اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار 60 دختر ربوده شده از چنگال بوکوحرام


منابع امنیتی در نیجریه اعلام کردند بیش از ۶۰ دختری که ژوئن گذشته توسط گروه «بوکو حرام» در شمال شرقی این کشور ربوده شده بودند، موفق شدند از چنگال ربایندگان فرار کنند.

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی در نیجریه اعلام کردند بیش از ۶۰ دختری که ژوئن گذشته توسط گروه «بوکو حرام» در شمال شرقی این کشور ربوده شده بودند، موفق شدند از چنگال ربایندگان فرار کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ یک مقام بلند پایه امنیتی در «مایدوگور» بزرگ‌ترین شهر ایالت پورنو، اعلام کرد 63 نفر از مجموع 68 دختر دانش‌آموزی که ماه ژوئن گذشته توسط بوکو حرام ربوده شده بودند، عصر جمعه موفق به فرار شدند.

از  سوی دیگر، نماینده شبه‌نظامیان محلی در ایالت پورنو که با نیروهای امنیتی همکاری نزدیکی دارد، اظهار داشت: «همکارانم در منطقه دامبوا (شمال شرق نیجریه) اعلام کردند که حدود 63 زن و دختر دانش‌آموز بعد از فرار، به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.»

این منبع تصریح کرد: «این گروه هنگامی که ربایندگان برای انجام عملیاتی از محل نگاهداری آنها خارج شده بودند، موفق به انجام این اقدام شجاعانه شدند.»

براساس این گزارش، درگیری ها بین گروه بوکو حرام و ارتش نیجریه، جمعه شب پس از حمله افراد مسلح به شهر «دامبوا» صورت گرفت. در این درگیری‌ها بیش از 50 نفر از آنان در آنجا کشته شدند.


ویدیو مرتبط :
فرار شکار از چنگال شکارچی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار ده‌ها دختر از چنگ بوکوحرام



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی بوکوحرام

 

اخبار بین الملل - فرار ده‌ها دختر از چنگ بوکوحرام

63 نفر از زنان و دختران ربوده شده از سوی گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، موفق به فرار شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز بیش از 60  زن و دختر که در ماه ژوئن گذشته به دست اعضای گروه بوکوحرام ربوده شده بودند، موفق به فرار شدند.

خبرگزاری فرانس 24 تأکید کرد، گروه تروریستی بوکو حرام در ژوئن گذشته 68 زن و دانش آموز دختر نیجریه ای را ربود که با فرار 63 تن از آنها، 5 نفر هنوز در چنگ بوکوحرام هستند.

گفته می شود  گروگان ها زمانی که ربایندگان برای انجام عملیاتی از محل نگاهداری آنها خارج شده بودند، با شجاعت موفق به فرار شدند.
اخبار بین الملل - تابناک