اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانسه ویزای شینگن را تعلیق کرد



دولت فرانسه اعلام کرد: توافق نامه شینگن را به طور موقتی به حالت تعلیق در آورده و در مرزهای این کشور تدابیر امنیتی شدیدی اعمال می‌شود.

اخبار,اخباربین الملل  , ویزای شینگن

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام دولت فرانسه به طور موقت بوده و این کشور مشارکت خود در توافق نامه شینگن را به مدت یک ماه از 13 نوامبر به حالت تعلیق درآورده است.

طی این مدت شهروندان خارجی که دارای ویزای شینگن هستند نمی‌توانند بدون ویزای فرانسه وارد این کشور شوند؛ این بدان معناست که اگر کسی بخواهد وارد فرانسه شود باید ویزای ملی فرانسه را به همراه ویزای شینگن اخذ کند.

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفت: این اقدامات امنیتی به منظور کاهش احتمال حملات تروریستی یا ایجاد بی‌نظمی‌های عمومی در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل اتخاذ شده است.

در حال حاضر محدوده شینگن شامل 26 کشور از جمله اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و چهار کشور غیر عضو اتحادیه اروپا می‌شود.

ایده توافق شینگن این بود که شهروندان عضو می‌توانند بدون نیاز به کنترل مرزی وارد کشور دیگر شده و مسافران منطقه شینگن با یک ویزای مشترک می‌توانستند در کل منطقه شینگن تردد کنند.

اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
ویزای شینگن | چگونه از اخذ ویزای شینگن خود مطمعن شوم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر فوری خبرگزاری فرانسه: تعلیق موقت تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - تعلیق موقت تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد: اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای تصمیم گرفته است تا بیست و چهارم نوامبر ( سوم آذرماه امسال) یک سری از تحریم های اقتصادی علیه ایران را به حالت تعلیق در آورد.           

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، با این تصمیم اتحادیه اروپا، ایران اجازه دارد به صادرات نفت خام خود ادامه دهد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که ایران و گروه 1+5 تصمیم گرفتند مذاکرات هسته ای را به مدت چهار ماه دیگر یعنی بیست و چهارم ماه نوامبر تمدید کنند.

ایران و غرب تلاش می کنند در این مدت چهار ماهه به توافق نهایی و جامع در خصوص برنامه های هسته ای تهران دست یابند.

این تصمیم اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه در نشست بیست و هشت وزیر امورخارجه ی این اتحادیه در بروکسل به بحث گذاشته شود.

 

---------------------------

 

ارزیابی مشاور اوباما از مذاکرات ایران و 1+5

مشاور وزارت خارجه آمریکا با اشاره به توانایی ایران در قبولاندن حق هسته ای خود به گروه 1+5 و تمدید مذاکرات آتی برای بحث درباره تعداد سانتتریفیوژها معتقد است ایران به تدریج در حال افزایش خواسته های خود است.

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در مطلبی به نقل از رابرت اینهورن مشاور ویژه خلع سلاح وزارت خارجه آمریکا و از نزدیکان باراک اوباما رئیس جمهور این کشور نوشت: ایران بی سر و صدا در حال افزایش خواسته های خود است.

به نوشته این روزنامه، ایران با حرکت به جلو در مذاکرات هسته ای با شش قدرت جهانی به موضوع اصلی میزان و حجم غنی سازی اورانیومی که حقش است غنی سازی کند، رسیده است.

رابرت اینهورن با اشاره به اینکه ایران بعد از سالها توانست در توافق هسته ای موقت با شش قدرت جهانی حق غنی سازی خود را به آنها بقبولاند و آنها را به داشتن چنین حقی معترف کند و اینکه در حال حاضر هم توانسته است برای گفتگو درباره افزایش حجم غنی سازی مذاکرات هسته ای را برای 4 ماه دیگر تمدید کند، می نویسد این اقدام ایران در حقیقت "خیزش به سوی حق " است.

او که از طرفداران تمدید زمان مذاکرات هسته ای است در عین حال اظهار نگرانی کرده است که افزایش درخواست های ایران مذاکرات را با مشکل روبرو کند.

این عضو فعلی موسسه بروکینز با اشاره به موفقیت ایران در معترف کردن آمریکا و دولت اوباما به داشتن حق غنی سازی می نویسد: در حال حاضر ایران فراتر رفته و خود را محق داشتن حجم بالایی از غنی سازی می داند که توسط آن بتواند اورانیم کافی برای برنامه گسترده هسته ای خود برای تولید انرژی را تامین کند.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا،مهر