم ها با مسئله شرعی روبه رو شوند؛ اما این دیدگاه، اشتباه است؛ چرا که خانمی که در ورزشگاه، حضور پیدا می کند، مدافع ورزش بوده و حتماً روحیه ورزشی دارد و هیچ وقت به مسائل حاشیه ای و یا اینکه یک ورزشکار، شورت یا تی شرت پوشیده است توجه نمی کند و این درحالی است که دولت در این خصوص هیچ منعی هم ندیده است. 


نباید در شرایط کنونی، که کشور با مسائل بزرگ تر و چالش انگیزتر روبه رو است، مسئله حضور خانم ها در ورزشگاه ها و دیدن مسابقات ورزشی، آنقدر بزرگ نشان داده شود که متأسفانه رشد و بالندگی فرهنگی و اخلاقی کشورمان را تحت تأثیر قرار داده و به نوعی در تناقض با آن باشد.

مخالفان حضور زنان در ورزشگاه ها قصدشان مشکل آفرینی برای دولت و مسموم کردن فضای جامعه است
فاضل میبدی تأکید کرد: مسلماً موضوعی که در دین مبین اسلام به آن اشاره ای نشده است و هیچ منعی برای آن از لحاظ شرعی وجود ندارد، نباید آنقدر بزرگ و جنجالی شود که این مسئله کم اهمیت، پررنگ تر از مسائل اصلی به چشم بیاید. متأسفانه در این میان، افرادی وجود دارند که قصدشان مشکل آفرینی برای دولت و همچنین مسموم کردن فضای جامعه است. این افراد با مخالفت های این چنینی قصد دارند همه توجه ها را به این موضوع کم اهمیت جلب کنند و فکرهای مردم و دولتمردان را به این سمت و سو بکشانند تا از کارهای مهمتر غافل شوند. باید نگاه کنیم و ببینیم که این جریان ها از کجا سرچشمه می گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی افراد و جریان ها با هدف سیاسی به امثال این ماجراها دامن می زنند، گفت: این افراد، تمایلی را در جهت مقابله با روند کاری دولت نشان می دهند و نمی گذارند دولت تدبیر و امید به خدمتگذاری اش به ملت ادامه دهد؛ این در صورتی است که اگر در فضای داخلی یک کشور، امنیت وجود نداشته باشد، در سیاست های کلان از جمله سیاست های خارجی هم تأثیرگذار خواهد بود.

اگر از مراجع تقلید هم در مورد حضور بانوان در ورزشگاه ها پرسیده شود، حتماً اظهار می کنند که این مسئله از لحاظ شرعی، مشکلی نخواهد داشت
این روحانی شاخص اصلاح‌طلب تصرح کرد: کشورهای دیگری که دولت تدبیر و امید تلاش می کند با آنها روابط دیپلماتیک برقرار کند، وقتی مشاهده می کنند کشورمان هنوز با مسایل کوچکی مانند ورود خانم ها به ورزشگاه ها و یا متأسفانه لغو کنسرت های خوانندگان که از لحاظ شرعی و قانونی هیچ مشکلی ندارد، مواجه است، درباره ایرانیان و ارتباطی که قرار است با کشورمان برقرار کنند، چه فکری می کنند و چه می اندیشند؟

فاضل میبدی ادامه داد: دولت نهم و دهم، از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کشورمان را با مشکلاتی از این حیث رو به رو کرد و اینگونه اعمال بود که وضعیت کنونی جامعه را به این سمت و سو کشید؛ اگر از مراجع تقلید هم در مورد حضور بانوان در ورزشگاه ها پرسیده شود، حتماً اظهار می کنند که این مسئله از لحاظ شرعی، مشکلی نخواهد داشت. در ادامه، این سیاستمدار ایرانی موضوع را از دیدگاه امنیتی نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: معتقدم هرچه موانع در مملکت و در سر راه جوان هایمان قرار دهیم روز به روز با مشکلات پیچیده تر و عمیق تری رو به رو می شویم.

مطمئناً در کشورمان هر چه قانون های منع کننده داشته باشیم که بر مبنای عقلانی هم نباشد، فضای ضد امنیتی به وجود می آوریم
وی تصریح کرد: اگر این منع شدن ها همچنان ادامه پیدا کند، متأسفانه شاهد یک جامعه دوشخصیتی خواهیم بود؛ یعنی افراد این جامعه در باطن و در محیط خانواده، یک نوع رفتار را از خود بروز می دهند و در جامعه به خاطر موانعی که وجود دارد، رفتاری دیگر از خود بروز می دهند. مطمئناً در کشورمان هر چه قانون های منع کننده داشته باشیم که بر مبنای عقلانی نباشد، فضای ضد امنیتی به وجود می آوریم. اگر جوان ها را زیاد منع کنیم، مانند آتش زیر خاکستری خواهند شد که روزی زبانه خواهد کشید، که این رفتارها خطرات زیادی برای جامعه و ممکلت خواهد داشت و پیامدهای منفی را در آینده برای کشور به وجود می آورد.

محمد تقی فاضل میبدی با ذکر حدیثی از مولای متقیان اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند: حکومت ها زمانی از بین می روند که در آنها مسائل فرعی، بیشتر از مسائل اصلی مورد توجه قرار بگیرد؛ پس بنا بر گفته های روح نواز مولای متقیان، همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مسائل حاشیه ای، بیش از حد مورد توجه قرار نگیرد؛ چون که برخی افراد قصد دارند با راه اندازی این جریانات انحرافی، دولت را مشغول حل و فصل این موضوعات کنند تا از رسیدگی و پرداختن به مسائل کلان تر و تاثیرگذارتر، باز بماند.

 

 اخبار اجتماعی  -   جعفر پاکزاد,بهار نیوز