اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده جدید پلیس راه كشور منصوب شد



 

 

فرمانده جدید پلیس راه كشور منصوب شد

 

سرهنگ مهماندار با پیشنهاد رئیس پلیس راهور ناجا و حكم فرمانده نیروی انتظامی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه كشور منصوب شد

سرهنگ مهماندار طی حكمی از سوی فرمانده نیروی انتظامی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه كشور منصوب شد.

سرهنگ مهماندار پیش از این معاون طرح و برنامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بود و به پیشنهاد سردار اسكندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به این سمت منصوب شد.

پیش از این سردار محسن بیگی فرمانده پلیس راه كشور بود كه به دلیل بازنشستگی از این سمت كناره‌گیری كرد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر كشور با رهبر انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعلیق ۲ فرمانده پلیس در پی سقوط مرگبار اتوبوس



 


تعلیق ۲ فرمانده پلیس در پی سقوط مرگبار اتوبوس

 

 

در پی واژگونی یك دستگاه اتوبوس از پل ۷ متری در بزرگراه تهران - ساوه، ۲۹ نفر كشته شدند و در پی آن فرمانده پلیس راه كشور دستور تعلیق از خدمت ۲ فرمانده پلیس راه را صادر كرد .

ساعت ۵۵ / ۳ بامداد روز گذشته (چهارشنبه) یك دستگاه اتوبوس مسافربری كه از ایلام عازم تهران بود، به علت خواب آلودگی راننده پس از برخورد با گاردریل حاشیه بزرگراه از ارتفاع یك پل ۷ متری سقوط كرد.


در پی این حادثه دلخراش موضوع به ماموران انتظامی گزارش شد و دقایقی بعد ماموران پلیس راه و نیروهای امدادی با عزیمت به محل حادثه، امداد رسانی را آغاز كردند.


سردار محسن بیگی، فرمانده پلیس راه كشور در گفتگو با «جام جم» در تشریح این حادثه گفت: در پی اطلاع از وقوع این حادثه دلخراش، فرمانده پلیس راه استان تهران، سرهنگ نوری فرد جانشین پلیس راه كشور به اتفاق معاون عملیات و تعدادی كارشناس عازم محل حادثه شدند.


سردار بیگی افزود: بررسی درخصوص این حادثه مشخص كرد راننده با ۱۶ مسافر از ایلام به مقصد تهران به راه افتاده و تعدادی مسافر را نیز در همدان و دیگر شهرهایی كه در مسیر قرار داشتند سوار كرده، اما به دلیل خستگی و خواب آلودگی وی، اتوبوس با گاردریل حاشیه بزرگراه تهران ـ ساوه برخورد كرده و پس از مچاله كردن محافظ حاشیه بزرگراه به طول حدود ۴۰ متر، سرانجام خودرو پس از برخورد با دیواره شنی پل به پایین سقوط كرده است. در این حادثه ۲۴ نفر از مسافران از جمله راننده در دم جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر نیز مجروح شدند.


● ۲۹ كشته


فرمانده پلیس راه كشور تصریح كرد: پس از انتقال مجروحان به مراكز درمانی ۵ نفر از آنها نیز بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و براساس آخرین گزارش ها حال تعدادی دیگر از مجروحان حادثه نیز وخیم گزارش شده است.


بیگی اضافه كرد: شدت این تصادف به حدی بود كه سیستم جی. پی. اس (كنترل سرعت) كاملا متلاشی شده است و در حال حاضر یك تیم از كارشناسان، تحقیق و بررسی درخصوص حادثه را آغاز كرده اند.


سردار بیگی با اشاره به مقاوم نبودن گاردریل افزود: متاسفانه بررسی ها حاكی است كه گاردریل تعبیه شده در حاشیه بزرگراه استحكام لازم را برای متوقف كردن اتوبوس نداشته است و این مساله باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و با مقصران این حادثه برخورد شود؛ زیرا نمی توان امنیت مردم را به هیچ انگاشت.


● برخورد با شركت تعاونی


فرمانده پلیس راه كشور خاطرنشان كرد: در این حادثه اگرچه راننده جان خود را از دست داده است، اما شركت تعاونی كه این اتوبوس تحت پوشش آن قرار داشته باید پاسخگو باشد و در حال حاضر همكاران من با مستندسازی از حادثه و تعیین میزان خسارت و شناسایی مقصران حادثه، پرونده را در اختیار مراجع قضایی قرار خواهند داد تا در این خصوص تصمیم گیری شود.


بیگی یادآور شد: اجساد قربانیان این حادثه پس از ۶ ساعت تلاش از میان آهن پاره های اتوبوس خارج شده و به پزشكی قانونی انتقال یافته اند تا هویت اجساد شناسایی و تحویل بستگانشان شود.


● برخورد می كنیم


فرمانده پلیس راه كشور با اشاره به كنترل وسایل حمل و نقل عمومی و میزان كم تصادفات در بخش حمل و نقل عمومی گفت: رانندگان و مسوولان شركت های تعاونی بدانند كه طبق وظایف قانونی خود با بی مبالاتی ها برخورد و اختیارات این شركت ها در كمیسیون های مربوط بررسی خواهد شد.


وی تصریح كرد: انتظار ما این است در ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد حوادث كمتری باشیم و شركت ها وظیفه دارند با گزینش رانندگان كارآمد و با صلاحیت، آنها را آموزش دهند، سپس به ارائه سرویس برایشان اقدام كنند.


● تعلیق ۲ فرمانده پلیس راه


سردار بیگی چند ساعت پس از بررسی كارشناسانه درخصوص حادثه مرگبار اتوبوس، دستور تعلیق ۲ فرمانده پلیس راه را صادر كرد.


فرمانده پلیس راه كشور در این باره به «جام جم» گفت: پس از وقوع این حادثه دلخراش و اعزام تیم های كارشناسی برای بررسی ابعاد مختلف این تصادف مرگبار، دستور تعلیق ۲ فرمانده پلیس راه مبدا و مقصد كه در ارتباط با این حادثه بی مبالاتی كرده اند، صادر شد.


سردار بیگی تصریح كرد: از دیگر اقداماتی كه بعدازظهر روز گذشته انجام شد، تعطیلی موقت تعاونی مسافربری ۷ ایلام است و در حال حاضر سرهنگ نوری فرد، جانشین فرماندهی پلیس راه كشور، مسوولیت تحقیقات و تشكیل پرونده قضایی را به عهده دارد و نتیجه بررسی ها متعاقبا اعلام خواهد شد.


● اسامی مجروحان حادثه


بنابر اعلام اورژانس شهرستان ساوه اسامی مجروحان منتقل شده به بیمارستان «مدرس» شهرستان ساوه به شرح ذیل است: «سواد جمله» ۴۲ ساله، «زهرا رستمی» پنج ساله، «وحید نامداری» ۱۹ ساله، «قمر سوری» ۲۵ ساله، «منظر سالار بشیریان» ۳۰ ساله، یك كودك ۱۰ ساله مجهول الهویه كه در بخش ICU بستری است، جوان ۲۰ ساله مجهول الهویه كه در بیمارستان فوت كرده است.


«قمر سوری» زن باردار حادثه دیده در این واژگونی اتوبوس به علت شدت جراحات وارده و پارگی طحال در حال انتقال به بیمارستان اراك است.


همچنین نام ۸ مجروح منتقل شده به بیمارستان «چمران» ساوه به شرح ذیل است: «زینب رستمی» ۹ ساله، «حسین عسگری» ۳۵ ساله كه به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان دار فانی را وداع گفت، دو مرد مجهول الهویه ۳۰ ساله كه یكی از این دو در بیمارستان جان خود را از دست داد، «معصومه بیگی» ۲۰ ساله، «وحید نجفی» ۲۵ ساله و «احمد مستوفی» ۲۵ ساله.


با فوت این سه نفر و فوت مرد درحال انتقال به بیمارستان اراك تعداد كشته شدگان واژگونی اتوبوس به ۲۹ نفر رسید.


حسین بدخشان، رئیس جمعیت هلال احمر استان مركزی نیز به ایسنا گفت: سالیانه یكصد تن بر اثر تصادفات رخ داده در جاده «تهران ـ ساوه» جان خود را از دست می دهند.


وی در رابطه با حادثه صبح دیروز نیز گفت: بعد از اعلام خبر واژگونی اتوبوس جاده «تهران ـ ساوه» به جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه، سه دستگاه آمبولانس به همراه ۳ راننده و ۶امدادگر از پایگاه های امداد جاده ای قره چای، شهید چمران و زرندیه در كمترین زمان به محل اعزام شدند تا عملیات رهاسازی و نجات مصدومان را انجام دهند.../جام جم آنلاین