اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرمانده بسیج: آماده مناظره‌ام


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: ایران کشور منحصر به فردی است که تمامی عوامل رسیدن به اقتصاد برتر جهانی را در اختیار دارد و تنها کمبود بهره گیری از این ظرفیت مدیریت جهادی است، هر مسئولی را که شکوفایی اقتصادی را مشروط به تعامل با غرب می داند به تنبلی متهم می کنم و به مناظره فرا می خوانم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: ایران کشور منحصر به فردی است که تمامی عوامل رسیدن به اقتصاد برتر جهانی را در اختیار دارد و تنها کمبود بهره گیری از این ظرفیت مدیریت جهادی است، هر مسئولی را که شکوفایی اقتصادی را مشروط به تعامل با غرب می داند به تنبلی متهم می کنم و به مناظره فرا می خوانم.
 
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، در محل شکست نیروهای آمریکایی در صحرای طبس و در جمع جهادگران و بسیجیان با بیان اینکه طبس جایی است که دو حادثه امداد بزرگ الهی در آن محقق شده است، گفت: اینجا مکانی است که قدرت خدایی بروز کرده است، قدرتی که اقوام و نسل های گذشته این قدرت را بیشتر شنیده اند، ولی نسل امروز ایران آن را به چشم دیده است.
 
وی در ادامه افزود: در زمان حضرت موسی(ع)، فرعون تمام نوزادان پسر بنی اسرائیل را می کشت، تا فرزند پسری در این قوم باقی نماند و خواب از دست دادن تاج تخت که دیده بود، تعبیر نشود؛ اما خداوند حضرت موسی(ع) را در دربار خود فرعون بزرگ کرد و این قدرت خداوند است، همچنین آتش را بر حضرت ابراهیم(ع) سرد کرد و نمرود مدعی خدایی را با یک پشه از پای درآورد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به الطاف خداوند بر ملت ایران، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از معجزات بود، در حالی که تمام قدرت های بزرگ آن زمان از جمله همه کشورهای 1+5 حامی رژیم شاه بودند، اما ملت ایران با دست خالی و فقط با کمک خداوند متعال پیروز شد.
 
نقدی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی 5 بار به غزه و لبنان که 10 سال در محاصره قرار داشتند، حمله کرد، اما با وجود در اختیار داشتن یکی از مجهز ترین ارتش های جهان، از مجاهدان دست خالی شکست خورد، آمریکا در اقدامی خبیثانه در خاک جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 به بهانه آزادی گروگان های خود با 6 فروند هواپیمای C130 و 8 فروند بالگرد غول پیکر RH بدون آنکه هیچکس مطلع شود تا عمق 1100 کیلومتری خاک ایران نفوذ کرد. اما خداوند آنها را با شن های بیابان شکست داد، البته تنها قصد آنها آزادی گروگان ها نبود، بلکه آنها طرح کودتا و برهم زدن نظام نوپای اسلامی ایران را داشتند.
 
وی با تاکید بر معجزات خداوند گفت: درس اول این است که اگر با خدا باشیم و برای رضای خداوند متعال حرکت کنیم، خدا ما را یاری می دهد، همانگونه که در سال 90 دومین واقعه در طبس ایجاد شد و هواپیمای بدون سرنشین آمریکا با تکنولوژی بسیار بالا، به پایین آورده شد.
 
نقدی با مقایسه دو واقعه طبس در سال 59 و 90 اظهار داشت: اگر قرار بود تسلیم آمریکا شویم، باید آن روزی تسلیم می شدیم که 14 فروند هواپیما و بالگرد بزرگ ترابری آمریکا تا وسط کشورمان آمد و اصلاً نفهمیدیم که چه می گذرد، نه امروز که یک پهپاد کوچک آمریکا را می توانیم پیدا کنیم و غنیمت بگیریم و الان کلکسیونی از پهپاد های آمریکایی غنیمتی را در اختیار داریم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: ملتی که روزگار سختی و ناتوانی مقابل حمله دشمن به خاک خود تسلیم نشد، امروز که دست هایمان از همه چیز پر است، سازش منطقی نیست، زیرا اگر چنین کنیم، طنز روزگار خواهیم شد.
 
نقدی بیان کرد: این عقلانیت نیست که روزی با دستان خالی یک قدم عقب ننشستیم و امروز که دستمان پر است کوتاه بیاییم، روزی که آمریکا سرور اقتصاد دنیا بود و با اختلاف فاحش با دیگر کشورها همه ثروت جهان را در کنترل داشت با او بجنگیم امروز آمریکا 17 هزار میلیارد بدهی دارد که روزی 5/2 میلیارد دلار به آن اضافه می شود، ما تسلیم یک کشور ورشکسته شویم.
 
وی تصریح کرد: این عبرت ها در جلوی دیدگان ما است و پرچم جهاد در دست شما بسیجیان قرار دارد، نسل جوان امروز انقلاب خط خود را از امام خامنه ای می گیرد و می خواهد حماسه های همت ها، باکری ها، میثمی ها، محمد منتظری ها، احمد کاظمی ها، بروجردی ها و... را در عرصه های جدید انقلاب تکرار کنند و جوان امروز اجازه نخواهد داد که پیرمردهای تنبل و خسته از مبارزه برای آنها تصمیم بگیرند.
 
نقدی افزود: برخی امروز تحریم را بهانه می کنند، ما سال ها است که تحریم هستیم و از اول انقلاب تحریم بودیم، هر مقامی که مدعی است که نمی توانیم بدون تعامل با غرب اقتصاد شکوفایی داشته باشیم، آماده مناظره با آنها هستم و با دلیل اثبات می کنم که می توان یک اقتصاد شکوفا را بدون کمک غربی ها در ایران ایجاد کرد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بنده حاضرم طرف مقابل پنج کارشناس از رشته های مختلف را که طرفدار این نظریه غلط هستند، همراه خودش بیاورد و حاضرم به تنهایی با همه آنها مناظره زنده تلویزیونی داشته باشم که همه مردم بدانند هر چند توطئه های غرب به ویژه آمریکا اذیت و مزاحمت زیادی برای ما دارد، اما اثر آن در حد اذیت است و نه توقف پیشرفت، اما مشکل اقتصاد ما را تعامل با غرب حل نخواهد کرد، بلکه کمبود ما برای رسیدن به یک اقتصاد شکوفا مدیریت جهادی و عزم ملی است و نامگذاری امسال به این دو عنوان بسیار حکیمانه و بسیار دقیق بوده است.


ویدیو مرتبط :
برترین فرمانده بسیج استان لرستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رجزخوانی فرمانده اسراییلی علیه ایران : برای حمله آماده ایم



فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در اظهاراتی تهدید كرد نیروی هوایی این رژیم آماده پاسخگویی به تهدیدات پیش روی اسراییل به ویژه تهدید ایران است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی جروزالم پست، ژنرال "ایدو نهوشتان" فرمانده نیروی هوایی اسراییل روز سه شنبه طی اظهاراتی با اشاره به اینكه سال 2011 " سالی حساس " در برخورد با برنامه هسته ای ایران است  افزود :‌"‌ نیروی هوایی اسراییل وظیفه مهمی دارد تا برای هر ماموریت لازم آماده باشد."

این ژنرال 53 ساله اسراییلی كه در یك كنفرانس خبری در پایگاه هوایی "رامون " اسراییل سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع گفت :‌"‌ما همواره پیگیر تحولات اطراف خود هستیم و از این رو همواره آماده ایم ".

وی با اشاره به اینكه بزرگ ترین چالش نیروی هوایی اسراییل  حفظ توان عملیاتی این نیرو  در چند جبهه علیه حماس در غزه ، حزب الله در لبنان و سوریه و ایران است ، افزود :‌" ما برای سناریوهای مختلف آماده ایم و بر مبنای تحلیل ها و اطلاعات روزانه توان عملیاتی خود را در جبهه های مختلف ( علیه حماس ، حزب الله ، سوریه و ایران) بررسی می كنیم ".

ژنرال نهوشتان با اشاره به اینكه حزب الله در سال های اخیر به توان موشكی لازم برای هدف قرار دادن پایگاه های نیروی هوایی اسراییل دست یافته ، گفت :‌"‌ ما می دانیم كه با این توانمندی ها حزب الله لبنان پایگاه های هوایی ما را در تیر رس دارد . ما از این موضوع اطلاع داریم و در حال آماده سازی خود برای مثابله با این تهدید هستیم ".

این فرمانده اسراییلی برای نمونه به افزایش صد در صدی برگزاری مانورهای نیروی هوایی اسراییل در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره كرد و گفت كه این مانورها در راستای آمادگی نیروی هوایی برای مقابله با تهدیدات موشكی حزب الله است .

گفتنی است مقامات مختلف سیاسی و نظامی اسراییل در سال های گذشته بارها بر احتمال حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران اذعان كرده اند ، اما بسیاری از ناظران این گونه تهدیدات را بیشتر در راستای جنگ روانی دانسته و بر این نكته تاكید می كنند كه اسراییل به تنهایی توان حمله موثر به تاسیسات هسته ای پراكنده ایران را ندارد.../عصر ایران