اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده حزب الله لبنان که در سوریه به شهادت رسید (+عکس)




فرمانده حزب الله لبنان که در سوریه به شهادت رسید (+عکس)

در این عملیات «حسن محمد عباس» مدافع حرم اهل افغانستان، «حاج صادق» مدافع حرم اهل لبنان و در نهایت «علی شبیب محمود» که وی نیز اهل لبنان بود به شهادت رسیدند.

 شهادت فرمانده حزب الله لبنان ,عکس شهادت فرمانده حزب الله لبنان

از ابتدای تهاجم تکفیریون مسلح به کشور مظلوم سوریه، مجاهدان عاشق اهل‌بیت (ع) در قالب گردان‌هایی با نام‏‌های گوناگون برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) جان‏‌هایشان را کف دست گرفته و راهی میدان نبرد شده‎اند.

به گزارش ابنا، علی شبیب محمود - که نام جهادی وی «ابوتراب» بود - فرماندهی گردان «القوات الخاصه» یا همان «یگان ویژه حفاظت از حرم» را بر عهده داشت.

وی که از فرماندهان ورزیده حزب‌الله لبنان بود روز تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت رسید.

«ابو غدیر» فرمانده نیروهای «خدام العقیله» یکی دیگر از گردان‌های مدافعان حرم حضرت زینب (س) که رابطه صمیمی و دوستانه‎ای با علی شبیب محمود داشت در گفتگو با ابنا جزئیاتی از شهادت وی را بیان کرد.

ابوغدیر با تایید خبر شهادت فرمانده گردان «القوات الخاصه» در روز تاسوعا اظهار کرد: علی شبیب محمود از رمضان سال 1434 به عضویت مدافعان حرم درآمد ولی به دلیل رشادت‎ها و دلاورمردی‎هایش به سرعت به مقام فرماندهی گردان «القوات الخاصه» رسید.

وی درباره ماجرای شهادت ابوتراب هم گفت: صبح روز چهارشنبه 22 آبان 1392 - مصادف با روز تاسوعای حسینی - عملیاتی را تحت عنوان «عاشورای 1» با همکاری گردان‏‌های «خدام العقیله»٬ «قوات خواصة" و دو گردان دیگر برای آزادسازی سه منطقه «الحجیره»، «حی الغربه» و «یلدا» از دست تکفیری‌های مسلح آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: در این عملیات تا حوالی اذان مغرب دو منطقه «الحجیره» و «حی الغربه» را کاملاً در اختیار گرفتیم و از دست نیروهای تکفیری خارج کردیم.

فرمانده گردان خدام العقیله افزود: در این عملیات «حسن محمد عباس» مدافع حرم اهل افغانستان، «حاج صادق» مدافع حرم اهل لبنان و در نهایت «علی شبیب محمود» که وی نیز اهل لبنان بود به شهادت رسیدند.

ابوغدیر با بیان اینکه «در دفاع از مناطق مجاور حرم حضرت زینب (س) تاکتیک‌های خاصی داشتیم» تصریح کرد: حسن محمد عباس با گلوله یک تک تیرانداز به شهادت رسید.

این مقام مدافع حرم به موضوع شهادت علی شبیب محمود هم پرداخت و گفت: ظهر روز تاسوعا بود که نیروها به چند گروه تقسیم شدند و شهید ابوتراب با چند نیرو عازم نبردهای کوچه به کوچه شد. حدود ساعت 14 در حالی که ابوتراب با اعضای گروهش پیشروی‏‌های خوبی انجام داده بودند، با یک منطقه مین‌گذاری شده برخورد ‎کردند و انفجاری مهیبی در آن رخ داد. متأسفانه در آن انفجار، حاج صادق به شهادت رسید و ابوتراب و سه نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته ابو غدیر، علی شبیب محمود (ابوتراب) ابتدا به درماندگاهی در دمشق منتقل شد و سپس به بیروت انتقال یافت تا تحت درمان ویژه قرار بگیرد اما متأسفانه به دلیل شدت جراحات در درمانگاه بیروت به خیل عظیم شهدا پیوست.

این مقام مدافع حرم خاطرنشان کرد: پس از شهادت، پیکر مطهر ابوتراب را به سوریه منتقل کردند تا تشییع اولیه وی با طواف به دور ضریح حرم حضرت زینب (س) صورت گیرد. سپس این پیکر را برای خاکسپاری به بیروت فرستادند.

وی در پایان به بیان خاطراتی از رشادت‎های این شهید والامقام پرداخت و گفت: اولین پرچمی که روی گنبد حرم عقیله بنی‌هاشم قرار گرفت، از سوی ابوتراب نصب شد. این اقدام ابوتراب در حالی بود که حملات به حرم این حضرت بسیار افزایش یافته بود و تک‌تیراندازها در کمین بودند ولی این دلاور با زیرکی پرچم را به اهتزاز درآورد تا شجاعت مدافعان حرم را به اثبات برساند.

فرمانده گردان خدام العقیله همچنین گفت: به یاد دارم در یک عملیات، گردان «القوات الخاصه» محاصره شده بود اما ابوتراب توانست تمام نیروها را از معرکه بیرون بفرستد ولی خودش در خانه‏‌ای محصور شد. وی با زیرکی تمام، وصیت‌نامه‏‌اش را روی تلفن همراه خود ذخیره و تلفن را به سوی نیروهای خودی پرتاب کرد.

ابوغدیر افزود: ابوتراب که 7 ساعت در آن خانه‏ محاصره شده بود به لطف الهی و با رشادت خود تعدادی از تکفیری‌ها را به درک واصل کرد، محاصره را شکست و خود را نجات داد.

گفتنی است گردان «خدام العقیله» از گردان‎هایی است که فقط مسئولیت حفاظت از حرم مطهر حضرت زینب (س) را بر عهده دارد یعنی این گردان در اطراف حرم مستقر است و عملیات‎ نیروهای آن در کوچه‌های زینبیه انجام می‏‌گیرد. 

/ابنا


ویدیو مرتبط :
نقش حزب الله لبنان در دفاع از مرز لبنان سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهادت فرمانده حزب الله در سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در حمله بامداد جمعه (امروز) جنگنده‌های اسرائیلی در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید.

به گزارش فارس، ساعتی پیش شبکه خبری «المیادین» در خبری فوری از شهادت «سید مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار»، فرمانده کل شاخه نظامی حزب الله در سوریه خبر داد.

بنابر اعلام شبکه خبری المیادین بدرالدین در حمله موشکی بامداد روز جمعه (امروز) جنگنده‌های اسرائیلی به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسید.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای بدون اشاره به نحوه شهادت بدرالدین، خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود.

سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.

پس از آن وی به دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد، با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.

پس از ترور شهید «عماد مغنیه» مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد. وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد».