اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار از تله مرگبار 2 سارق



 اخبار حوادث - فرار از تله مرگبار 2 سارق

 دختر جوان که توسط دو سرایدار مجتمع محل سکونتش ربوده شده بود بعد از آنکه توانست با ترفندی خاص خودش را از مرگ نجات بدهد علیه متهمان شکایت کرد و جزییات آنچه را اتفاق افتاده بود برای قضات دادگاه کیفری استان تهران توضیح داد.

به گزارش شرق، دو جوان سرایدار متهم هستند این دختر را شش‌ماه قبل از مقابل آسانسور ربودند و مورد آزار قرار دادند.


دختر جوان بعد از آنکه از چنگ متهمان فرار کرد با مراجعه به پلیس به ماموران گفت: دو مرد که به‌تازگی به‌عنوان سرایدار در مجتمع استخدام شده‌اند من را ربودند و هرچه داشتم سرقت کردند و بعد هم مورد آزار قرار دادند.


او گفت: صبح بود و من سوار آسانسور شدم تا به پارکینگ بروم اما به محض اینکه در آسانسور باز شد دو جوان سرایدار دهانم را گرفتند. آنها مرا به زور به اتاق‌شان بردند و هرچه داشتم از من گرفتند بعد هم مرا مورد آزار قرار دادند. آنها قصد داشتند مرا با چاقو بکشند اما قول دادم شکایتی نکنم. حتی قول دادم از عابربانک برایشان پول بگیرم. وقتی راضی شدند مرا رها کنند بلافاصله به خانه رفتم و موضوع را به خانواده‌ام گفتم و تصمیم گرفتیم شکایت کنیم.


دو جوان سرایدار با شکایت این دختر بازداشت شدند و مورد تحقیق قرار گرفتند. آنها گفتند: ما در این مجتمع کار نمی‌کردیم یکی از دوستانمان اینجا سرایدار بود و چون می‌خواست چند روزی به مرخصی برود از ما خواست به جایش در مجتمع باشیم قبول کردیم و قرار بود یک هفته در مجتمع بمانیم. از همان روز اول نظرمان نسبت به شاکی جلب شد و وقتی او را زیر نظر گرفتیم ساعات ورود و خروج او را فهمیدیم.


متهمان گفتند: برای اینکه به این دختر تعرض کنیم باید فرصت مناسبی را انتخاب می‌کردیم ضمن اینکه از سر و وضع او مشخص بود دختر پولداری است و ما امیدوار بودیم که پول زیادی هم بتوانیم از او سرقت کنیم. مدت‌ها بود که نقشه دزدیدن دختر جوان را داشتیم تا اینکه شب قبل از حادثه با تلفن خانه او تماس گرفته و گفتیم ماشینش را بد پارک کرده و محل رفت‌وآمد را گرفته است. می‌خواستیم به این بهانه او را به پایین بکشیم

 

اما چند دقیقه بعد مردی پایین آمد تا ماشین را جابه‌جا کند وقتی از او پرسیدیم کیست؟ گفت برادر آن دختر است. نقشه ما با شکست مواجه شد و چون راهی برای کشاندن او به محل نداشتیم تصمیم گرفتیم صبح که از خانه خارج می‌شود او را بدزدیم. ما همیشه طبقه‌ای را که او سوار آسانسور می‌شد زیرنظر داشتیم و به محض اینکه آسانسور از آن طبقه پایین آمد در فرصت مناسب دهانش را گرفتیم و او را به اتاق سرایداری بردیم، هرچه پول و طلا داشت از او گرفتیم.

 

عابربانک‌هایش را برداشتیم و قصد داشتیم او را بکشیم. برای این کار چاقو هم آماده کرده بودیم چون می‌دانستیم اگر بیرون برود و از ما شکایت کند مجازات سنگینی در انتظار ماست اما آن دختر خیلی آرام با ما صحبت کرد و گفت: شما شب قبل با خانه ما تماس گرفتید و وقتی برادرم پایین آمد متوجه شد ماشین جای بدی نیست و شما بهانه‌گیری کرده‌اید.

 

از طرفی ممکن است دوربین‌های داخل ساختمان هم تصویر شما را گرفته ‌باشد حتی اگر من را بکشید و جسدم را از بین ببرید چون سرایدار هستید حتما به شما شک می‌کنند و بازداشت می‌شوید؛ بنابراین بهتر است هرچه پول دارم بردارید من هم قول می‌دهم در این‌باره با کسی صحبت نکنم و کسی متوجه نشود چه اتفاقی افتاده است.


دو متهم در ادامه گفتند: ما به این دختر اعتماد کردیم و اجازه دادیم برود اما او به ما دروغ گفته بود و بلافاصله شکایت کرد.


با توجه به اینکه مساله تعرض به این دختر مطرح شده بود پرونده برای رسیدگی به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این‌بار وقتی متهمان برای تحقیقات در برابر قضات قرار گرفتند اتهام تعرض را رد کردند و گفتند ما فقط اموالش را به سرقت بردیم. دختر جوان نیز به قضات گفت: آنها من را اذیت کردند اما مورد تجاوز قرار ندادند البته قصد داشتند مرا بکشند و اگر وعده‌های من درمورد اینکه شکایت نمی‌کنم نبود حتما مرا می‌کشتند و جسدم را از بین می‌بردند.


با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه متهمان آماده شد. وقتی دو متهم در جلسه رسیدگی حاضر شدند ابتدا دختر جوان شکایت خود را مطرح کرد و گفت: درمورد تعرض شکایتی ندارم چون آنها به من تعرض نکردند اما درمورد آدم‌ربایی و سرقت از آنها شکایت دارم. او درباره مشکلاتی که برایش به وجود آمده است، گفت: شرایط روحی خوبی ندارم و از آن موقع به‌شدت می‌ترسم از خانه خارج شوم و درخواست دارم متهمان مجازات شوند.

 

متهمان نیز فقط اتهام سرقت را قبول و اتهامات دیگر را رد کردند. آنها گفتند: از کاری که کردیم پشیمان هستیم ما اصلا فکر نمی‌کردیم دختر جوان به ما دروغ گفته باشد و شکایت کند. بعد از پایان دفاعیات متهمان با توجه به اعترافات آنها و مدارک موجود در پرونده هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
 اخبار حوادث - شرق


ویدیو مرتبط :
سقوط سارق مسلح هنگام فرار به دریاچه!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تله مرگبار زوج سارق برای مرد ثروتمند



تله مرگبار زوج سارق برای مرد ثروتمند
زنی که مردان پولدار را شکار می‌کرد و با همدستی همسر و پسرش اموال آنها را سرقت می‌کرد در بازجویی‌های تخصصی پلیس راز قتل مردی پرادوسوار را فاش کرد.
به گزارش شرق یکی از ساکنان خیابان ترکمنستان روز 27 شهریور وقتی متوجه شد از وانتی که کنار خیابان پارک شده است بوی تعفن متصاعد می‌شود قسمت بار وانت را نگاه کرد و جسمی پتوپیچ‌شده را دید. وقتی او پتو را کنار زد جنازه مردی جوان نمایان شد. او بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع داد و ساعتی بعد تیمی از کارآگاهان جنایی و متخصصان بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه فاش کرد حدود 48 ساعت از مرگ این مرد می‌گذرد. وجود آثار خراش روی گردن مرد ناشناس و همچنین نحوه رها شدن جسد جای تردیدی باقی نمی‌گذاشت که این مرد قربانی جنایت شده است.
مردی که جسد را پیدا کرده بود، گفت: «این وانت از یک روز قبل همین‌جا پارک شده بود تا اینکه من امروز به موضوع مشکوک شدم و جسد را پیدا کردم.»
جسد درحالی به پزشکی قانونی انتقال یافت که کارآگاهان فهمیده بودند وانت موردنظر مسروقه است و در واقع ردی از قاتل یا قاتلان وجود ندارد. هنگامی که افسران جنایی تلاش‌هایشان را برای شناسایی مقتول آغاز کردند پی بردند دو روز قبل زنی جوان مفقود شدن شوهر 30ساله‌اش به نام سیاوش را به پلیس اطلاع داده بود.

طبق گفته این زن سیاوش که مردی ثروتمند بود روز حادثه سوار بر خودرو پرادو شخصی‌اش خانه را ترک کرده و بعد از آن ناپدید شده و گوشی تلفن همراه وی نیز خاموش بود. به دلیل شباهت سیاوش با مقتول، زن جوان به پزشکی قانونی فراخوانده شد و بعد از رویت جسد هویت او را تایید کرد اما گفت نمی‌داند شوهرش به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای کشته شده است. کارآگاهان که گام اول تحقیقات را با موفقیت برداشته بودند در ادامه سعی کردند ردی از پرادوی مسروقه به دست بیاورند. 
تفحص‌ها در این زمینه همچنان ادامه داشت تا اینکه خبر رسید مردی مظنون به قتل توسط ماموران گشت کلانتری تهرانپارس بازداشت شده است. این جوان با رفتاری مشکوک در حال برداشت پول از دستگاه خودپرداز بود که ماموران به وی ظنین شدند و بعد از بررسی‌های ابتدایی فهمیدند کارت عابربانک مسروقه است. وقتی فاش شد این کارت به سیاوش تعلق دارد مظنون در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. او که ابتدا سعی می‌کرد از پاسخ دادن به سوالات طفره برود فقط به گفتن این جمله بسنده کرد که کارت را از یکی از دوستانش گرفته تا موجودی آن را به حساب دیگری منتقل کند.
این فرد بعد از چند جلسه بازجویی بالاخره گفت: «کارت را ناپدری‌ام به من داده بود.»ماموران بعد از آنکه هویت مرد موردنظر را به دست آوردند، فهمیدند او که سعید نام دارد همراه همسرش ملیحه از مردان ثروتمند سرقت می‌کنند به همین سبب این زوج در عملیاتی غافلگیرکننده بازداشت شدند و بعد از مدتی انکار بالاخره ماجرای قتل را فاش کردند.
ملیحه در اعترافاتش گفت: «من به همراه شوهر و پسرم و مردی دیگر مردان ثروتمند را شناسایی می‌کردیم و با مسموم کردن آنها اموال‌شان را می‌دزدیدیم. سیاوش هم یکی از طعمه‌های ما بود که در خانه‌مان به قتل رسید.»


سعید نیز به کارآگاهان گفت: «شگرد ما برای اخاذی به این شکل بود که خودروهای مدل بالایی را که مردان تنها سوار بر آن بودند شناسایی و تعقیب می‌کردیم. وقتی راننده اتومبیلش را پارک می‌کرد شماره تلفن همسرم را روی یک برگ کاغذ می‌نوشتیم و آن را زیر برف‌پاک‌کن ماشین می‌گذاشتیم و از راننده می‌خواستیم با این شماره تماس بگیرد. بعد از آن ملیحه در جریان گفت‌وگوی تلفنی طعمه‌هایمان را وسوسه می‌کرد و با او در پارک یا مکانی خلوت قرار می‌گذاشت و در این قرار به او خوراکی مسموم می‌خوراند. در همان هنگام که ملیحه در حال پیش بردن نقشه‌مان بود من و دیگر اعضای باند چرخ‌های ماشین سوژه‌مان را پنچر می‌کردیم.»
این مرد ادامه داد: «طعمه‌مان بعد از چند دقیقه بدحال می‌شد و به خیابان برمی‌گشت تا سوار ماشینش شود اما وقتی می‌دید خودرو پنچر است سعی می‌کرد هرچه زودتر آن را پنچرگیری کند ولی حین این کار از حال می‌رفت و در همان لحظه ما به سرعت او را داخل خودرواش می‌انداختیم و به خانه‌مان در جنوب تهران می‌بردیم و تمام اموالش را می‌دزدیدیم بعد هم وقتی او به هوش می‌آمد وی را کنار خیابان رها می‌کردیم.»
متهم به سرقت از پنج مرد به این شیوه اقرار کرد و گفت خودروهای مسروقه را در شرق کشور به قاچاقچیان فروخته است. او همچنین توضیح داد: «سیاوش آخرین طعمه‌مان بود. بعد از اینکه او را به خانه‌مان رساندیم من برای انجام کاری از منزل بیرون رفتم.

سیاوش زودتر از معمول به هوش آمد. ملیحه به من تلفن زد و این موضوع را اطلاع داد و من هم توصیه کردم دوباره بی‌هوشش کند سیاوش چند بار بی‌هوش شد تا اینکه جانش را از دست داد. وقتی من به خانه برگشتم جسد را پتوپیچ و در وانتی مسروقه در خیابان رها کردم.» بنا بر این گزارش تحقیقات از این زوج همچنان ادامه دارد./شرق