اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار گروهی رهبران داعش از شهر رقه سوریه


همزمان با انتشار اخباری از آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزاد‌سازی استان "الرقه" در شمال شرقی سوریه از دست تروریست‌های داعش منابع سوری از فرار رهبران این گروه تروریستی به همراه خانواده‌هایشان از این شهر خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با انتشار اخباری از آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزاد‌سازی استان "الرقه" در شمال شرقی سوریه از دست تروریست‌های داعش منابع سوری از فرار رهبران این گروه تروریستی به همراه خانواده‌هایشان از این شهر خبر دادند.

پایگاه خبری الفجر نوشت: ابو عبدالله، یکی از آوارگانی که از الرقه، پایتخت خودخوانده داعش به شهر حسکه آمده، گفت: شرایط در داخل رقه نسبتا آرام و عادی است و فقط جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی گهگاهی پایگاه‌ها و مراکز داعش در اطراف شهر را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: پس از تهدیدات ائتلاف "نیروهای سوریه دموکرات" (که متشکل از اعراب و کردهای سوریه است و از حمایت آمریکا برخوردار می‌باشد) به آغاز قریب‌الوقوع حمله نظامی علیه داعش در رقه، فرماندهان، رهبران و اعضای داعش به شکلی گسترده شروع به بیرون فرستادن خانواده‌های خود از این شهر کردند.

ابو عبدالله ادامه داد: با این حال داعش همچنان به استخدام اجباری مردان 14 تا 40 ساله در رقه ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: نیروهای "سوریه دموکرات" چند روز قبل از آغاز عملیاتی نظامی در شهر الهول واقع در نزدیکی مرزهای سوریه-عراق در استان حسکه با هدف پیشروی به سمت رقه خبر داده بودند. این نیروها شامل یگان‌های حمایت از زنان و مردم وابسته به "دولت خودگردان"، شورای نظامی سریانی، نیروهای لشکری، گردان جزیره، ارتش انقلابیون، ائتلاف عربی سوریه و اتاق عملیات آتشفشان فرات است.


ویدیو مرتبط :
فیلمی کوتاه از شهر رقه سوریه تحت سلطه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار گسترده رهبران داعش از الرقه سوریه


شمار زیادی از فرماندهان داعش در روزهای گذشته به ویژه در دو روز گذشته، همراه خانواده هایشان با صدها دستگاه خودروی دو دیفرانسیل (شاسی بلند) از شهرهای شمال سوریه به ویژه الرقه و الحسکه، به شهرهای عراق در غرب الرمادی گریخته اند.

پایگاه خبری انتخاب: شمار زیادی از فرماندهان داعش در روزهای گذشته به ویژه در دو روز گذشته، همراه خانواده هایشان با صدها دستگاه خودروی دو دیفرانسیل (شاسی بلند) از شهرهای شمال سوریه به ویژه الرقه و الحسکه، به شهرهای عراق در غرب الرمادی گریخته اند.

الشرق الاوسط از فرار گسترده سرکردگان داعش به همراه خانواده هایشان از شهرهای الرقه و الحسکه سوریه به شهرهای اطراف موصل در عراق خبر داد.

شمار زیادی از فرماندهان داعش در روزهای گذشته به ویژه در دو روز گذشته، همراه خانواده هایشان با صدها دستگاه خودروی دو دیفرانسیل (شاسی بلند) از شهرهای شمال سوریه به ویژه الرقه و الحسکه، به شهرهای عراق در غرب الرمادی گریخته اند.

از جمله این شهرها، شهر القائم در چهارصد و پنجاه کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار است. عناصر فراری داعش پس از اقامتی کوتاه در این شهرها، در نهایت عازم الموصل مرکز به اصطلاح خلافت اسلامی خود می شوند.

این در حالی است که یحیی رسول الزبیدی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک (نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی) عراق اعلام کرد ارتش عراق از مردم شهر الرمادی خواسته است تا فرصت هست از این شهر خارج شوند زیرا عملیات آزادسازی شهر به زودی آغاز خواهد شد.

الشرق الاوسط تصریح کرده است عملیات هوایی روسیه و ائتلاف بین الملل مجال را برای عناصر داعش در الرقه در شمال سوریه به شدت ناامن و تنگ کرده است به گونه ای که آنان فرار را بر قرار ترجیح داده اند و به سوی عراق می گریزند هر چنر جنگنده های عراقی نیز گاه و بیگاه آنان را در راه موصل هدف قرار می دهند.