اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فردا دومین عرضه سنگ آهن در بورس كالا



 

 

فردا دومین عرضه سنگ آهن در بورس كالا

 

فردا ـ سه شنبه ـ دومین محموله سنگ آهن دانه بندی شده در بورس كالا عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فردا در رینگ صادراتی شركت بورس كالای ایران دومین محموله سنگ آهن دانه بندی شده عرضه می شود كه بنا بر وجود تقاضا برای این محصول، به عقیده كارشناسان معامله آن قطعی خواهد بود.

قیمت پایه محموله فردا ۸۵ دلار برای هر تن اعلام شده است، بدون آنكه حجم آن مشخص شده باشد.

وجه محموله فردا كه محصول شركت میش دوان است و از طریق كارگزاری كالای خاورمیانه عرضه می شود، در صورت معامله بطور نقدی تسویه خواهد شد.

طبق اعلام كارگزاری عرضه كننده تاریخ تحویل محموله دوم سنگ آهن دانه بندی شده ۱۲ آبان ماه خواهد بود.

همچنین نوع تحویل محموله سنگ آهن اكسورك خواهد بود، به این معنی كه عملیات بارگیری روی كامیون در محل سنگ آهن از محل معدن به عهده ی خریدار است.

پذیرش سنگ آهن دانه بندی صادراتی سیرجان در جلسه اوایل مردادماه هیات پذیرش بورس كالا نهایی شد.

این كالا ۱۶ شهریور ماه ـ چهارشنبه دو هفته گذشته ـ در رینگ صادراتی بورس كالا عرضه شد. در این عرضه۲۰۰ هزار تن دانه بندی شده با میانگین ۶۰ درصد به شكل فله و به دو صورت ریزدانه ی ۴۰ درصد و درشت دانه ی۶۰ درصد روی تابلو رفت. سنگ آهن معامله شده تولید جلال آباد، میش دوان و گل گهر ۲ و ۴ بود و برای عرضه دوم از محصول كارخانه دیگر استفاده می شود..... / خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کارخانه تولید آهن از سنگ معدن آهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر توسعه بورس كالا خبر داد: عرضه تخم مرغ از فردا با قیمتی پایین تر از دیروز



 

 


تخم مرغ

 

 

مدیرتوسعه شركت بورس كالای ایران از احتمال عرضه تخم مرغ با قیمتی پایین‌تر از آنچه دیروز اعلام شده است خبر داد.

عباس بنازاده در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: كارگزاری سینا و میهن فردا تخم مرغ را در تابلو وارد می كنند تا در صورت توافق بر قیمت معامله این كالا در بورس آغاز شود.

او با بیان اینكه در روز گذشته كه به عنوان اولین روز عرضه تخم مرغ اعلام شده بود بر سر قیمت این كالا برای معامله توافقی بین عرضه كننده و متقاضی صورت نگرفت گفت: تخم مرغ به قمیت هر كیلو1550 تومان و در حجم 20 تن از سوی كارگزاری بانك ملی عرضه شد، در حالیكه تقاضا برای خرید1400 تومان برای هر كیلو بود و به این دلیل معامله‌ای صورت نگرفت.

وی تاكید كرد: در جریان روز كاری گذشته مدیرعامل كارگزاری عرضه كننده حضور نداشت كه اگر بود شاید با توافق بر سر قیمت معامله تخم مرغ آغاز می شد. اما این كالا فردا از سوی سه كارگزاری و با توافق بر سر قیمت عرضه خواهد شد كه ممكن است به كاهش آن بینجامد.

به گزارش ایسنا، در حالی كه 85 روز از پذیرش تخم‌مرغ برای عرضه در بورس كالا می گذرد، متقاضیان خرید منتظر مشخص شدن قیمت برای معامله این كالا هستند كه قرار بود روز گذشته برای اولین بار عرضه و معامله شود. امروز تخم مرغ استان قم بر روی تابلوی بورس كالا قرار گرفت.

این كالا به صورت كارتن‌های12 كیلویی عرضه می‌شود..../تحلیل:ایسنا