اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده تفنگداران آمریکا: عذرخواهی می‌کنیم


فرمانده ارشد شناورهای آمریکایی گفت: ورود به آب‌های سرزمینی ایران اشتباه بود و بابت این اشتباه عذر می خواهیم.

خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده ارشد شناورهای آمریکایی گفت: ورود به آب‌های سرزمینی ایران اشتباه بود و بابت این اشتباه عذر می خواهیم.

دیوید نارکر فرمانده شناورهای آمریکایی که عصر روز گذشته توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف و امروز آزاد شدند، با اشاره به جزئیات ماجرا گفت: ما از کویت به بحرین می‌رفتیم که یک اشتباه رخ داد و ما نادانسته وارد آب‌های سرزمینی ایران شدیم.

وی که ۲۷ سال دارد، ادامه داد: نشانه‌هایی بر روی صفحه مکان‌یاب شناور دیدم که نشان دهنده این بود که اینجا آب‌های سرزمینی ایران است، اما من اشتباه کردم و وارد این محدوده شدیم و از این اشتباه عذرخواهی می‌کنم.

فرمانده شناورهای آمریکایی با تشکر از رفتار ایرانی‌ها با خود و همکارانش گفت: رفتار ایرانی‌ها با ما بسیار خوب بود و از آنها سپاسگزاریم.

نارکر درباره لحظه دستگیریشان به دست نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شناورهای ایرانی به ما نزدیک شدند، آنها مسلح بودند و ما تلاش کردیم که با آنها صحبت کنیم ولی دستگیرمان کردند.

او که اهل ایالت شیکاگو امریکا و مجرد است، گفت: دوست دارد هرچه زودتر به کشورش برگردد.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه ۲۲ دی دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ۱۰ تفنگدار مسلح (۹ مرد و یک زن) وارد آب‎های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بود که واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه آنها را توقیف و به جزیره فارسی منتقل کردند.

این افراد پس از بررسی صحت ادعایشان مبنی بر ورود اشتباه به محدوده آبهای سرزمینی جمهوی اسلامی ایران و عذرخواهی، ظهر امروز در آبهای بین‌المللی رها شدند.


ویدیو مرتبط :
خودروهای رزمی و نظامی سپاه تفنگداران دریایی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده نیروی دریایی آمریکا: تنگه هرمز و اتفاقاتی که در خلیج ع ر ب ی می افتد، باعث می شود شب ها بیدار بمانم



 

 

فرمانده نیروی دریایی آمریکا  , تنگه ی هرمز

 

فرمانده نیروی دریایی آمریکا گفت: اماده شدن برای یک درگیری و جنگ بالقوه در تنگه ی هرمز باعث می شود که شب ها خوابم نبرد.

ادمیرال جاناتان گرینرت که در ماه سپتامبر، فرمانده نیروی دریایی امریکا شد، گفت: اگر از من بپرسید که چه چیزی من را در شب بیدار نگه می دارد، من می گویم تنگه هرمز و اتفاقاتی که در خلیج ع ر ب ی می افتد.

گرینرت وارد جزئیات در خصوص واکنش امریکا به بستن تنگه هرمز و چگونگی باز کردن این تنگه نشد.

وی در ادامه گفت: من اموزش دیده و سازماندهی کننده و تجهیز کننده هستم. من کاری می کنم که افرادم وسائل مورد احتیاج خود را برای انجام کار محول شده داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی امریکا گفت: می خواهم کاری کنم که هموطنانی که از این منطقه عبور  می کنند، مطئمن شوند، که قادر به انجام کارهایشان هستند.

همچنین فرمانده نیروی هوایی امریکا هم به رویترز گفت: نیروی هوایی در باز کردن تنگه هرمز نقش خواهد داشت.

وی افزود: نیروی هوایی قادر به حمایت از ارتش امریکا و ایجاد کانال ارتباطی از طریق ماهوراه است.../انتخاب