اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانسوی ها با 2 هتل به ایران آمدند (+عکس)



از ماه آینده دو هتل بزرگ در تهران با ظرفیت 500 اتاق تحت نام برندهای " IBIS" و " NOVOTEL" فغالیت خواهند کرد. مدت قرار داد همکاری این شرکت فرانسوی با شریک ایرانی 15 سال اعلام شده است.

برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی یک شرکت بزرگ هتلداری فرانسه با همکاری یک شرکت ایرانی دو هتل بزرگ در شهر تهران افتتاح خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از گاردین در پی امضای قرار داد مربوط به راه اندازی دو هتل در تهران از سوی شرکت فرانسوی " هتل های آکور" این شرکت فرانسوی که ششمین شرکت بزرگ هتل سازی در جهان است، به زودی دو هتل بزرگ در تهران افتتاح خواهد کرد.

قرار است این دو هتل کمتر از یک ماه دیگر (15 اکتبر) آغاز به فعالیت کنند.  این هتل ها در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران واقع شده اند. این دو هتل در مجموع بیش از 500 اتاق دارند.

هتل novotel تهران

اخبار,اخبار اجتماعی ,شرکت بزرگ هتلداری فرانسه


نمای داخلی هتل در نزدیک فرودگاه امام خمینی تهران

اخبار,اخبار اجتماعی ,شرکت بزرگ هتلداری فرانسه


همزمان با توافق هسته ای و نمایان شدن چشم انداز لغو تحریم های ایران در ماه های گذشته بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی با سفر به ایران امکان سرمایه گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار داده اند.

افتتاح این هتل ها همزمان با افزایش محسوس ورود توریست های خارجی به ایران و احتمال افزایش بیش از پیش از آن انجام می شود.

سباستین بازین مدیر شرکت هتل های آکور فرانسوی روز سه شنبه و پس از امضای قرار داد همکاری با " مهدی جهانگیری  مدیر شرکت توریستی "آریا زیگورات " از ایران ، ضمن ابراز خوش بینی به آینده فعالیت این شرکت هتلداری فرانسوی در ایران گفت: ایران با جمعیت نزدیک به 80 میلیون نفر پتانسیل فوق العاده ای برای توسعه فعالیت های شرکت ما دارد."

مراسم امضای قرار داد دو شرکت آریا زیگورات و هتل های آکور

اخبار,اخبار اجتماعی ,شرکت بزرگ هتلداری فرانسه


او ابراز امیدواری کرد با پتانسیل های موجود در ایران و سنت میهمان نوازی ایرانی این همکاری برای هر دو طرف سودمند باشد.

مبلغ قرار داد دو شرکت آریا زیگورات و هتل های آکور اعلام نشده است اما طبق قرار داد قرار است شرکت آریا زیگورات و هتل های آکور به ظور مشترک تحت نام دو برند " IBIS" و " NOVOTEL" برای دو هتل به مدت 15 سال در صنعت توریسم ایران استفاده کرده و به توسعه و ساخت هتل های مشترک اقدام کنند.

شرکت هتل های آکور 71 هتل بزرگ در 10 کشور منطقه خاورمیانه دارد.

ایران با دارا بودن تاریخی غنی و داشتن 17 اثر در لیست میراث جهانی یونسکو یکی از مقاصد ارزان ، متنوع و چهار فصل برای جذب توریسم های خارجی محسوب می شود.

در سال گذشته میزان ورود توریست های خارجی به ایران رشد چشمگیری داشته است اما هنوز فاصله بسیار معناداری در آمار ورود توریست به ایران با دیگر کشورهای توریست پذیر وجود دارد.

غالب توریست های خارجی که به ایران می آیند توریست های مذهبی هستند که از کشورهای عراق و پاکستان وارد ایران می شوند.


 اخبار اجتماعی  -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
از کشور چک و اسلونی به ایران خوش آمدند قسمت یک (1392)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین پیشنهاد گازی فرانسوی‌ها به ایران (+عکس)



از آنجا که شرکت ملی نفت برای گازهای مشعل پروژه دارد و این پروژه‌ها تا سال 98 عملیاتی خواهند شد از این رو درخواست این شرکت‌ها در حال بررسی است، تا مشخص شود که چقدر می‌تواند با درخواست بخش‌خصوصی موافقت شود».

  در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک»، با اشاره به برگزاری مزایده فروش گازهای همراه نفت توسط وزارت نفت و اختلاف نظر با وزارت نیرو درباره خرید برق تولیدی از این گازها، گفت: « اخیرا هم در یک مورد قرار شده مقداری از گاز فلرهای موجود در خلیج فارس را یک شرکت خریداری کند که با نهایی شدن قرارداد، تقریبا ٢٥ درصد از فلرهای موجود در این آب‌ها جمع می شود».

به گزارش فارس، پیش از آن، علی کاردر، مدیر امور سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با خبرگزاری فارس از ارائه پیشنهادی توسط بخش خصوصی درباره تولید LNG از گازهای همراه نفت به این شرکت خبر داده بود.

هرچند زنگنه جزئیات بیشتری از این مذاکرات را اعلام نکرد، اما پیگیری‌ خبرنگار فارس از وزارت نفت حاکی از آن است که یک شرکت فرانسوی با همکاری شرکای ایرانی خود پیشنهادی برای خرید گازهای همراه نفت تولیدی در سکوی FZ میدان فروزان به شرکت ملی نفت ایران ارائه داده است و قصد دارد این گازها را با ایجاد سکوی دیگری در نزدیکی این سکوی نفتی فرآورش کرده و به LNG تبدیل کند.

براساس آمارهای وزارت نفت درباره میزان گازهای سوزانده شده در منطقه خلیج فارس در محدوده عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، حجم گازهای سوزانده شدن در سکوی FZ فروزان حدود 5.4 میلیون متر مکعب در روز (معادل 189 میلیون فوت مکعب در روز) است.

در ماه های اخیر، مذاکرات متعددی برای انعقاد این قرارداد بزرگ جمع آوری گازهای همراه نفت صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در صورت توافق بر روی موضوعاتی مانند افزایش دوره زمانی فروش این گازها به شرکت فرانسوی، قرارداد مذکور نهایی شده و به امضای طرفین برسد.

دو ماه قبل منصور راد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران بدون اشاره به جزئیات، درباره این موضوع اینگونه توضیح داده بود: «براساس برنامه‌ریزی اولیه این پروژه باید تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

 برای همین یک‌سال برای دوره ساخت و چهار سال برای دوره بهره‌برداری تعریف کردیم، اما برخی از این شرکت‌ها از ما می‌خواهند به جای چهار سال زمان بهره‌برداری 7 تا 10 سال از این گازها بهره‌برداری کنند تا نسبت به سودآوری و بازگشت سرمایه اطمینان حاصل کنند.

از آنجا که شرکت ملی نفت برای گازهای مشعل پروژه دارد و این پروژه‌ها تا سال 98 عملیاتی خواهند شد از این رو درخواست این شرکت‌ها در حال بررسی است، تا مشخص شود که چقدر می‌تواند با درخواست بخش‌خصوصی موافقت شود».

با اجرای این قرارداد، میزان سوزاندن شدن گازهای همراه نفت در کشور بیش از 5 میلیون متر مکعب در روز کاهش می‌یابد که به معنای جمع آوری یک چهارم گازهای همراه نفت قرار گرفته در مزایده و توفیق نسبی وزارت نفت در برگزاری این مزایده است.

همچنین جمع آوری گازهای همراه نفت سکوی FZ فروزان به معنای جمع آوری حدود یک چهارم گازهای همراه نفت سوزانده شده در خلیج فارس در شرایط قبل از تشدید تحریم‌های غرب و کاهش شدید تولید نفت کشور است.

مزایده گازهای همراه نفت از کجا شروع شد؟
27 آبان ماه سال گذشته، جزئیات مزایده گازهای همراه نفت برای بخش غیردولتی توسط وزارت نفت اعلام شد و این وزارتخانه برای اولین بار شرایط تخصیص این گازها به بخش غیردولتی را شفاف کرد.

حجم گازهای همراه نفت این مزایده که به 50 میدان نفتی مربوط می‌شود، حدود 20 میلیون متر مکعب در روز (یعنی نزدیک به گاز تولیدی در یک فاز پارس جنوبی) است. 5 آذرماه نخستین جلسه توجیهی مربوط به این مزایده با حضور نمایندگان شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و متقاضیان برگزار شد و قرار بود ظرف مدت 40 روز، متقاضیان بخش غیردولتی پیشنهادات خود برای استفاده از گازهای همراه نفت را به شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران ارائه دهند.

در حالی هنوز بعد از گذشت بیش از 160 روز همچنان بررسی پیشنهادات ارائه شده ادامه دارد و هنوز برندگان مزایده توسط شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران اعلام نشده است که مطابق با تقویم اولیه این مزایده قرار بود که این کار ظرف مدت 35 روز توسط این شرکت‌ها صورت گیرد.

در صورت موفقیت کامل این مزایده، حجم گازهای همراه نفت سوزانده شده در کشور حدود 80 درصد کاهش می‌یافت اما به دلیل عدم توافق وزارت خانه های نفت و نیرو برای تعیین قیمت مناسب خرید برق، شرایط مناسبی برای حضور بخش غیردولتی در این مزایده فراهم نشد و این کار امکانپذیر نشد.
 

اخبار,اخباراقتصادی ,مزایده گازهای همراه نفت

 

اخبار,اخباراقتصادی ,مزایده گازهای همراه نفت

 

 

 اخبار اقتصادی  -  فارس