اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرصت ۱۰۰ روزه ابتکار برای حکمرانی مطلوب در محیط زیست/ تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان تهران



سازمان محیط زیست ,محیط زیست

فرصت ۱۰۰ روزه ابتکار برای حکمرانی مطلوب در محیط زیست/ تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: اجازه نمی‌دهم موضوع آلودگی هوا در گروکشی‌ سیاسی هزینه شود.

محمدهادی حیدرزاده مدیرکل جدید محیط زیست استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سابق این اداره کل با بیان اینکه نمی‌گذارم آلودگی هوا در گروکشی سیاسی هزینه شود، اظهار داشت: بازگرداندن اقتدار به دبیرخانه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اولین اقدام در اداره کل محیط زیست استان تهران خواهد بود.

به گفته وی، اجرای این طرح از تعجیل‌ها و برنامه‌های یک شبه جلوگیری می‌کند و از این پس در اداره کل محیط زیست استان تهران دبیرخانه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا حرف اول و آخر را می‌زند.

حیدرزاده با بیان اینکه حفاظت از مناطق به صورت مشارکتی انجام خواهد شد، افزود: سعی می‌کنیم صنایعای که مقررات حاشیه استقراررا رعایت نکرده اند رصد و رتبه بندی کنیم.

وی با بیان اینکه بخش های زیادی از منابع طبیعی استان تهران جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست محسوب می‌شود، افزود: این مسئله فرصت بسیار خوبی برای توسعه اکوتوریسم است.

حیدر زاده با بیان اینکه طرح امایش سرزمین با جدیت بیشتری پیگیری می شود یاد اورشد : همچنین با ارتقای مناطق 4گانه حفاظت شده از این پس از واگذاری اراضی با قاطعیت جلوگیری کرده و واگذاری های صورت گرفته در گذشته را پیگیری خواهیم کرد

ایجاد حکمرانی مطلوب در محیط‌زیست طی ۱۰۰ روز
رییس سازمان محیط زیست جنبش های اجتماعی و شفاف سازی فعالیت های زیست محیطی را عامل موفقیت و کاهش مشکلات دولتی سازمان محیط زیست عنوان کرد.
معصومه ابتکار ، رئیس سازمان محیط زیست در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید سازمان محیط زیست با بیان اینکه موفقیت‌های امروز ماحاصل مردم‌سالاری دینی در کشور است اظهار داشت: ثمره خون هزاران شهید زمینه را فراهم کرد تا امروز مردم با سرافرازی درسرنوشت خود دخالت و آن را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه جابجای ها در دولت نباید با غرور همراه باشد گفت: جابجایی در قدرت باید به نحوی صورت بگیرد که شاهد بهبود مستمر در حکمرانی ملی باشیم و این جابجایی‌ها و قدرت‌ها ما را مقروض نکند و با صداقت و نشانه‌های خدا به تعالی و رشد و پیشرفت پیوسته منتهی شود.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: اداره کل محیط زیست استان تهران کانون راهبردی محیط زیست در پر مسئله‌ترین نقطه کشور است که باید به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی سیاست‌های محلی را در سطح استان فراهم و باعث جلب مشارکت مردم شده توسعه پایدار را پیگیری کند.

ابتکار در خصوص برنامه 100 روزه ، اظهار داشت: در برنامه 100 روزه بحث حکمرانی مطلوب در سازمان محیط زیست و بهبود ساختار سازمانی و جهت‌گیری و فعال سازی توانمندی‌ها باید صورت گیرد تا بتوانیم وظایف خود را در چارچوب قانون و به دور از حاشیه پیش ببریم.در واقع باید در مجموع با نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی توسعه پایدار را با تعامل راهبری کنیم.

ابتکار با بیان اینکه وضعیت محیط زیست بخصوص در شهرها دشوار است، تأکید کرد: از آنجایی که وارد عصر نوین می‌شویم که نگاهی بین‌المللی و سیاسی دارد به تبع آن کارکنان دستگاهها باید به دنبال ایجاد تحولات بوده تا کارآمدی خود را حفظ کرده و مسئولیت‌ها را به درستی انجام دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست حیدرزاده را دارای سابقه درخشان توصیف کرد و افزود: او با توانمندی خود می‌تواند در این دوره راهگشا باشد.

وی در خصوص چند نکته کلیدی گفت: اصلاح و تکمیل فرایندهای اداری و شفاف سازی و تقویت راهبرد اداره کل استان تهران در تعامل با شورای شهر، دستگاه‌های دولتی و همچنین ایجاد تفاهم نامه با برخی دستگا‌ه‌ها در این دوره می‌تواند مفید باشد.

ابتکار با بیان اینکه تعامل با نهادهای مردمی و رسانه در جهت ترویج افکار عمومی بسیار مهم است یادآور شد: همچنین ما باید جنبش اجتماعی را برای محیط زیست انجام داده و شفاف سازی فعالیت‌ها باعث شود تا مشکلات در دستگاه‌های دولتی به حداقل برسد.

وی افزود: از نقد و پیشنهادات کارکنان باید استفاده کردو در حقیقت مدیران سازمان باید از این پیشنهادات برای به حداقل رساندن مشکلات و انحرافات استفاده کنند تا به سازمانی متعالی دست یابیم./خبر آنلاین 

 


ویدیو مرتبط :
خانم ابتکار و محیط زیست و شهردای تهران و آشغال و ......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد، ابتکار رییس سازمان محیط زیست



معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست, علی شمخانی  دبیر شورای عالی امنیت ملی

با حکم روحانی
«معصومه ابتکار» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شد

معصومه ابتکار با حکم حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار با حکم حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران به سمت ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد.

ابتکار در دولت هفتم و هشتم نیز ریاست سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است و نخستین زنی است که به عضویت کابینه دولت در آمده است.

پیش از این محمد جواد محمدی زاده ریاست سازمان محیط زیست را بر عهده داشت.


با حکم رئیس‌جمهور
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی شد

دریابان علی شمخانی با حکم حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد.

شمخانی پیش از این علاوه بر فرماندهی نیروهای دریایی سپاه و ارتش، وزارت دفاع در دولت های هفتم و هشتم، عضویت شورای راهبردی روابط خارجی و نیز ریاست مرکز راهبردی دفاعی نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

بنابر حکم رئیس‌جمهور، شمخانی جایگزین سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی شد.
فارس