اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانسه خواستار تشدید تحریمهای ایران شد



 

در پی تن ندادن جمهوری اسلامی ایران به خواسته های نامشروع کشورهای غربی در مذاکرات مسکو، وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر همانند دیگر مقامات غربی به حربه نخ نما و پوسیده تحریم متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "بی بی سی" ، در حالی که پاسخ منطقی و قاطع مقامات جمهوری اسلامی ایران به خواسته های خارج از قانون و معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای(ان پی تی) طرفهای در مذاکرات مسکو سبب خشم آنها شده است وزیر خارجه فرانسه بار دیگر گفت باید تحریمها علیه ایران سخت تر شود.

"لورنت فابیوس" مدعی شد برای اینکه ایران مذاکرات را جدی بگیرد باید تحریمهای شدیدتری علیه ایران اعمال کنیم.

وی که بعد از پایان آخرین دور مذاکرات مسکو سخن می گفت همچنین بار دیگر بر اجرای تحریم های نفتی از پیش تعیین شده اروپا علیه ایران از ابتدای ماه جولای (11 تیر) تاکید کرد.

شایان ذکر است تحریم های مد نظر اروپا هم که قرار است از ده روز دیگر اجرایی شود، با اقدام ژاپن وچین و همچنین تاکید هند بر ادامه واردات نفت از ایران پیشاپیش با شکست روبرو شده است..../مهر


ویدیو مرتبط :
تظاهرات مسلمانان سودان که خواستار اخراج سفیر فرانسه شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروژه هماهنگ آمریکا، کانادا، فرانسه و انگلیس برای تشدید فشار به ایران



 

پروژه هماهنگ آمریکا، کانادا، فرانسه و انگلیس برای تشدید فشار به ایران

 

پروژه هماهنگ آمریکا، کانادا، فرانسه و انگلیس برای تشدید فشار به ایران:‌ از مسدودسازی دارایی های بانک مرکزی تا دعوت به تحریم نفتی

شب گذشته در اقدامی  هماهنگ برخی كشورهای اروپایی و آمریكایی تحریم های جدیدی  علیه سیستم بانكی و صنایع نفت و گاز ایران اعلام كردند .

پیشگام اعلام تحریم های جدید علیه ایران دولت بریتانیا بود كه در اقدامی بی سابقه اعلام كرد كه كلیه مراودات خود با همه بانك های ایران از جمله بانك مركزی را از ساعت 3 بعد از ظهر دوشنبه ( به وقت گرینویچ ) متوقف می كند.

جورج آزبورن وزیر دارایی بریتانیا با اعلام این موضوع گفت كه این تحریم های جدید با هدف ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای كه برای امنیت این كشور مهم است ، وضع می شود.

تا كنون سابقه نداشته است كه دولت بریتانیا مبادلات مالی و بانكی خود با یك كشور خارجی را به طور كلی قطع كند.

كمی بعد از این اقدام بریتانیا دفتر ریست جمهوری فرانسه نیز با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه به تحریم های جدید علیه بانك مركزی ایران می پیوندد.

كاخ الیزه ضمن دعوت از دیگر كشورهای  اروپایی ، آمریكا ، كانادا و ژاپن برای پیوستن به تحریم بانك مركزی و تحریم نفتی ایران افزوده است كه كلیه دارایی های بانك مركزی ایران در فرانسه را مسدود می كند.

فرانسه از متحدان خود خواسته است ضمن مسدود كردن دارایی های بانك مركزی ایران دیگر از این كشور نفت خریداری نكنند.

دولت كانادا نیز روز گذشته اعلام كرد كه بانك مركزی ایران را هدف تحریم قرار می دهد . دولت اوتاوا همزمان روز گذشته  اعلام کرد که صادرات تجهیزات مربوط به پتروشیمی و صنایع نفت و گاز را به ایران ممنوع کرده است.

بر اساس این تحریم دولت كانادا  شرکت‌های کانادایی همچنان می‌توانند به قرار‌دادهایی که پیش از ۲۲ نوامبر (۳۰ آبان) با ایران منعقد کرده‌اند، وفادار بمانند. اما از این پس، نمی توانند تجهیزات مربوط به صنایع انرژی را به ایران صادر کنند.

همچنین جان بیرد، وزیر خارجه کانادا روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن ادعای این مساله كه رهبران ایران صلح جهانی را مخدوش ساخته اند ! افزوده است كه از این پس دولت کانادا فرستادن پول به ایران را تنها به ایرانی‌تبارهای کانادا محدود می‌کند.

در نهایت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز با امضای یک فرمان اجرایی برای نخستین بار صنعت پتروشیمی ایران را هدف تحریم های اقتصادی آمریکا قرار داد.

همچنین روز گذشته هیلاری کلینتون و تیموتی گایتنر، وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا در یك كنفرانس خبری مشترك در واشنگتن اعلام كردند كه آمریكا ایران را در فهرست بزرگ ترین كشورهای فعال در پولشویی بین المللی قرار داده است .

هیلاری کلینتون در این كنفرانس خبری ضمن اشاره به این نكته كه اگر ایران بر مواضع كنونی خود در زمینه هسته ای پافشاری كند با فشارها و انزوای بین المللی فزاینده ای روبرو خواهد شد ، از تحریم های جدید آمریكا علی صنعت پتروشیمی ایران خبر داد .   

كلینتون همچنین از گسترش تحریم های موجود بر صنایع نفت و گاز ایران و قرار دادن نام تعداد دیگری از افراد و موسسات مربوط به برنامه اتمی این کشور در فهرست تحریم های آمریکا خبر داد.

همچنین وزیر خزانه داری آمریكا اعلام كرد كه واشنگتن برای نخستین بار تمامی بخش بانکداری ایران از جمله بانک مرکزی را به عنوان تهدیدی برای دولت ها و موسسات مالی که با بانک های ایرانی معامله می کنند شناسایی می کند.

همچنین گفته می شود اتحادیه اروپا امروز ( سه شنبه) قرار است نام 190 تن از مقامات ایران را در لیست جدید تحریم خود قرار دهد . بر اساس این تحریم ها سفر این افراد به كشورهای اروپایی ممنوع شده و دارایی های آنها در این كشورها مسدود می شود.

طی یک هفته گذشته شدیدترین فشارهای سیاسی از سوی آمریکا و متحدانش علیه ایران اعمال شده است به گونه ای که در همین چند روز سه قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی و مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

ایران این فشارها را ناعادلانه می داند و اعلام کرده که از مواضع اصولی خود از جمله در بحث هسته ای عدول نمی کند.../عصرایران