اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرش قرمز برای «مستر کارت»


روزنامه فرصت امروز نوشت: ورود مستر کارت به ایران در حالی این روزها در سایت‌های غیر‌رسمی و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که هنوز اطلاع موثقی در این باره وجود ندارد.

روزنامه  فرصت امروز نوشت: ورود مستر کارت به ایران در حالی این روزها در سایت‌های غیر‌رسمی و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که هنوز اطلاع موثقی در این باره وجود ندارد.

 نخستین واکنش نیمه‌رسمی نسبت به این خبر از سوی سایت اتاق بازرگانی بود که با انتشار خبری از آمدن مستر‌کارت به ایران خبر داد. اما به‌ظاهر اشتیاق اتاق به مستر کارت در سکوت مسئولان به حدی بوده که مهدی رئیس‌زاده مشاور بانکی این نهاد با انجام مصاحبه‌ای از «احتمال» توافق بانک‌ها در این زمینه خبر داد.

وی  در این باره اظهار امیدواری کرد که با لغو تحریم‌ها و مذاکراتی که در حال انجام است، به‌زودی مسترکارت گره از مشکلات تجار ایرانی باز کند و موجب تسهیل کار وارد‌کنندگان شود. وی درباره‌ احتمال ورود مسترکارت به ایران ضمن اظهار امیدواری نسبت به این موضوع ادامه داد: ورود مسترکارت به ایران مانند سیستم سوئیفت مقداری زمان می‌برد. دیدیم که در چند هفته اخیر قرار بود سیستم سوئیفت برقرار شود، البته هنوز هم کامل برقرار نشده است اما با گذشت زمان، گره از این مسائل به‌صورت کامل باز خواهد شد.

رئیس‌زاده با اشاره به دوره‌ پساتحریم اظهار کرد: صدور مسترکارت با توجه به لغو تحریم‌ها و توافقات باید هرچه زودتر انجام شود. همین الان نیز با بعضی از کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس سیستم سوئیفت برقرار است و نقل و انتقالات به طور محدود انجام می‌گیرد. عضو سابق اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: هنوز با همه کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط نداریم و یک کشور خاص این خدمات را می‌دهد. در اروپا هم با کشور آلمان ارتباط‌مان برقرار شده و اخیرا ایتالیایی‌ها آمده‌اند و به نظر من این گره‌ها باز خواهد شد.

رئیس‌زاده اظهار امیدواری کرد بانک‌هایی که قبل از دوران تحریم خدماتی مانند امور مربوط به مسترکارت را انجام می‌دادند، بتوانند به توافقاتی برسند و با شرایطی این تسهیلات را به مشتریان برسانند، چرا که در آن صورت از نظر منافع ملی به نفع کشور است. وی خاطر نشان کرد: چند تا از بانک‌های ایران از قبل مجاز بودند که برای مشتری‌های خود مسترکارت ارائه دهند و در حال حاضر با لغو تحریم‌ها این بانک‌ها وارد مذاکرات خواهند شد. عضو سابق هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران توضیح داد: یکی از مواردی که به تسهیل تجارت کمک می‌کند و ورود و خروج ارز را کنترل خواهد کرد، استفاده از مسترکارت است. این کارت‌ها برای وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان مثمرثمر است.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان به این کارت‌ها نیاز دارند. اگر سیستم بانکی ما بتواند در مورد گرفتن مسترکارت به توافق برسد که به نظر من به‌زودی حاصل خواهد شد تا حدود زیادی منابع ارزی به سیستم بانکی ما سوق پیدا می‌کند که یک امر مثبت خواهد بود و بسیاری از شرکت‌ها که به خاطر نبود مسترکارت از بانک‌های خارجی استفاده می‌کنند، نیازی به هزینه‌های اضافی و رفتن به آن کشورها برای اخذ این کارت‌ها نخواهند داشت.

اما اظهارات رئیس‌زاده در حالی است که پیش از این ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در این باره گفته بود: ورود این کارت‌ها به ایران تایید نمی‌شود. حکیمی حتی پا را فراتر می‌گذارد و با طرح سناریویی خاکستری این خبر را ساختگی و ناشی از موج آفرینی اعلام می‌کند. وی می‌گوید: انتشار اخباری مبنی بر ورود مسترکارت و ویزاکارت به ایران بیشتر ساخته و پرداخته افرادی است که شرکت‌های خدمات مالی دارند.

او دراین‌باره توضیح داد: در حال حاضر هیچ شرکتی از طرف بانک مرکزی مجوزی برای صدور کارت ارزی یا همکاری با موسسه‌های مسترکارت و ویزاکارت ندارد. ما همکاری کردن یا گرفتن خدمات از این موسسه‌ها را تایید نمی‌کنیم. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه تخلف یا اشتباهات این موسسه‌ها قابل پیگیری نیست، گفت: ما توصیه می‌کنیم که برای گرفتن خدمات ارزی یا خدمات مشابه از کانال‌های رسمی و بانکی استفاده شود.

وی تاکید کرد: چون این شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند این خدمات را ارائه می‌دهند بیشتر واسطه‌های دست چندم از این موسسه‌ها هستند که ارتباط مستقیم ندارند؛ بنابراین گرفتن خدمات از این شرکت‌ها ریسک بالایی دارد و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. او اضافه می‌کند: باز هم تاکید می‌کنم ما هیچ‌کدام از این موسسه‌ها یا شرکت‌های داخلی را که خدمات مسترکارت و ویزاکارت ارائه می‌دهند، تایید نمی‌کنیم.

به نظر می‌رسد که اشتیاق شبکه‌های اجتماعی و دست‌به‌دست شدن خبر ورود مستر کارت به ایران بیشتر از این موضوع نشات می‌گیرد که احساس می‌شود مردم می‌توانند به‌صورت آزادانه از بازارهای جهانی و منطقه‌ای از طریق الکترونیکی کالا خریداری کنند اما نکته مهم این است که به دلیل متصل نبودن سیستم حمل‌و‌نقل ایران به حمل‌و‌نقل‌های معتبر سراسری جهانی مانند پست فدکس، امکان جا‌به‌جایی کالاهای خریداری به داخل کشور وجود ندارد. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند، ورود مستر یا ویزا کارت به ایران می‌تواند منشأ تحول نسل ایرانی کارت‌های اعتباری باشد و از سوی دیگر به نظام گردشگری در ایران و سهولت تردد آنها در ایران کمک می‌کند.


ویدیو مرتبط :
شرایط خرید دارندگان کارت اعتباری شاپ کارت (بانک ملت) از آقای فرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دریافت ۱۴ کارت قرمز در یك دقیقه



بازیکنان فوتبال لیگ منطقه ای شهر ازمیر واقع در غرب ترکیه با دریافت ۱۴ کارت قرمز در یک دقیقه ، رکورد دریافت کارت در یک بازی را شکستند.

 

کارت قرمز

 

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی "رادیو تلویزیون دولتی ترکیه(تی.آر.تی)" روز جمعه نوشت: در بازی فوتبال بین تیم های آلچاتی اسپور با یشیل تپه در لیگ منطقه ای شهر ازمیر در هفته جاری ۱۴ بازیکن این دو تیم در یک دقیقه از داور مسابقه کارت قرمز گرفتند.

 

در پی مشاجره بازیکنان دو تیم در دقیقه ۸۹ بازی به علت گرفتن خطا به سود تیم آلچاتی اسپور، داور به ۱۴ بازیکن در عرض یک دقیقه کارت قرمز نشان داد و سپس ازی را تعطیل کرد.

 

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال ترکیه، در این بازی هیچ امتیازی به طرفین بازی تعلق نگرفته است.

 

هنوز از جریمه دو تیم و بازیکنان اخراجی خبری مخابره نشده است.