اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده سپاه قدس: تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم/فیروزآبادی: سوریه مسلخی برای دشمنان است



سپاه پاسداران , فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران: تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت:‌ آمریکا در مصر به دنبال دموکراسی، در سوریه به دنبال حقوق بشر و در ایران نگران بحث هسته‌ای نیست بلکه هدف اصلی‌‌اش این است که خط مقاومت را بشکند؛ ما تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، به سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در نطق وی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی در این جلسه به قضیه عراق و اردوگاه اشرف پرداخت که بیش از 50 نفر از آنها کشته شدند که بسیاری از آنها از سران منافقین بودند و 10 نفر نیز مفقود شدند و این قضیه ، مهمتر از حمله مرصاد بود و در واقع وعده خداوند محقق شد.

 

سردار سلیمانی درباره مسئله سوریه گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند که چرا ما از سوریه اینقدر حمایت می‌کنیم که باید در پاسخ آنها گفت که ما به تبلیغات دشمن توجه نداریم چرا که سوریه خط مقدم مقاومت بوده و این واقعیت انکارناپذیر است؛ ما وظیفه داریم از مسلمانان حمایت کنیم زیرا آنها زیر فشار و ظلم هستند.


وی افزود: در قضیه حمله به سوریه 7 کشور یعنی قطر، ترکیه، عربستان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و اسرائیل در خط مقدم قرار دارند و در واقع معتقد به سقوط بشاراسد هستند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: در حال حاضر سران رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه اصرار عجیبی دارند که بشار برود و حتی می‌گویند اگر القاعده هم بیاید بهتر از بشار است.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه پس از سقوط قذافی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس 4 میلیارد دلار در لیبی سرمایه‌گذاری کرد تا ایران در آنجا نفوذ نداشته باشد گفت: در حال حاضر برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس ایران‌هراسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و اولویت اصلی‌شان این موضوع است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به بحث جنگ شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای منطقه از نفوذ ایران در کشورهای اسلامی هراس دارند و در همین راستا قطر در سوریه 12 میلیارد دلار هزینه کرده اما باید گفت با همه این موارد ایران موقعیت خوبی در کشورهای اسلامی دارد. وی یادآور شد: وقتی صدام سقوط کرد با افرادی مختلفی صحبت شد که این کشور را اداره کنند، اما با توجه به مرجعیت شیعه در عراق و نفوذ ایران، آمریکا نتوانست به هدفش برسد.


سردار سلیمانی تاکید کرد: 95 درصد کسانی که در سوریه می‌جنگند از خارج وارد این کشور شده‌اند و رهبرانشان در خارج هستند و 5 درصد باقیمانده نیز فراریان ارتش به حساب می‌آیند که ارتش آزاد را تشکیل داده‌اند و برخی سلفی‌های سوریه نیز جزء این 5 درصد هستند.

وی تاکید کرد: در حمله به سوریه آمریکا روش‌های مختلفی برای سرنگونی بشار آزمایش کرد، فشار سیاسی و ورود القاعده از جمله آنها است و آخرین بهانه هم استفاده از سلاح شیمیایی است که در این قضیه هم به نتیجه نمی‌رسند.

 

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در مصر به دنبال دموکراسی، در سوریه به دنبال حقوق بشر و در ایران نگران بحث هسته‌ای نیست بلکه هدف اصلی‌شان این است که خط مقاومت را بشکنند؛ ما تا آخر از سوریه حمایت می‌کنیم و الان قضیه سوریه برای آمریکا حیثیتی شده از این رو این همه دست و پا زده و حتی در ظاهر می‌خواهد موفقیت‌آمیز بیرون بیاید.

 

سپاه پاسداران , فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران


فیروزآبادی: سوریه مسلخی برای دشمنان است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی با شلیک دو موشک به میدان جنگ در مدیترانه تاکید کرد: این رخداد تحریک‌آمیز نشانه‌ای دیگر از این حقیقت است که اشغالگران قدس آتش‌افروز منطقه هستند.

 سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" رئیس "ستاد کل نیروهای مسلح" در واکنش به اقدام صهیونیست‌ها در شلیک موشک به مدیترانه اظهار داشت: این رخداد تحریک‌آمیز نشانه‌ای دیگر از این حقیقت است که اشغالگران قدس آتش‌افروز منطقه هستند؛

 

آن‌ها وقتی دیدند آمریکا و غربی‌ها از حمله به سوریه عقب‌نشینی کردند با دستپاچگی دو موشک به میدان جنگ در مدیترانه شلیک کردند که اگر روس‌ها آن‌ها را ردیابی نکرده بودند و مرکز شلیک لو نرفته بود مانند گذشته یک دروغ‌گوی صهیونیست، شلیک موشک‌ها را به سوریه نسبت می‌داد و تنور جنگ را می‌افروخت.

وی افزود: اشغالگران قدس نمی‌خواهند مردم اسرائیل از وحشت آسوده شوند و می‌خواهند همچنان از پناهگاه‌ها بیرون نیایند تا لابی صهیونیست در کنگره امریکا آتش افروزی جدید در این منطقه حساس و راهبردی را دنبال کنند.

"سرلشکر فیروزآبادی" با تاکید بر اینکه «همه در منطقه باید به هوش باشند، مسلمانان در خطر کفر و استکبار جهانی هستند»، تصریح کرد: هوشمندی و هوشیاری نسبت به نقشه‌های مشترک سردمداران نظام سلطه و استکبار امری ضروری و دائمی است.

وی با تبیین این موضوع خاطرنشان کرد: امروز حتی بحران اقتصادی در غرب و فریاد مردم کشورها علیه جنگ به گوش سردمداران آن‌ها نمی‌رسد.

"رئیس ستاد کل نیروهای مسلح" با هشدار به فریب‌خوردگان مسلمان عرصه ضد سوری گفت: جوانان مسلمانان انقلابی نیز که به دام فریب القاعده افتاده‌اند بدانند که سرزمین سوریه مسلخی جهنمی برای آن‌هاست.

وی افزود: آن‌ها که با دمیدن آتش جنگ با صهیونیست‌ها همراهی می‌کنند به جبهه مقابل نیز توجه کنند. در واقع مردم مظلوم سوریه هستند که مورد هجوم آمریکا و غربی‌ها و مزدوران آن‌ها در منطقه قرار گرفته‌اند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی جبهه ضد سوری را برای تضعیف ظرفیت جهان اسلام و دستیابی به آمال و آرزوهای شیطانی خود در منطقه گشوده‌اند، به اهمیت نقش‌آفرینی شخصیت‌های مرجع و علمای بلاد اسلامی اشاره و تاکید کرد: دلسوزان امت اسلامی و علمای اسلامی در بلاد مانع اعزام این جوانان پاکدل به گرداب سوریه شدند./ فارس

 


ویدیو مرتبط :
سپاه قدس در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جانشین فرمانده سپاه قدس: با حضور ایران، جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد



جانشین فرمانده سپاه قدس: با حضور ایران، جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: سردار اسماعیل قاآنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور موثر نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه افزود: تا وقتی در سوریه نبودیم، کشتار های مردم آن توسط معارضین زیاد بود، اما با حضور جمهوری اسلامی به طور فیزیکی و غیر فیزیکی جلوی کشتار های بزرگ در سوریه گرفته شد.

وی تصریح کرد: با وجود تمام اشکالاتی که دولت سوریه دارد و ما برای رفع آنها متذکر بوده‌ایم، اما سوریه جفرافیای مقاومت است و علت فشارهای آمریکا و اسرائیل به این دلیل است که دیدند تصرف آن امکان پذیر نیست.

قاآنی در پاسخ به این‌که نیروی قدس سپاه چه نقشی در خصوص بیداری اسلامی منطقه داشته است، خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی تنها مربوط به نیروی قدس نمی شود، بلکه این نیرو در کنار نیروهای دیگر کار خود را انجام داد و این ادامه خواهد داشت.

وی افزود:اگر آمریکایی‌ها و کشور های اروپایی جمع شوند و تمام انرژی خود را صرف کنند، نمی توانند کنفرانسی مانند بیداری اسلامی برگزار نمایند ؛چرا که کسی پاسخ مثبت به آنها نخواهد داد و نیرو هایی در این اجلاس حضور داشتند که حاضر نیستند در کشور خودشان در چنین کنفرانس هایی شرکت کنند و این خیلی ارزشمند است.

وی ادامه داد: زیر ساخت بیداری اسلامی اینها است و ولایت نقش به سزایی در آن دارد؛ چرا که اذعان همه ملت ها این است که چون جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه دارد، موفق است./انتخاب