اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرجی دانا قربانی غرور نمایندگان مجلس شد



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح کنندگان وزیر علوم

 

  اخبار سیاسی - جعفرزاده ایمن‌آبادی :
فرجی‌دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد/موارد استیضاح هیچ‌یک به اثبات نرسید

جرم وزیر از نگاه استیضاح کنندگان این بود که چرا از دانشگاهیان برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها نظرخواهی شده است درحالی که این موضوع جای تقدیر داشته است نه استیضاح.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجی‌دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد، گفت: در جریان استیضاح هیچ‌یک از موارد استیضاح به اثبات نرسید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد به اثبات نرسیدن موارد استیضاح فرجی‌دانا گفت:‌ اعتقاد دارم که هیچکدام از موارد استیضاح آقای فرجی دانا وارد نبوده و ایشان در دفاع از حقوقی برآمدند که بسیاری از ارگان‌های دیگر نیز در آن دخیل بودند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: برگرداندن و دفاع از دانشجویان ستاره‌دار تنها برعهده آقای فرجی دانا نبود که بخواهند آن را یکی از موارد استیضاح بدانند بلکه کمیته‌ای در این خصوص برای این دانشجویان و آن دسته از دانشجویانی که تخلفات سبک‌تری داشتند تشکیل شده بود که نظارت کامل و جامع بر این امر داشته باشند. به نظرم فرجی‌دانا قربانی دفاع از حقوق شهروندی شد.

وی به تلاش وزیر علوم برای برگشت استادهایی که به صورت اجباری بازنشسته شده بودند اشاره کرد و گفت: استادهایی که به کار برگشتند با رای دیوان عدالت توانستند فعالیت کاری خود را ادامه دهند. آقای فرجی دانا که به تنهایی اینکار را نکردند تا ایشان را مسوول تمام این چیزها بدانیم. اما متاسفانه برخی استیضاح کنندگان به این موضوع توجه نکردند.

وی افزود: زمانی که استاد دانشگاهی به دانشجویش ایمیل توهین آمیز زده بود مگر وزیر علوم به شدت با این مساله برخورد نکرد که حالا در استیضاح بدون اینکه هیچکدام از موارد اثبات شود، ایشان را استیضاح کردند؟

جعفرزاده در مورد مورددار بودن نشریات دانشجویی که یکی از موارد مطرح شده از سوی استیضاح کننده ها بود نیز گفت: این موضوع نیز به هیچ عنوان از سوی استیضاح‌کنندگان به اثبات نرسید.

این نماینده مجلس همچنین در ادامه با برشمردن موارد اثبات نشده استیضاح از سوی استیضاح کنندگان یادآور شد: جرم وزیر از نگاه استیضاح کنندگان این بود که چرا از دانشگاهیان برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها نظرخواهی شده است درحالی که این موضوع جای تقدیر داشته است نه استیضاح.

 

                             .....................................................

 
 فتاحی : فرجی دانا قربانی غرور نمایندگان مجلس شد

برادران ما در جبهه پایداری و عده‌ای از اعضای فراکسیون رهروان ولایت یکی از بهترین وزرای دولت را که جزء دانمشندان معاصر بود برکنار کردند/در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه نیز مردم به دفا‌تر نمایندگان مجلسی که طرح استیضاح را امضا کرده بودند مراجعه می‌کردند و از آنان می‌خواستند که امضای خود را پس بگیرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس معتقد است که رضا فرجی دانا قربانی غرور نمایندگانی شد که تنها به دنبال یک قربانی گرفتن از دولت بودند و در این میان یکی از قدرتمند‌ترین وزرای کابینه را قربانی کردند.

عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اینکه چرا هیچ کدام از موارد استیضاح رضا فرجی دانا در جلسه استیضاح به اثبات نرسید گفت: من احساس می‌کنم از بعد از انقلاب هیچ استیضاحی در طبقات اجتماعی و توده‌های مردم به اندازه استیضاح فرجی دانا تاثیرگذار نبوده است. این استیضاح به اندازه‌ای در میان طبقه‌های جامعه رسوخ پیدا کرده بود که مردم به شدت پیگیر انجام نشدن آن بودند. مردم تماس‌های مکرری با نمایندگان مجلس داشتند تا نظرات خود را به آنان منتقل کنند. حتی در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه نیز مردم به دفا‌تر نمایندگان مجلسی که طرح استیضاح را امضا کرده بودند مراجعه می‌کردند و از آنان می‌خواستند که امضای خود را پس بگیرند.

وی افزود: آقای فرجی دانا در جلسه استیضاح دفاع بسیار خوبی داشتند اما من فکر می‌کنم که ایشان قربانی شناخت دقیق و وسیع خود از دانشگاه‌ها شد. ایشان معتقد بودند که نباید دانشگاه‌ها را همچون مدارس اداره کرد چراکه دانشجویان دانش آموز نیستند و باید از آنجایی که آنان آینده جامعه هستند به خوبی به وضعیت آنان رسیدگی شود. آقای فرجی دانا معتقد بود که دانشجویان باید در فضای راحت و آرامی تحصیل کنند و مقداری هم تحرک داشته باشند.

فتاحی با تاکید بر اینکه مشکل فرجی دانا به هیچ عنوان مسائل سیاسی نبود، خاطرنشان کرد: برادران ما در جبهه پایداری و عده‌ای از اعضای فراکسیون رهروان ولایت یکی از بهترین وزرای دولت را که جزء دانمشندان معاصر بود را برکنار کردند. دانشجویان و اساتید نامه‌های بسیاری امضا کردند و خواهان ماندن وزیر علوم شدند. با این وجود برای دانشگاه‌های ما بسیار حیف بود که چنین وزیر توانمند و خوش اندیشه‌ای برکنار شود.

این نماینده مجلس افزود: من در زمان رای گیری از بسیاری از نمایندگان خواهش کردم که اجازه ماندن وزیر در وزارت خانه را بدهند اما آنان استدلال می‌آوردند که‌شان مجلس برایشان مهم است. اما استدلال من این است که فرجی دانا قربانی غرور نمایندگان شد. استیضاح کنندگان به هیچ عنوان هدفمند کار نکردند و تنها به دنبال این بودند که از دولت قربانی بگیرند. در همین راستا هم قدرتمند‌ترین و بهترین وزیر کابینه را قربانی کردند اما به نظر من تیراندازی آنان بی‌هدف بود.

این نماینده مجلس در مورد اتهامات وارد شده به فرجی دانا در جلسه استیضاح از جمله برگرداندن استادان دارای مورد اخلاقی به دانشگاه نیز گفت: همه افرادی که آقای فرجی دانا به دانشگاه‌ها بازگرداندند با مجوز وزارت اطلاعات بوده است.


 اخبارسیاسی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در مجلس در مورد دکتر فرجی دانا پخش شد!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون پارلمانی وزارت علوم: زمان حضور فرجی دانا در صحن مجلس/ اعلام روند استیضاح در صورت قانع نشدن نمایندگان



زمان حضور فرجی دانا در مجلس,استیضاح , استیضاح وزیر علوم

معاون پارلمانی وزارت علوم: زمان حضور فرجی دانا در صحن مجلس/ اعلام روند استیضاح در صورت قانع نشدن نمایندگان

معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از زمان حضور رضا فرجی دانا در صحن علنی مجلس به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد و گفت: سئوال نمایندگان از وزیر علوم در این مرحله به منزله استیضاح نیست.

سعدالله نصیری قیداری درباره زمان حضور فرجی دانا در صحن علنی مجلس برای پاسخ دادن به سوال نمایندگان، گفت: وزیر علوم تا ده روز آینده برای پاسخ دادن به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور می یابد.

وی این مدت زمان را طبق آیین نامه داخلی مجلس اعلام کرد و افزود: گزارش این سوالها باید توسط کمیسیون آموزش به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شود، وقتی سوال از وزیر در دستور جلسه صحن قرار داده شود به سوالات نمایندگان پاسخ داده خواهد شد.

معاون پارلمانی وزارت علوم سوال نمایندگان از فرجی دانا را به منزله استیضاح ندانست و گقت: سوال از وزیر در صحن مجلس می تواند تا سه بار تکرار شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان، استیضاح مطرح می شود.
/مهر