اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرجام تلخ درمان سوزنی بیماری مغزی دخترکی توسط دامپزشک




 اخبار حوادث - فرجام تلخ درمان سوزنی بیماری مغزی دخترکی توسط دامپزشک

دخترك چهارساله مبتلا به فلج مغزی كه ازروستایی دركردستان برای درمان توسط یك دامپزشك به تهران منتقل شده بود به خاطرجهیدن سوزن به مری وحلق اش دریك قدمی مرگ قرارگرفته بود كه پس ازانتقال به بیمارستان و انجام عمل جراحی نفسگیر، با تلاش پزشكان نجات یافت.

نماینده اداره بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در  ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این كودك كه ازبیماری مغزی رنج می برد چند روزقبل توسط والدینش ازاستان کردستان به پایتخت منتقل شد تا ازسوی یك دامپزشك كه به طورغیرقانونی درزمینه طب سوزنی فعالیت می كند درمان شود.

دامپزشك نیز پس از ویزیت بیمار به خانواده دختركوچولو گفت كه فرزندشان با طب سوزنی درمان خواهد شد. بعد هم از پدر بیمار خواست مبلغ هشت میلیون و چهارصد هزار ریال به عنوان حق ویزیت و درمان پرداخت كند تا درمان شروع شود.

به گفته نماینده بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ،امروزهم دخترك تحت درمان طب سوزنی !ازسوی این دامپزشك قرارگرفت.اما هنوزدقایقی ازشروع سوزن گذاری نگذشته بود كه ناگهان یكی ازسوزن ها كه روی لب دخترك قرار گفته بود به داخل گلویش پرید وكودك نیمه جان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

پزشكان نیز پس ازبررسی های لازم فورا دختركوچولو را به اتاق عمل منتقل كرده وتلاش برای نجات وی آغازشد. سرانجام پس از عمل جراحی سخت و نفسگیر سوزن قبل ازورود به ریه دخترك بیرون كشیده شد و او از مرگ حتمی نجات یافت.

به گفته این كارشناس ،دامپزشك متخلف بدون هیچ گونه مدرک معتبر در امور پزشکی، خود را متخصص طب سوزنی دارای مدرک از کشور کانادا معرفی می کند در حالی که مدرک تحصیلی اش دامپزشکی است وبه هیچ عنوان حق دخالت دراین امور راندارد.اما طی چند سال اخیروبا تبلیغات گسترده درآمدهای كلانی نیزبه جیب زده است

همچنین این دامپزشک با توسل به طیف گسترده تبلیغات غیر مجاز، مبنی در تخصص در طب سوزنی افراد متعددی را از شهرهای مختلف به محل فعالیتش می کشاند و از این رو شاکی خصوصی و پرونده قطوری در دادسراهای مختلف دارد. این مسئله نیز از طریق دادگاه جرائم پزشکی ،نظام پزشكی ووزارت بهداشت در حال پیگیری است كه امیدواریم برخوردهای قانونی لازم هرچه سریعتربا وی صورت گیردتا ازوقوع فجایع بعدی توسط وی جلوگیری شود.
  اخبارحوادث - شفا آنلاین


ویدیو مرتبط :
درمان سکته مغزی با طب سوزنی (آقای محمدیان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیر؛ مفید برای درمان بیماری‌های تنفسی



 

فواید سیر



سیر خلط آور است و در درمان بیماری‌های تنفسی می‌تواند، موثر باشد.



مریم مراداف در گفتگو افزود: سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است و حاوی ویتامین‌های A ،B ،C است و می‌تواند اشتها را افزایش دهد.

 


وی گفت: مصرف سیر محرك دستگاه ایمنی بدن است، ضد باكتری، قارچ و انگل‌های روده‌ای، ضدسرطان، خلط‌آور و ضد اسهال‌ است، باعث كاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-‌عروقی می‌شود و از تجمع پلاكت‌ها در خون جلوگیری می‌كند. مصرف آن برای دیابتی‌ها مفید است.

 



این متخصص تغذیه اضافه كرد: سیر دارای تركیبات سولفور شامل آلیسین است كه یك آنتی‌اكسیدان قوی محسوب می‌شود.



بیمارانی كه از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌‌كنند، باید در مصرف سیر احتیاط كنند و ‌از این رو افرادی كه جراحی می‌كنند، باید ۷ تا ۱۰ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری كنند، چرا كه سیر زمان خونریزی را ‌طولانی ‌تر می‌كند. ‌

 

 

مراداف افزود: مصرف سیر معده را ضدعفونی می‌كند، رسوبات خون را حل می‌كند و مصرف آن به كسانی كه درد مفاصل، نقرس و روماتیسم دارند، توصیه می‌شود.

 


وی گفت: مصرف سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد، سیر خون را رقیق می‌كند و اثر خوبی در درمان تنگی نفس دارد،‌ سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است، مصرف سیر برای كاهش چربی خون به خصوص كلسترول موثر است. پایین آورنده فشار خون بالا است و از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌كند.

 



این متخصص تغذیه اضافه كرد: اثر سمی نیكوتین حاصل از دود سیگار را برطرف می‌كند و افراد معتاد به سیگار كه به علت نیكوتین دچار ناراحتی‌های هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سیر احساس بهبود می‌كنند.