اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرزند عضو شورای نگهبان کاندیدا شد


حجت الاسلام احمد مؤمن فرزند عضو فقهای شورای نگهبان نیز به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری اضافه شد.

خبرگزاری ایلنا: حجت الاسلام احمد مؤمن فرزند عضو فقهای شورای نگهبان نیز به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری اضافه شد.

 محمود خسرو انجم‌٬ داماد خانواده آیت‌الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان، که روز گذشته با حضور در فرمانداری قم، به نیابت از پدر زنش، ثبت نام وی در انتخابات خبرگان از حوزه استان قم را انجام داده بود، امروز نیز به فرمانداری قم مراجعه کرد تا برادرهمسر خود را ثبت نام کند.

محمود خسرو انجم امروز به نیابت از حجت الاسلام احمد مؤمن در فرمانداری قم حاضر شد و ثبت‌نام وی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان مرکزی را انجام داد.

آیت‌الله علی مؤمن برادر کوچکتر آیت الله محمد مؤمن نیز روز گذشته با حضور در فرمانداری قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران ثبت نام کرد.

بنابر این، تا کنون سه نفر از خانواده آیت‌‌الله مؤمن در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سه استان مختلف کشور، کاندیدا شده اند.

همچنین رئیس قرارگاه عمار نیز به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از استان تهران اضافه شد. بیکی از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، عصر امروز با حضور در فرمانداری قم، نسبت به ثبت نام رئیس قرارگاه عمار در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران اقدام کرد.

مهدی طائب از چهره های رادیکال جناح اصولگرا به شمار می رود که در روی کار آوردن محمود احمدی‌نژاد، تلاش بسیار داشت اما در اواخر کار دولت دهم، منتقد آن شد. وی در حال حاضر نیز از مخالفان حسن روحانی و دولت تدبیر و امید به شمار می رود.


ویدیو مرتبط :
اعلمی:شورای نگهبان یا شورای گیوتین برای آزادیخواهان!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان



 

 

 

 

انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان

 

این هفته در مجلس برگزار می‌شود؛

انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان


نمایندگان از میان محمد سلیمی، احمد بیگی حبیب‌آبادی، محمدرضا علیزاده، محمدهادی صادقی و سیامك ره‌پیك، سه نفر را به عنوان حقوق‌دان شورای نگهبان انتخاب خواهند كرد.

با پایان یافتن دوره عضویت حجت‌الاسلام كعبی، غلامحسین الهام و محمدرضا علیزاده به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان، انتخاب حقوقدانان جایگزین آنها این هفته در مجلس برگزار می‌شود.
محمدحسن فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینكه دوره عضویت حقوقدانان شورای نگهبان امروز (24 تیرماه) به پایان می‌رسد، گفت: علی‌القاعده برای آنكه شورای نگهبان بتواند به جلسات خود ادامه دهد باید هرچه زودتر انتخابات حقودانان جدید این شورا برگزار شود.
وی با بیان اینكه منطقا این انتخابات این هفته در دستور كار مجلس خواهد بود از روز دقیق برگزاری این انتخابات ابراز بی‌اطلاعی كرده و آن را به برنامه‌ریزی در هیات رئیسه موكول كرد.
گفتنی است روز گذشته رئیس قوه قضائیه اسامی پنج حقوقدان را به منظور انتخاب سه نفر از حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی كرد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام كرد: نظر به اینكه مدت عضویت سه نفر از اعضا حقوقدان شورای نگهبان در تاریخ 25/4/89 به پایان می‌رسد، بدینوسیله در اجرای بند 2 از اصل 91 قانون اساسی آقایان: محمد سلیمی رئیس شعبه 31 دیوان عالی كشور، احمد بیگی حبیب‌آبادی مشاور رئیس قوه قضائیه، محمدرضا علیزاده عضو فعلی حقوقدان شورای نگهبان، محمدهادی صادقی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، سیامك ره‌پیك رئیس دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری به مجلس محترم معرفی می‌گردند تا سه نفر حقوقدان شورای نگهبان از بین آنان انتخاب شوند...../تحلیل:ایلنا