اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرزانه مرادی اعدام شد


وکیل مدافع فرزانه مرادی از اجرای حکم قصاص نفس موکلش خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وکیل مدافع فرزانه مرادی از اجرای حکم قصاص نفس موکلش خبر داد.

عبدالصمد خرمشاهی گفت: متاسفانه حکم اعدام فرزانه مرادی صبح امروز(سه‌شنبه) در استان اصفهان اجرا شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این حکم به من که وکیل‌مدافع فرزانه مرادی بودم اطلاعی داده نشده بود و این در حالی است که مطابق آئین‌نامه نحوه اجرای احکام اعدام، وکیل محکوم‌ُ‌علیه یکی از افرادی است که باید از زمان اجرای حکم مطلع و در مراسم حاضر باشد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: علی‌رغم این موضوع من از زمان اجرای حکم بی‌خبر بودم و از طریق افراد دیگر از اجرای حکم اعدام موکلم مطلع شدم.

خرمشاهی با بیان این‌که «متاسفانه علی‌رغم وساطت تعداد زیادی از خیرین، مادران صلح و افراد دیگر اولیای دم موکل رضایت نداد» گفت: با توجه به درخواست ما موضوع رضایت محقق نشد و حکم موکلم صبح امروز که در آستانه 25 سالگی بود، اجرا شد.

فرزانه مرادی در سال 1386 اقدام به قتل شوهرش کرده بود و از سوی دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود.


ویدیو مرتبط :
موزیک فرزانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«فرزانه مرادی» فردا اعدام می‌شود؟


وکیل‌مدافع فرزانه مرادی گفت: تاکنون برگه ابلاغیه برای اجرای حکم موکلم در روز 13 بهمن به دست من نرسیده، اما به گفته موکلم قرار است حکم قصاص وی فردا اجرا شود.

خبرگزاری ایسنا: وکیل‌مدافع فرزانه مرادی گفت: تاکنون برگه ابلاغیه برای اجرای حکم موکلم در روز 13 بهمن به دست من نرسیده، اما به گفته موکلم قرار است حکم قصاص وی فردا اجرا شود.

عبدالصمد خرمشاهی با بیان این مطلب گفت: طبق گفته موکلم قرار است فردا - 13 بهمن ماه - حکم قصاص نفس وی اجرا شود و از دو روز قبل وی را به انفرادی فرستاده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون برای شرکت در مراسم اجرای حکم قصاص ابلاغیه‌ای به دستم نرسیده است، در حالی که مطابق آیین‌نامه نحوه اجرای احکام اعدام یکی از افرادی که باید در مراسم اجرای حکم حضور داشته باشد وکیل مدافع است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: اگرچه عدم حضور وکیل مانع اجرای حکم نیست، اما باید تاریخ روز اجرای حکم به وکیل مدافع اعلام شود.

خرمشاهی خاطرنشان کرد: چند سال قبل نیز چنین موضوعی در مورد یکی دیگر از موکلانم اتفاق افتاد و بدون حضور من حکم موکل اجرا شد و در همان زمان سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد که وکلا می‌توانند نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

وکیل مدافع فرزانه مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه خانواده شوهر فرزانه در مقابل رضایت دادن مقاومت کردند و حکم قصاص در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

وی در مورد این که آیا اجرای حکم قطعی است یا خیر؟ تصریح کرد:‌ من این موضوع را از زبان موکلم شنیدم و برگه قضایی در این راستا به دستم نرسیده است.

این وکیل دادگستری بیان کرد تعداد زیادی از خیرین و مادران صلح به دنبال اخذ رضایت از خانواده شوهر فرزانه بودند اما این موضوع محقق نشد. روز گذشته هم از رئیس دستگاه قضا درخواست کردم که یک فرصت دیگری به ما بدهند تا بتوانیم رضایت خانواده شاکی را جلب کنیم.

 فرزانه مرادی در سال 86 اقدام به قتل همسرش کرده بود که دادگاه وی را به قصاص نفس محکوم کرد.