اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار مرموز متهم کلاهبرداری از مالک فیس‌بوک



متهم پرونده کلاهبرداری از مؤسس فیس‌بوک با باز کردن دستبند ردیابش متواری شد.

این مرد به نام «پل سگلیا» از چند ماه قبل به اتهام جعل اسناد مشارکت تحت تعقیب قرار داشت که قاضی با صدور قرار وثیقه او را تا روز محاکمه آزاد کرده بود و می‌بایست با بستن دستبند ردیاب در بازداشت خانگی باشد ولی این مرد پس از آزادی، دستبند را طوری تنظیم کرد که مأموران پلیس نتوانند او را ردیابی کنند و سپس به مکانی نامعلوم فرار کرد.


سگلیا (متهم به جعل) در نخستین جلسه بازجویی با ارائه ایمیلی مدعی شده بود در زمان دانشجویی زاکربرگ (مؤسس فیس‌بوک) هزار دلار به او بابت مشارکت در پروژه آینده‌اش پرداخت کرده، اما سهمی از این مرد جوان ثروتمند دریافت نکرده است ولی مؤسس فیس‌بوک شکایت کرده که سگلیا مرتکب جعل اوراق مشارکتی شده است.

 

اگر اتهام جعل در این پرونده ثابت شود، متهم بیشتر از 40 سال پشت میله‌های زندان خواهد افتاد. سگلیا در شرایطی متواری شده که حتی نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌اش نیز از محل اختفای او آگاه نیستند.

 

 اخبار حوادث  - ایران 


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبرداری از دختران در فیس‌بوک



 

 

کلاهبرداری از دختران در فیس‌بوک

 

این زن در شکایتش مدعی شد با پسر جوانی در فیس بوک آشنا شدم او پس از گذشت مدتی به من ابراز علاقه کرد. وقتی موضوع را به خانواده‌ام گفتم آن‌ها به شدت با این موضوع مخالفت کردند. آن‌ها می‌گفتند نمی‌توان با چند قرار اینترنتی همدیگر را شناخت و تشکیل خانواده داد.

وقتی موضوع را به میلاد گفتم او ابتدا ناراحت شده و مدعی بود می‌تواند مرا خوشبخت کند. پس از گذشت چند روز از پسر مورد علاقه‌ام خبری نشد تا اینکه او با من تماس گرفت و مدعی شد عکسهای شخصی‌ام را از طریق بلوتوث هک کرده و من برای اینکه آبرویم نرود ۱۱ میلیون به او پول دادم.

در ادامه ماموران پلیس فتا کیش رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. ماموران ابتدا متوجه شدند میلاد از دو نفر دیگر نیز به عنوان خرید خودرو و گرفتن وام کلاهبرداری کرده است.

در ادامه با ردیابیهای تخصصی مشخص شد متهم در سایت پرشین بلاگ دارای وبلاگ است. به همین خاطر تیمهای تخصصی با اقدامات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را که از فیلترشکنهای آمریکا استفاده می‌کرد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ سیروس دالوند سرپرست پلیس فتا کیش با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: متهم در بازجوییهای فنی اعتراف کرد با حضور در شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک طعمه‌های خود را شناسایی و در فرصتی مناسب از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد... / مهر