اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانسوی ها تلافی می کنند


10 جنگنده فرانسوی با حمله به شهر رقه پایتخت خلافت خود خوانده گروه تروریستی داعش اهدافی را بمباران کردند.

عصر ایران: 10 جنگنده فرانسوی با حمله به شهر رقه پایتخت خلافت خود خوانده گروه تروریستی داعش اهدافی را بمباران کردند.

 خبرگزاری های آسوشیتد پرس و رویترز گزارش دادند؛ وزارت دفاع فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های فرانسوی یکشنبه شب در تلافی حملات تروریستی اخیر در پاریس دو هدف گروه داعش را در شهر رقه بمباران و نابود کردند.

بر اساس این بیانیه این حمله از پایگاه هایی در اردن و امارات متحده عربی صورت گرفته است و بزرگ ترین حمله جنگنده های فرانسوی به داعش از زمان حضور این کشور در ائتلاف ضد داعش بوده است.

همچنین این حمله با هماهنگی و همکاری آمریکا صورت گرفته است. فرانسه یکی از کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا است که در یک سال گذشته هواپیماهای فرانسوی نیز حملاتی را به مقرهای داعش در در عراق و سوریه صورت داده بودند.

در این حمله مراکز فرماندهی و آموزشی داعش در شهر رقه با 20 بمب جنگنده های فرانسوی هدف قرار گرفته اند.

مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده اند پیش از این حمله فرانسوی ها ، آنها اطلاعاتی را در قالب " بسته حمله ای" به منظور هدف قرار دادن اهدافی از داعش در رقه در اختیار متحد فرانسوی خود قرار داده اند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست جی بیست در ترکیه اعلام کرد حملات هوایی فرانسه به شهر رقه مشروع و پاسخی به حملات این گروه تروریستی به پایتخت فرانسه است. او افزود این حمله نشان دهنده این است که فرانسه پس از حملات تروریستی جمعه شب به پاریس از موضع گذشته خود در قبال داعش عقب نشینی نکرده و همچنان در ائتلاف ضد داعش فعال و حاضر است.

داعش تهدید کرده است به تلافی حملات هوایی فرانسه به مواضع این گروه حمله تروریستی اخیر در پاریس را انجام داده است . این گروه همچنین تهدید کرده است حملات بیشتری از این نوع به فرانسه انجام خواهد داد.

رییس جمهور فرانسه در واکنش به حملات اخیر داعش به پاریس اعلام کرده است کشورش وارد یک جنگ بی رحمانه با تروریست های وحشی شده است.

از سوی دیگر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی فرانسه همچنان به دنبال یافتن هشت مظنونی هستند که گفته می شود پس از حملات تروریستی جمعه شب گریخته اند.


ویدیو مرتبط :
فودسفری در روزمنو - آشپزی فرانسوی - سوپ پیاز فرانسوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک فیلم فرانسوی- استرالیایی پایان بخش ...



 

 

یک فیلم فرانسوی- استرالیایی پایان بخش جشنواره کن می شود

 

یک فیلم فرانسوی- استرالیایی پایان بخش جشنواره کن می شود.

 

در مراسم اختتامیه جشنواره كن به نمایش در می آید.


این فیلم با حضور «شارلوت گینزبورگ» بازیگر زن فرانسوی در استرالیا ساخته شده و«ژولی بورتوچلی» فرانسوی آن را کارگردانی کرده . این فیلم كه بر اساس یک رمان نوشته «جودی پاسکو» ساخته شده، درباره یک دختر بچه ۱۰ ساله استرالیایی به نام «سیمون» (با نقش آفرینی «مورگانا دیویز») است که صدای پدر مرده خود را می شنود که از درون یک درخت صحبت می کند.



گینزبورگ در دوره قبل جشنواره کن برای بازی اش در فیلم «دجال» ساخته «لارس وون تریه» که نقش یک مادر غمگین را بازی می کرد، برنده جایزه بهترین بازیگر زن شده بود. «ای دین یانگ» بازیگر کانادایی هم در فیلم درخت نقش آفرینی می کند. جشنواره بین المللی فیلم کن از تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) با نمایش فیلم «رابین هود» که ریدلی اسکات آن را ساخته و راسل کرؤ و کیت بلانشت در آن بازی می کنند، آغاز خواهد شد..../ خبرگزارى ايلنا