اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگی در استخدام آموزش و پرورش اولویت دارند.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگی در استخدام آموزش و پرورش اولویت دارند.

محمد دیمه‌ور اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان معبر اصلی تربیت معلم برای مجموعه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین موجود در ماده 28 این امکان وجود دارد در صورتی که مجموعه آموزش و پرورش برای تامین نیرو با کمبود مواجه شود از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها استفاده کند که در این راستا فرزندان فرهنگی در اولویت استخدام خواهند بود چرا که با این جامعه آشنایی کامل دارند و از جنس فرهنگی هستند.

دیمه ور به انسداد مبادی بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: در این راستا دانش آموزان بازمانده از تحصیل آمار مشخصی دارند و آمار هر استان در این زمینه به تفکیک در اختیارشان قرار داده شده که بتوانند آنها را به تحصیل برگردانند.

وی به تحصیل عشایر اشاره کرد و گفت: در حوزه عشایر بیشترین پوشش مربوط به دوره ابتدایی بوده که این موضوع نشان دهنده اهمیت قائل شدن آموزش و پرورش برای تحصیل فرزندان عشایر است.


ویدیو مرتبط :
پیگیری استخدام ورودی های دانشگاه فرهنگیان توسط شبکه خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرزندان شاهد در اولویت استخدام آموزش و پرورش



اخبار ,اخبار اجتماعی ,اولویت استخدام آموزش و پرورش

اخبار اجتماعی - فرزندان شاهد در اولویت استخدام آموزش و پرورش

کفراشی در خصوص «مشاور در مدارس شاهد»،گفت‌: مشاور در همه مدارس شاهد وجود دارد درصورتی که درمدارس عادی مشاور فقط در مقطع متوسطه است.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران ‌وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه 50 درصد دانش آموزان مدارس شاهد از فرزندان ایثارگران هستند، گفت: فرزندان شاهد در اولویت استخدام آموزش و پرورش بوده و هستند.

 

به گزارش ایسنا، محمد حسین کفراشی در خصوص «تعداد مدارس شاهد در کشور» اظهارکرد: 1354 مدرسه شاهد در کشور داریم که شامل 561 مدرسه ابتدایی، 393 مدرسه دوره متوسطه اول و 400 مدرسه متوسطه دوره دوم است که در 13946 کلاس در کل کشور این دانش‌آموزان اشتغال به تحصیل دارند و 299 مدرسه ایثارگران بزرگسال نیز در کشور فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه 50درصد دانش آموزان مدارس شاهد از فرزندان ایثارگران هستند، گفت: 382 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد اشتغال به تحصیل دارند که از این تعداد قریب 190 هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان محسوب می‌شوند و بقیه نیز براساس امتیازبندی در مدارس شاهد پذیرفته می‌شوند که بخشی از آنان فرزندان فرهنگیان هستند؛ یعنی چیزی حدود 50 درصد از دانش‌آموزان را فرزندان جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهند و بقیه سایر اولویت‌ها و نیز فرزندان کسانی هستند که علاقمند به تحصیل در مدارس شاهد می باشند.

 

کفراشی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه، چهار سال اخیر 40 درصد به مدارس شاهد و ایثارگر افزوده شده است امسال تلاشمان این است که بر روی کیفیت بخشی آن کار کنیم؛ اما آمادگی داریم که اگر منطقه‌ای مدرسه نداشته باشد و حداقل 20 درصد دانش‌آموزان طرح شاهد در آنجا حضور دارند و دارای فضا و امکانات مناسبی باشد در آنجا مدرسه شاهد ایجاد کنیم.

 

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در خصوص بحث استمرار مدارس شاهد، ممکن است بعضی از مدارس حداقل 20درصد فرزندان طرح شاهد را نداشته باشند؛ اما استمرار به قوت خود باقی است و بیشتر می‌خواهیم این مدارس به عنوان نماد و مروج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه حیات داشته باشند.

 

وی در باره برنامه های امسال این اداره کل،اذعان کرد:پیش بینی شده است برنامه‌هایی برای ارتقای سطح مدیران و کارکنان، تقویت فعالیت‌های مشاوره‌ای و کلاس های فوق برنامه، فعالیت‌های پژوهشی-فرهنگی هنری- قرآنی و همچنین محیطی بانشاط برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

 

کفراشی در خصوص «مشاور در مدارس شاهد»،گفت‌: مشاور در همه مدارس شاهد وجود دارد درصورتی که درمدارس عادی مشاور فقط در مقطع متوسطه است.

 

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام فرزندان شاهد درآموزش و پرورش‌،خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش این اصل را در نظرگرفته است که فرزندان شاهد و خانواده‌های شهدا و در مجموع ایثارگران اولویت استخدام باشند و در حال حاضر بالغ بر 130 هزار فرهنگی در سراسر کشور داریم که جزو جامعه ایثارگری بوده که از این تعداد 14هزار فرهنگی فرزند شهید، 28 هزار نفر جانباز، 5933 آزاده و تعداد زیادی رزمنده و بستگان درجه یک شهدا اشتغال به کار دارند.

 

وی در خصوص نقل و انتقال خانواده شهدا و جانبازان شاغل در آموزش و پرورش اعلام کرد: ایثارگران و خانواده‌هایشان همیشه در اولویت بوده اند؛ اما آموزش و پرورش نیز همواره محدودیت‌هایی دارد که ممکن است رضایت همه همکاران فراهم نشود.

 

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره سنوات ارفاقی به جانبازان و فرهنگیان عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است آماده اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران است؛ که آیین‌نامه اجرایی برخی از مواد قانونی آن باید توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری تنظیم و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

 

کفراشی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارد که همه مواد این قانون باید اجرایی شود لذا این آمادگی وجود دارد در صورت تهیه آیین‌نامه‌ها در آموزش و پرورش با توجه به مشکلات مالی اجرایی شود؛ به عنوان مثال ماده 51 این قانون در خصوص افزایش 25درصد حقوق فرزندان شاهد، آزادگان و جانبازان است.

 

وی افزود: در بحث سنوات ارفاقی نیز فقط بحث تأمین بودجه وجود دارد که سازمان بازنشستگی کل کشور مبلغ بالایی را در قبال سنوات ارفاقی آنها ازآموزش و پرورش می‌خواهد که امیدواریم این مشکل هم به زودی حل شود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا