اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانس ۲۴: چشم سرمایه گذاران به ایران


یک شبکه فرانسوی گزارش کرد که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی به بازار ایران چشم‌ دوخته‌اند به امید آنکه بتوانند حتی قبل از لغو تحریم‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را به دست آورند.

خبرگزاری فارس: شبکه «فرانس24» با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) نوشت که متعاقب توافق هسته‌ای هفته گذشته ایران و 1+5 گروهی از سرمایه‌گذاران با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند تا بتوانند در ایران از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

طبق این گزارش، جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 موجب شد که برخی به دنبال ثابت کردن جای پای خود در بازار سهام یکصد میلیارد دلاری تهران حتی قبل از لغو تحریم‌های این کشور باشند.

بر اساس این گزارش، از زمان فروپاشی جماهیر شوروی حدود 20 سال پیش، ایران بزرگترین اقتصادی به حساب می‌آید که قرار است مجدداً به نظام مالی و تجاری جهانی بپیوندد.

شرکت کارگزاری رنسانس پیش‌بینی کرده است که در اولین سال پایان تحریم‌ها، حدود یک میلیارد دلار سرمایه وارد ایران می‌‌شود که البته وقوع چنین چیزی در ماههای اولیه بعید است.

یک شرکت سرمایه‌‌گذاری مستقر در لندن در حال ایجاد یک صندوق سازگار با تحریم‌ها است که به ایران تخصیص داده شود و امیدوار است که سرمایه‌گذاران بتوانند قبل از لغو تحریم‌ها، در بازار بورس تهران جایگاهی به دست آورند.

در ماه آوریل نیز یک شرکت مستقر در انگلیس به نام «شارلمان» اعلام کرد که با شرکت «شرکای فیروزه» قرارداد همکاری برای سرمایه‌گذاری در بخش اوراق بهادار ایران امضا کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است تا ساعاتی دیگر، قطعنامه تأیید جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 را به رأی گذارد.

دیپلمات‌های غربی نیز اعلام کرده‌اند که وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 را تأیید کرده‌اند اما منتظر رأی‌گیری شورای امنیت هستند.


ویدیو مرتبط :
افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فرانس ۲۴ از پدیده موفرفری ها در ایران



 

گزارش فرانس ۲۴ از پدیده موفرفری ها در ایران

 

 

ابتکار نوشت:شبکه فرانس بیست و چهار گزارشی اینترنتی از پدیده مو فرفریها در ایران تهیه کرده و این حرکت را اقدامی اجتماعی با پیامدهای سیاسی خوانده است. شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در این گزارش با ادعای اینکه در ایران بسیاری از مدلهای مو ممنوع است، از اینکه زنان حق نشان دادن موهایشان را به مردان ندارند، ابراز تاسف کرده است!

 

در ادامه این گزارش آمده است: برخی از سبکهای مو برای مردان نیز ممنوع شده است به همین علت گروهی از جوانان مو فرفری تصمیم گرفته اند گروهی در فیس بوک راه اندازی کنند. فرانس ۲۴ با اشاره به تجمع این افراد در تهران افزوده است: آنان سپس تصمیم گرفتند در پارکی در تهران در کنار هم حضور یابند تا اندکی تفریح کنند آنان فکر می کردند پلیس آنها را بازداشت خواهد کرد اما به مدت یک ساعت اجازه تجمع در این پارک پیدا کردند.../خبر آنلاین