اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده ناجا: تصور حل مشکلات درصورت کنارآمدن با آمریکا اشتباه است



اخبار,اخبارسیاسی, سردار حسین اشتری

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: تا زمانی که شعار «مرگ بر آمریکا» بدهیم و روحیه استکبار ستیزی داشته باشیم، آمریکا با ما مخالف خواهد بود.

 سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی، سخنانش را با اشاره به حماسه 13 آبان آغاز کرد و با اشاره به رفتار آمریکایی‌ها در قبال کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بر خلاف ظاهر آمریکایی‌ها خصوصا در دو سه سال اخیر که سعی شده روکش متفاوتی از باطنشان به مردم ارائه شود اما هر روز شاهد جنایت آنان هستیم. ببینید در حین مذاکرات چه تهدیدهایی داشتند و زمانی که کشورها بر سر میز مذاکره بودند خیلی زیرکانه و هوشیارانه سعی داشتند اقتدار جمهوری اسلامی را ضعیف کنند که متاسفانه برخی‌ها هم چه در میان مردم و چه در میان مسئولان گول آنها را می‌خورند.

اشتری با اشاره به جنایات گروهک تروریستی داعش خاطر نشان کرد: جنایتی که داعش انجام می‌دهد بر هیچ انسان عادلی که جنس انسان دوستانه داشته باشد پوشیده نیست. این گروه با نام دین علیه دین فعالیت می‌کنند و آمریکا نیز از این گروه حمایت می‌کند.

اشتری با اشاره به ائتلافی که چند سال پیش با محوریت کشورهای غربی برای مقابله با داعش شکل گرفت گفت: در آن زمان آمریکا از ایران نیز درخواست همکاری برای مبارزه با داعش را داشت که تنها با تدبیر رهبری ما به این سمت نرفتیم و قطعا هشدار حضرت آقا بود که اجازه نداد عده‌ای بروند و در این ائتلاف حضور داشته باشند. اما امروزه اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد خود آمریکایی‌ها داعش را به وجود آورده و از آن حمایت می‌کنند و از طریق بعضی از کشورهای همسایه برای آنها سلاح می‌فرستند.

اشتری در ادامه سخنانش به حلب دومین شهر بزرگ سوریه اشاره کرد و گفت:‌ این شهر در گذشته شهری آباد بود اما ببینید چه جنایت‌هایی در این شهر کرده‌اند و درصد قابل توجهی از مردم را کشته، مجروح یا اسیر کرده‌اند.

فرمانده ناجا ادامه داد:‌ امروز خیلی از چیزهایی که ما تحت عنوان جنایات داعش در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی می‌بینیم درصد بسیار پایینی از جنایت‌هایی است که داعش در عراق و سوریه انجام می‌دهد. اینها اگر وارد محله یا روستایی شوند که در آن شیعیان هستند به هیچ کدام از اعضای خانواده‌ها رحم نمی‌کنند.

دشمنان به دنبال ناامن کردن کشورند
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: دشمنان دنبال این هستند که ناامنی را به کشور بیاورند. به حمدلله با عنایت حضرت مهدی (عج)، هدایت‌های رهبری و حضور مردم و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی، این اتفاق رخ نداده اما اگر کوچکترین روزنه‌ای بیابند قصد ناامن کردن کشور را دارند تا جنایاتی را که در سوریه و عراق انجام می‌دهند در ایران نیز انجام دهند که البته چنین فرصتی نیز پیدا نخواهند کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به رفتار امریکایی‌ها و تغییر رفتار آنان در برخی از مواقع اظهار کرد: اینها هر زمان که اقتدار نظام را بالا ببینند طور دیگری رفتار کرده و سعی می‌کنند پنهانی به کشورمان ضربه وارد کنند اما ما همواره پالس‌های آنان را در این خصوص دریافت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از منافقین حمایت کرده و در جنگ تحمیلی نیز از صدام حمایت کردند. آن زمان فکر می‌کردند که نظام نوپا توانایی مقابله را ندارد و از این رو علنا با کشور ما دشمنی می‌کردند. در فتنه 88 که کمتر از دفاع مقدس نبود نیز اینها عملا از فتنه گران حمایت کردند و در سال 78 و در دوران دولت دوم خرداد نیز ادعا کردند که قصد دارند در حمایت از مردم به ایران حمله کنند! در حالی که منظورشان از مردم همان کسانی بود که خیابان‌ها را ناامن کرده بودند.

تا زمانی که شعار مرگ بر آمریکا بدهیم، آمریکایی‌ها با ما مخالفند
به گزارش ایسنا فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش به روحیه استکبار ستیزی مردم ایران اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ما شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم و روحیه استکبارستیزی در کشور ما وجود دارد آنها با ما مخالفند و همانطور که حضرت آقا نیز فرمودند ، آنها با بینش و تفکر نظام اسلامی مخالفند و کاری با عنوان ندارند.

اشتری با تاکید بر اینکه ما از دشمنی با آمریکا تا آخر عمر دست بر نمی‌داریم اظهار کرد: تا آخر عمر مطیع فرامین و مسیر مقام معظم رهبری هستیم و یادآوری اقدامات و جنایات آمریکا به همکاران و خانواده‌هایمان را وظیفه خود می‌دانیم.

تصور حل مشکلات در صورت کنار آمدن ایران با آمریکا اشتباه است
اشتری با بیان اینکه این حرف‌ها را به دلایل سیاسی نمی‌گوییم بلکه موضوع و اختلاف ما با امریکا اعتقادی و امنیتی است، همچنین ممکن است برخی تصور کنند اگر مسئولان نظام در برابر امریکا کوتاه بیایند حتما وضعیت بهتر خواهد شد. آنهایی که تصور دارند که اگر ایران با امریکا کنار بیاید مشکلات حل می‌شود قطعا اشتباه می‌کنند.

اشتری ادامه داد: شما ببینید با آنهایی که با آمریکا کنار آمدند همین امریکایی‌ها چه کردند. نمونه آن در منطقه مصر و لیبی است. زمانی که در زمان قذافی به لیبی گفتند که تاسیسات هسته‌ای نداشته باشید این کشور تمام تجهیزات خود تا پیچ و مهره‌های مرتبط با تاسیسات هسته‌ای را جدا کرده و سوار بر کشتی به این کشورها فرستاد اما دیدید که در آخر با لیبی چه کردند.

تاکید بر ضرورت آموزش در ناجا
به گزارش ایسنا فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش به موضوع آموزش و ضرورت توجه به این حوزه پرداخت و افزود: در حوزه آموزش اقدامات خوبی انجام شده که باید ادامه داشته باشد اما همچنان در این حوزه ضعف داریم البته این ضعف به دلیل کوتاهی همکاران ما نیست. تمام عزیزان زحمت خود را کشیده‌اند.

فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، تصریح کرد: ارتقای سطح آموزش و دانش و همچنین حرفه‌ای و تخصصی شدن آموزش در این قرارگاه دنبال می‌شود.

اشتری با تاکید بر اینکه هر سازمانی باید بر اساس نیازمندی‌هایش علوم را بیاموزد و روز آمد باشد گفت: اجرای ماموریت‌های ما متاثر از آموزشهایی است که به ماموران داده می‌شود. ناجا باید به روز باشد و این نو شوندگی تنها با آموزش ممکن است.

محیط‌های آموزشی ناجا باید دارای سیاست واحد باشند
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به برخی از خسارات وارد شده به مجموعه نیروی انتظامی اشاره کرد و آنرا ناشی از ضعف در آموزش دانست و افزود: بخشی از شهیدان ما می‌توانند متاثر از همین موضوع باشند که یا خودشان خوب آموزش ندیده‌اند و یا فرمانده آنان خوب آموزش ندیده بود. من حداقل 10 مورد را سراغ دارم که به این دلیل شهید شده‌اند و اگر چنانچه ما در مرز آمادگی بیشتری داشتیم و از تجهیزات بیشتری استفاده می‌کردیم قطعا خسارت کمتری داده بودیم. در حوزه آموزش باید بر روی این خسارت‌ها کار شود.

اشتری یکی دیگر از ضروریات آموزش را توجه و رویکرد آن به سمت آینده پژوهی دانست و افزود: باید ضرورت پیش بینی و پیش گیری را داشته باشیم و این اقدام جز با آینده پژوهی حاصل نخواهد شد. ما باید آمادگی داشته باشیم که بر فرض اگر فراخوانی داده شد و اعتراضی در خیابان‌ها پیش آمد مامور ما بداند که چطور باید برخورد کند. یگان ویژه چطور عمل کند و کلانتری‌ها اقداماتشان چگونه باید باشد که اینها همه در پی آموزش حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید محیط‌های آموزشی ما دارای سیاست واحد باشند تصریح کرد: مبنای کار آموزشی ما باید مبتنی بر تکنولوژی، ایدئولوژی و تدابیر مقام معظم رهبری باشد البته این به این معنا نیست که ما با استفاده از تکنولوژی روز و اسناد خارجی مخالفیم بلکه اینها نیز جای خود را دارد و باید از آنها به درستی استفاده کرد.

فرمانده ناجا در پایان سخنانش به مراسم تودیع و معارفه اشاره کرد و افزود:‌با درخواست کتبی سردار محمدرفیع رفیعی نیا و انجام چندین بار بررسی در نهایت با درخواست بازنشستگی ایشان پس از 35 سال خدمت موافقت شد. پس از آن برای جایگزین ایشان بررسی‌هایی انجام شده و در نهایت سردار امیرحسین یاوری که فردی خوش‌فکر، مسلط و ... است به عنوان معاون تربیت و آموزش ناجا انتخاب شدند که ما امیدواریم در انجام وظیفه خود موفق باشند.

اخبار  سیاسی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
راه حل مشکلات ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده ناجا: برخی تصمیمات احمدی‌نژاد اشتباه بود/ مخالف دخالت پلیس در بازار ارز بودیم



 قاچاق کالا و ارز, دخالت پلیس در بازار ارز, خودروی فرسوده

فرمانده ناجا: برخی تصمیمات احمدی‌نژاد اشتباه بود/ مخالف دخالت پلیس در بازار ارز بودیم

وی تأکید کرد: موافق مداخله پلیس در بازار ارز نبودیم ولی چون به ما دستور دادند دخالت کردیم. مشکل بازار ارز به خاطر کمبود عرضه ارز در بازار رخ داد و نمی شد با این مشکل از طریق پلیس برخورد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با حضور در برنامه «پایش» به برخی سؤالات در مورد عملکرد ناجا پاسخ داد و در سخنان خود تصمیمات احمدی‌نژاد را در مورد صدور مجوز ورود خودرو، دستور ممنوعیت عرضه قلیان و باطل کردن آن اشتباه خواند.

 سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی شب گذشته در برنامه «پایش» حاضر شد.

وی با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای در کشور نداریم که سرمایه‌گذار به دلیل ناامنی یا مسائل تروریستی از سرمایه‌گذاری خود منصرف شود گفت: مهمترین وظیفه پلیس برای بهبود فضای کسب و کار در کشور ایجاد امنیت است.

احمدی مقدم به آمارهای جهانی در مورد ایران نیز اشاره کرد و افزود: آمارهای جهانی درباره ایران عمدتاً درست نیست چون سازمانهای بین المللی با ایران به صورت مستقیم در ارتباط نیستند.

وی ادامه داد: رتبه پایین اعلام شده درباره رتبه فضای کسب و کار ایران در دنیا قابل اعتماد نیست.

به گفته فرمانده ناجا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراحل پایانی تصویب خود را در مجلس می‌گذراند و بسیاری از قوانین مربوط به مبارزه با جرایم اقتصادی در کشور منسوخ شده اند و باید به روز شوند.

وی همچنین تأکید کرد: موافق مداخله پلیس در بازار ارز نبودیم ولی چون به ما دستور دادند دخالت کردیم. مشکل بازار ارز به خاطر کمبود عرضه ارز در بازار رخ داد و نمی شد با این مشکل از طریق پلیس برخورد کرد.

احمدی مقدم گفت: سال قبل حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق کمتری وارد کشور شد و حدود 15 میلیارد دلار نیز از خروج برخی کالاهای وارد شده با ارز مرجع جلوگیری شد. سال قبل با مدیریتی که انجام شد حدود 35 میلیارد دلار در مصرف ارزی کشور در حوزه‌های قاچاق و خروج کالا صرفه جویی شد.

وی با اشاره به برخی تخلفات در آگهی‌های درج شده در روزنامه‌ها گفت: روزنامه همشهری در چاپ نیازمندی ها و آگهی های روزانه خود دقت نمی کند و فقط به صرف داشتن پروانه کسب و بدون بررسی بیشتر به فروشنده اجازه درج آگهی می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصمیم احمدی‌نژاد را در مورد صدور مجوز ورود خودرو اشتباه خواند و گفت: تصمیم رئیس جمهوری قبلی درباره صدور مجوز ورود برخی خودروها خارج از ضابطه کار درستی نبود و از نظر مردم هم چندان خوشایند نبود.

وی در مورد ممنوعیت عرضه قلیان نیز خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری قبلی در زمینه صدور دستور ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه ها و سپس لغو این دستور اشتباه کرد و در این بین پلیس مقصر جلوه داده شد. موافق تصمیم های یک شبه دولت قبلی نبودیم.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: دولت قبل در زمینه برخورد با افرادی که از خودروهای دولتی استفاده شخصی می‌کردند با نیروی انتظامی همکاری نکرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال باید 400 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج می شد که این برنامه محقق نشده است گفت: تلفات نیسان وانت چندین برابر پراید بوده و این خودرو یک چهارم مصرف سوخت خودروها را در کشور به خود اختصاص داده است.

فرمانده ناجا افزود: بنیاد تعاون ناجا یک ریال بودجه دولتی ندارد و ورود نیروی انتظامی به فعالیت های اقتصادی هم اشکال قانونی ندارد. دولت در زمینه تأمین بودجه پلیس مشکل دارد. نیروی انتظامی در حوزه اقتصاد رقیب بخش خصوصی نیست./فارس