اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرزند اردوغان در آستانه بازداشت؟/ دست و پا زدن اردوغان برای بقاء



اخبار,اخبار بین الملل,تحقیقات  فساد مالی در ترکیه

 
اخبار بین الملل - فرزند اردوغان در آستانه بازداشت؟/ دست و پا زدن اردوغان برای بقاء ؛ توقف تحقیقات درباره فساد مالی با فشار بر دادستانی

معمر آککاش در بیانیه ای اعلام کرد:« همه همکاران من وهمچنین مردم باید بدانندکه به من به عنوان دادستان اجازه ندادند، تحقیقات جدیدی را آغاز کنم.» این دادستان ترک با تاسف گفت:« با جود نشستی با مقامات پلیس استانبول که مسئول این عملیات است،

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس پرس، فرزند نخست وزیر ترکیه احتمالا هدف بعدی تحقیقات گسترده در خصوص فساد مالی مقامات این کشور خواهد بود.

این تحقیقات به ترمیم گسترده کابینه پس از استعفای سه وزیر ترک منجر شد.

چندین روزنامه اعلام کردند انتظار می رود اختلاف بین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و فتح‌الله گولن، متحد سابق وی که به مخالفش تبدیل شده است، تشدید شود زیرا رسوایی فساد مالی به باند داخلی نخست وزیر ترکیه نزدیک‌تر می شود.

روزنامه مخالف جمهوریت، یک «زمین‌لرزه» را در شرایطی پیش‌بینی کرد که بازرسان توجه خود را به یک سازمان غیردولتی مرتبط با بلال فرزند اردوغان معطوف کرده اند.

این روزنامه نوشت دادستان‌ها، پلیس را برای تحقیق درباره مناقصه‌های ساختمانی اعطا شده توسط شهرداری یک منطقه در استانبول به این سازمان غیردولتی، تحت فشار قرار داده‌اند.

شهردار این منطقه به دست داشتن در این رسوایی فساد مالی متهم شده است.

این شهردار که از اعضای حزب عدالت و توسعه اردوغان است، هفته گذشته به‌طور موقت بازداشت ولی بعدا تا زمان برگزاری دادگاه‌، آزاد شد.

سه وزیر نیز که دو تن از آنها فرزندانشان بازداشت شده بودند، این هفته در ارتباط با این تحقیقات استعفا کردند.

اردوغان روز چهارشنبه پس از استعفای این وزرا، از ترمیم گسترده کابینه خبر داد ولی نشانه‌ای به چشم نمی‌خورد که خود وی همانطور که معترضان ضد دولتی می‌خواهند، استعفا کند.

دادستان ترک از ممانعت از مرحله جدید تحقیقات ضد فساد مالی خبرداد

یکی از دادستانان ترکیه اعلام کرد مرحله جدید تحقیقات درباره فساد مالی گسترده که دولت این کشور را متزلزل کرده است، متوقف شد.

وی فشارها بر نظام قضایی این کشور را موجب متوقف شدن مرحله جدید تحقیقات عنوان کرد.

معمر آککاش در بیانیه ای اعلام کرد:« همه همکاران من وهمچنین مردم باید بدانندکه به من به عنوان دادستان اجازه ندادند، تحقیقات جدیدی را آغاز کنم.»

وی پلیس را در توقف مرحله جدید تحقیقات دخیل دانست.

براساس اخباری که چهارشنبه در شمار زیادی از رسانه های ترکیه منتشر شد، این دادستان دستور توقیف حدود 30 نفر دیگر از جمله شماری از نمایندگان پارلمان و بازرگانان را در چارچوب تحقیقات مربوط به فساد مالی که به وجهه دولت این کشور آسیب وارد کرده است ، صادر کرد.

این دادستان ترک با تاسف گفت:« با جود نشستی با مقامات پلیس استانبول که مسئول این عملیات است، فهمیدم که تصمیم دادگاه و احکام بازداشت اجرا نشده است.»
اخباربین الملل - انتخاب


ویدیو مرتبط :
قتل جوان ترکیه ای به دست مزدوران اردوغان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان: دست های خارجی اول ترکیه را به هم ریختند، حالا برزیل را



اردوغان: دست های خارجی اول ترکیه را به هم ریختند، حالا برزیل را

در ترکیه بالاترین آزادی در طول تاریخ این کشور برقرار است. ما به عنوان دولت ترکیه با چه کسی کار داریم؟به پوشش چه کسی مداخله می کنیم؟ به خوردن و آشامیدن چه کسی کار داریم؟ با تفریح و وقت گذرانی چه کسی کار داریم؟ هر کس هر طور می خواهد لباس می پوشد.

   دولت ترکیه,اخبار

دست های خارجی اول ترکیه را به هم ریختند، حالا برزیل را در ترکیه بالاترین آزادی در طول تاریخ این کشور برقرار است. ما به عنوان دولت ترکیه با چه کسی کار داریم؟به پوشش چه کسی مداخله می کنیم؟ به خوردن و آشامیدن چه کسی کار داریم؟ با تفریح و وقت گذرانی چه کسی کار داریم؟ هر کس هر طور می خواهد لباس می پوشد.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه ناآرامی های هفته گذشته در برزیل را هم به دست های خارجی نسبت داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان که در اجتماع 50 هزار نفری هوادارانش در شهر "سامسون" ترکیه سخن می گفت با اشاره به ناآرامی های هفته گذشته در ترکیه ، دست های خارجی را به گسترش این ناآرامی ها متهم کرد.

اردوغان افزود: در برزیل هم همان اتفاقاتی که در هفته های گذشته در ترکیه رخ داد در حال وقوع است . نمادهای مورد استفاده و نقش توییتر ، شبکه های اجتماعی و عملکرد رسانه های خارجی دقیقا مثل رفتاری است که در هفته های گذشته در ترکیه شاهدش بودیم.

برزیل در هفته گذشته در اعتراض به افزایش قیمت بلیت اتوبوس و نارضایتی اقشاری از مردم از فساد دولتی و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 در این کشور صحنه ناآرامی ها و تظاهرات ضد دولتی است.

اردوغان از زمان آغاز ناآرامی ها بارها رسانه های خارجی از جمله بی بی سی و سی ان ان را به تحریک مخالفان متهم کرده است.

اردوغان در چهارمین اجتماع هوادارانش در شهر سامسون با اشاره به استفاده مخالفان و به گفته او آشوبگران از شبکه های اجتماعی همچون توییتر گفت : آنها میلیون ها توییت بگذارند اما یک حضور شما همه آن توییت ها را از اثر می اندازد.

اردوغان با رد اتهامات مخالفان و معترضان درباره تحمیل الگوی اسلامی از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه و دولت اردوغان به مردم ترکیه گفت:" در ترکیه بالاترین آزادی در طول تاریخ این کشور برقرار است . ما به عنوان دولت ترکیه با چه کسی کار داریم؟به پوشش چه کسی مداخله می کنیم؟ به خوردن و آشامیدن چه کسی کار داریم؟ با تفریح و وقت گذرانی چه کسی کار داریم؟ هر کس هر طور می خواهد لباس می پوشد."

اردوغان افزود:" اتفاقا  در این مملکت (ترکیه) این خواهران محجبه من هستند که در مورد نوع پوشش شان مورد محدودیت و مداخله قرار می گیرند. در همین ناآرامی های یک ماه گذشته به برخی خواهران محجبه ما تعرض شد. حرف من به معترضان این است که شما هر چه می خواهید می توانید بپوشید چرا در نوع حجاب این خواهران ما مداخله می کنید.در ترکیه چه محجبه و چه بی حجاب دوشادوش یکدیگر زندگی می کنند و کسی حق مد اخله در نوع پوشش مردم را ندارد.

منبع:asriran.com