اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار از تبلیغات وایبری راهی دارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی , پیامکهای تبلیغاتی

پس از پیامکهای تبلیغاتی که از سوی اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شد، پیام‌های تبلیغاتی که در فضای وایبر برای مشترکان ارسال می‌شود، برای کاربران این نرم‌افزار موبایلی آزاردهنده شده است.

طی ماه‌های اخیر برخی از مشترکان همراه اول در صفحه وایبر خود روزانه چندین پیام تبلیغاتی دریافت می‌کنند که این موضوع در میان کاربران این شبکه موبایلی نارضایتی‌های متعددی را به دنبال داشته است.

پیش از این نیز ارسال گاه و بیگاه پیامکهای تبلیغاتی که برخی اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌کردند، موجب گلایه مردم شده بود اما از آنجا که به دنبال اعلام عدم تمایل مشترک برای دریافت این پیامک‌ها، پیام‌های مختلفی مثل پیامک‌های بانکی نیز قطع می‌شد، مشترکان به ناچار دریافت این پیامک‌ها را طاقت می‌آوردند.

اما درنهایت چندی پیش به دنبال اعتراضات متعدد مردمی، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها را به ارائه راهکاری ملزم کرد تا بر اساس آن بدون ایجاد مشکل در زمینه دریافت پیامکهای بانکی مشترکان بتوانند دریافت پیامکهای تبلیغاتی خود را غیر فعال کنند.

بر این اساس عده‌ای فکر می کردند مشکل دریافت پیامهای تبلیغاتی دیگر حل شده است اما این بار وایبر ثابت کرد که این قصه سر دراز دارد.

حال در میان مشترکان این نرم افزار همواره این سوال مطرح می‌شود که راه فرار از پیام‌های تبلیغاتی وایبر چیست اما متاسفانه تاکنون هیچ راهی برای فرار از این نوع مزاحمتها طراحی نشده و به عبارت دیگر اگر فردی علاقمند به استفاده از این نرم افزار است، به تحمل این پیام‌ها نیز محکوم خواهد بود.

البته خود شرکت وایبر معمولا تلاش زیادی دارد تا از این فضا برای تبلیغات استفاده نشود اما به هر صورت آنچه اکنون در واقعیت مشاهده می‌شود، دریافت روزانه چندین پیام تبلیغاتی است که حتی به گفته وزیر ارتباطات برای حل این مشکل از آنجا که این برنامه در اختیار خود افراد است کاربران آن درنهایت می توانند در صورت نارضایتی وایبر را از موبایل خود حذف کنند.

بنا بر اظهارات کاربران این شبکه موبایلی، به نظر می‌رسد در حال حاضر پیامهای تبلیغاتی این شرکت تنها به دارندگان سیم‌کارت های اپراتور اول ارسال می‌شود و در میان مشترکان همراه اول نیز آنها که کدهای قدیمی‌تری مانند کدهای یک تا سه را در دست دارند به مراتب پیامهای بیشتری در این حوزه دریافت می کنند.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تبلیغات وایبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی راهی برای فرار نیست/ ضجه‌های 16 سال سکوت امروز شنیده شد + تصاویر



به گزارش پلیس پرستون در کنشایر انگلستان قربانی تعرض جنسی پس از شکستن سکوت 16ساله خود چهره‌ای از یک هیولا را برای پلیس و مردمش فاش کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، "ریکالیلند" 22ساله پس از 16سال سکوت از خاطرات وحشتناک کودکی‌اش گفت و با شجاعت پس از قرار گرفتن در مقابل پلیس چهره یک هیولا را برای پلیس کنشایر فاش کرد. بنابراین گزارش ریکالیلند در زمان کودکی‌اش از جانب راننده اتوبوس مدرسه  به نام "فردریک راسکل" مورد تعرض جنسی قرار گرفت.

به گفته "ریکا" به نقل از این خبرگزاری، او به همراه چند دانش آموز دیگر پس از سوار شدن به سرویس مدرسه به دلیل دور بودن منزل مسکونیشان از مدرسه مجبور به استفاده از سرویس بودند و از همان اولین روزی که "فردریک" به عنوان راننده سرویس آنان انتخاب شده بود "ریکا" مورد توجه وی قرار گرفت.

وی برای رسیدن به اهداف پلید شیطانی خود پس از پیاده کردن تمام شاگردان در حالی که با "ریکا" تنها بوده نزدیک یک قبرستان قدیمی رفتند و "فردریک" دو گور را به وی نشان داد و گفت اگر در مورد آنچه رخ دهد پیش کسی بازگو کند وی را در کنار گور پدر و مادرش دفن خواهد کرد.

 

اخبار,اخبار حوادث , تعرض جنسی

 
ریکا در حالی که می‌گریست، بازگو کردن دوران تلخ و تاریک کودکی اش را بسیار عذاب آور توصیف کرد و ادامه داد: در آن زمان من فقط پنج سال داشتم و منظور "فردریک" را از گفتن آنچه رخ دهد پیش کسی بازگو نکن را درک نمی‌کردم و به خیال اینکه او قصد بازی کردن با من را دارد قبول کردم و پس از آن روز تلخ سواستفاده‌های وی به صورت منظم ادامه پیدا کرد و همیشه صدای وی را در گوش خود داشتم که "اگر کسی متوجه رابطه ما شود تو را دفن می‌کنم" و "بدون آنکه کسی متوجه شود دیگر اعضای خانواده‌ات را نیز در کنار تو دفن خواهم کرد" در گوش من طنین انداز بود و چهره چروک و سیاه‌اش هنگام گفتن این تهدید هرگز از مقابل چشم‌هایم کنار نمی‌رفت حتی تلاش‌هایم برای فرار کردن پس از انکه تحمل رنج‌ها برایم بسیار دشوار بود با شکست منجر می شد.

وی گفت: همیشه سعی می‌کردم از گروه دیگر بچه ها جدا نشوم و یا در گوشه‌ای از مدرسه پنهان ‌می‌شدم تا سرویس مدرسه حرکت کند و پس از آن مسیر طولانی به خانه‌ام در پیش بگیرم که "فردریک" با صدای دلسوزانه صدایم می‌کرد و از دلتنگی‌هایش برایم شعر و دکلمه می‌خواند. وخامت "فردریک" تا حدی شده بود که وی در دوران کودکی هم که در هاله‌ای از ترس و انزوا سپری شده بود در اوایل نوجوانی هم همراه پنج دوست خود وحشیانه مورد تعرض جنسی آنان قرار می‌گرفتم و خواهش و التماس‌هایم برای رهایی نتیجه ‌ای در بر نداشت.

ترس از مرگ و تلاش برای زنده ماندن و حفظ خانواده‌ام منجر به یک دهه تعرض جنسی به صورت یک راز شد. گفتنی است، ریکا در حالی مورد تعرض قرار می‌گرفت که فردریک در آن زمان 56 ساله بود.

**فاش شدن هویت هیولا
ریکالیلند در نهایت در سن 18سالگی با ترس و وحشت از حضور "فردریک" خود را به اداره پلیس رساند و آنچه برایش اتفاق افتاده بود را فاش کرد.  اعتراف "ریکا" و فاش شدن چهره این هیولا منجر به دستگیری "فردریک راسکل" در سن 56 سالگی در سال 2013 شد.

به  گفته "ریکا" قربانیان تعرض جنسی باید با اعتراف به آنچه برایشان رخ داده موجب دستگیری عاملان آن به منظور اجرای عدالت شوند.

"ریکالیلند" که اکنون 22سال سن دارد و مادر یک کودک چند ماهه است با شجاعت خود پس از فاش کردن این راز در خبرگزاری‌ها گفت: هدفم از این کار تنها برای ایجاد امنیت اجتماعی برای کودکم و صدها کودک دیگر است تا با دستگیری این مجرمین کودکان از بلای چنین هیولاهایی در امان باشند.

 

اخبار,اخبار حوادث , تعرض جنسی

 
در سال 2011 پس از دستگیری "فردریک" برای اولین بار به دلیل نبودن مدارک کافی برای ثابت شدن جرمش در نهایت در سال 2013 به اتهام سواستفاده جنسی و تجاوز به عنف به 16سال زندان محکوم شد.

همچنین براساس مدارک ارائه شده به دادگاه که توسط دو بازرس ویژه در پلیس بلکبرن در کنشایر انگلستان "فردریک راسکل" شش فقره تعرض جنسی دیگر را که دو مورد از آن کودکان زیر 16سال بودند کشف شده است که وی توانسته بود با هویت جعلی و تغییر چهره پلیس را گمراه کند.

به  گفته کارآگاه ویژه این پرونده به نقل از این خبرگزاری اگر چه این جرایم مدت‌ها پیش صورت گرفته و قربانیان مجبور به ادامه زندگی با اثرات سوء بوده اند اما این دلیل نمی‌شود تا عاملان آن به دلیل نبودن مدرک یا شاهد در مقابل قانون قرار نگیرند.

این موارد پیچیده که بازگو نشدن آن به تاریخی شدن جرایم می‌انجامد به صورت یک واقعیت در طول زمان زنده باقی خواهند ماند و اجرای عدالت تنها با کمک افشای قربانیان نزد پلیس میسر خواهد بود تا یک هیولا و شیطان صفت از خیابان‌های کنشایر توسط خانواده با اجرای عدالت حذف شود. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران