اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار زندانی مخوف از بیمارستان/ پلیس: "قوقول" 100 فقره سابقه کیفری دارد



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: پلیس امنیت عمومی ویژه شرق استان تهران با بهره‌گیری از شگردهای پلیسی، فرد شروری را در ورامین که تحت تعقیب مراجع قضایی بود، دستگیر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سیروس فتحی اظهار داشت: در پی حکم جلب صادره از سوی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین در ارتباط با یکی از اراذل و اوباش سطح ورامین معروف به «قوقول»، دستگیری این شرور سابقه دار در اولویت کار عوامل تخصصی پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی با تأکید بر برخورد با اخلال گران نظم و امنیت عمومی و پاسخگویی به مطالبات و دغدغه های شهروندان افزود: متهم که از سال 1388 تاکنون در زندان استان البرز دوره محکومیت خود را سپری می کرد، مدتی قبل برای مداوا به بیمارستان منتقل و از آنجا متواری می شود که در این ارتباط ماموران اقدامات اطلاعاتی ـ پلیسی خود را برای ردیابی متهم آغاز کردند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به 100 فقره سوابق کیفری این فرد شرور تصریح کرد: ایجاد ناامنی، حمل سلاح غیرمجاز، آدم ربایی، سرقت موتور سیکلت، فروش مواد مخدر، ضرب و جرح با سلاح سرد و درگیری با ماموران و ... از جمله سوابق و شرارت های این شرور است.

فتحی با اشاره به سایر فعالیت های مجرمانه متهم بیان داشت: وی در سال های گذشته چهار نفر را به ضرب گلوله نقص عضو کرده و بیش از صد نفر را با قمه و چاقو مجروح کرده بود.

وی ادامه داد: مأموران پس از روز ها فعالیت و شناسایی مخفیگاه متهم در یک اقدام عملیاتی هماهنگ با محاصره محل مذکور موفق به دستگیری این شرور شدند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به خوشحالی و ابراز رضایت شهروندان از دستگیری مجدد این فرد شرور، اظهار داشت: پلیس به هیج وجه اجازه عرض اندام به افراد شرور و اراذل و اوباش که بخواهند برای مردم ایجاد ناامنی کنند، نخواهد داد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی مقدم: قاتل میدان کاج نه در حال فرار بوده و نه کسی را تهدید کرده که پلیس تیراندازی کند



 

 

احمدی مقدم: قاتل میدان کاج نه در حال فرار بوده و نه کسی را تهدید کرده که پلیس تیراندازی کند

 

احمدی مقدم: قاتل میدان کاج نه در حال فرار بوده و نه کسی را تهدید کرده که پلیس تیراندازی کند

 

فرمانده نیروی انتظامی اعلام كرد: گشتی تحت عنوان گشت حقوق شهروندی ایجاد نشده اما همه گشت‌های پلیس با هدف دفاع از حقوق شهروندی است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در حاشیه همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم و امنیت اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: اینكه برای هر موضوعی پلیس یك گشت ویژه طراحی كند ضرورتی ندارد.

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور برخی فرماندهان ناجا در مجلس در تغییر نام گشت ارشاد به گشت حقوق شهروندی گفت: پلیس چنین چیزی را مطرح نكرده است و این موضوع شاید برداشت نمایندگان مجلس باشد.

وی اظهار داشت: مجلس طبیعتا براساس وظایف نظارتی خود دغدغه‌هایی دارد كه بر این مبنا از سازمانها و نهادهای مختلف دعوت می‌كند.

فرمانده ناجا گفت: چنین موضوعی از سوی پلیس مطرح نشده و اگر فرماندهان دعوت شده چنین مسئله‌ای را گفته‌اند از آنها پرس‌وجو می‌كنم.

سردار احمدی مقدم تاكید كرد: اساسا تمام گشت‌های پلیس از حقوق شهروندی دفاع می‌كنند.

وی اظهار داشت: پلیس فتا (پلیس فضای تبادل اطلاعات) براساس قانون به زودی تشكیل خواهد شد و شاید در كمتر از یك ماه شاهد ایجاد این پلیس باشیم.

سردار احمدی مقدم افزود: برای تاسیس پلیس فتا از تجارب دیگر كشورها استفاده كرده و به برخی از این كشورها سفر كرده‌ایم.

فرمانده ناجا به امضای تفاهمنامه با 5 دانشگاه كشور اشاره كرد و افزود: با دانشگاه‌های تربیت مدرس، شریف، شیراز، مالك اشتر و جهاد دانشگاهی تفاهمنامه‌ای را برای انجام تحقیقات و پروژه‌های فناوری اطلاعات به امضا رسانده‌ایم تا به كمك پلیس در حوزه فناوری بیایند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر نمره تیراندازی ماموران پلیس گفت: با اینكه این سوال ربطی به همایش ندارد اما سیستم‌های فناوری را در حوزه تیراندازی و آموزش كاركنان به كار گرفته‌ایم تا هزینه‌ها را كاهش دهیم.

سردار احمدی مقدم گفت: در حال حاضر نمره تیراندازی ماموران پلیس از 30 به 60 رسیده است.

وی با اشاره به حادثه گروگانگیری در شیراز گفت: در این حادثه ماموران با اقدام سریع توانستند گروگانگیر را با تیر بزنند. اقدامی كه در پلیس سایر كشورها دیده نشده است.

فرمانده ناجا گفت: نمره تیراندازی ماموران رهایی گروگان 100 است.

* مستندات حادثه سعادت‌آباد منتشر می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره حادثه سعادت‌آباد گفت: حادثه سعادت‌آباد بیش از حد بزرگ شده و ربطی به نمره تیراندازی ماموران ندارد. پرونده جناحی كه همه ابعاد آن روشن شده است.

وی اظهار داشت: با مامورانی كه در این حادثه تعلل كرده‌اند برخورد كرده‌ایم. در این حادثه مشكلی برای انتقال مصدوم به بیمارستان وجود نداشت و اورژانس به موقع حاضر نشده است.

سردار احمدی مقدم در ادامه افزود: مقتول این حادثه 13 ضربه چاقو خورده بود و شش نقطه ریه‌اش پاره شده بود پزشكی كه در صحنه حادثه حضور داشت از انتقال وی بدون تجهیزات جلوگیری كرده بود و معتقد بود كه نباید مصدومان اینگونه حوادث بدون تجهیزات منتقل شوند.

وی اظهار داشت: اینكه چرا مامور پلیس تعلل كرده و تیراندازی نكرده است بررسی شد و متوجه شدیم كه قاتل قصد خودزنی داشته است كه پلیس با هدف مذاكره جلوگیری از خودزنی تیراندازی نكرده‌اند.

سردار احمدی مقدم گفت: معتقدیم ماموران پلیس در حادثه سعادت‌آباد سرعت عمل كافی نداشته‌اند. هر چند مامور باید در صحنه تصمیم بگیرد و این شرایط را دشوار می‌كند. در گروگانگیری و صحنه‌های اینچنینی مذاكره كم‌هزینه‌ترین راه است.

فرمانده ناجا گفت: علت عدم دخالت 400 نفر حاضر در صحنه حادثه نیز كه هیچ اقدامی نكرده‌اند قابل تامل است. در نهایت گشت آگاهی به صحنه آمده و با كمك ماموران پلیس قاتل را خلع سلاح می‌كند قاتل نه در حال فرار بوده و نه كسی را تهدید كرده كه ماموران پلیس تیراندازی كنند.

فرمانده ناجا تصریح كرد: در مجموع قاتل ظرف 15 دقیقه خلع سلاح شده است. بزودی مستندات جمع آوری شده از حادثه سعادت‌آباد منتشر خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره تهدیدات فضای مجازی نیز گفت: تهدیدات بسیاری كه ناشناخته هستند وجود دارد كه قبل از هر چیز باید زیرساخت‌ها را ایمان كنیم...../تحلیل:عصرایران