اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراری MM Speciale 458 رونمایی شد


فراری از نسخه‌‌ی ویژه‌ای از مدل 458 رونمایی کرد که به سفارش یک مشتری بریتانیایی ساخته شده است. این مدل نسبت به ۴۵۸ عادی دارای تغییرات گسترده‌ای در بخش ظاهری و فنی است. zoomit.ir - حسین ریاحی: فراری از نسخه‌‌ی ویژه‌ای از مدل 458 رونمایی کرد که به سفارش یک مشتری بریتانیایی ساخته شده است. این مدل نسبت به ۴۵۸ عادی دارای تغییرات گسترده‌ای در بخش ظاهری و فنی است.


شرکت فراری مدلی خاص از سوپراسپرت ۴۵۸ را با نام ۴۵۸ اسپیشیال MM رونمایی کرد. این خودرو به سفارش یکی از مشتریان فراری در بریتانیا ساخته شده است که البته نام سفارش دهنده‌ی آن معلوم نیست. این نسخه‌ی خاص نسبت به ۴۵۸ عادی دارای تغییراتی در بخش فنی و به خصوص در بخش‌های مختلف بدنه، است.

فراری MM Speciale 458 رونمایی شد

در نمای ظاهری نخستین قسمتی که جلب توجه می‌کند رنگ سیاه ستون A است. این رنگ آمیزی سبب شده تا گرافیک شیشه‌های جانبی و جلو بصورتی یکدست به نظر بیاید و این حس را القا کند که با یک شیشه‌ی یک تکه طرف هستیم که پیرامون اتاق نصب شده است. شیب تند سقف نیز سبب شده تا MM کاملا ظاهری متفاوت از نسخه‌ی استاندارد داشته باشد.

به تمام این بهینه سازی‌ها باید خطوط روی در و ورودی‌های هوای جانبی روی بدنه را نیز افزود که باعث شده نمای نیم روخ این خودرو کمی شبیه به لوتوس Evora باشد.

فراری MM Speciale 458 رونمایی شد

در بخش جلویی خودرو، چراغ‌ها دارای نمای جدیدی هستند و گلگیرهای جدیدی نیز برای خودرو طراحی شده است که روی آن‌ها هیچگونه ورودی هوا وجود ندارد. در قسمت عقبی هم یک اسپویلر کاملا جدید به چشم می‌خورد که چراغ‌های عقب را در خود جای داده است. گرافیک داخلی چراغ‌های عقب نیز تغییرات گسترده‌ای به خود دیده است.

سپرهای 458 Speciale MM نیز کامالا از نو طراحی شده‌اند و طرح اسپویلرها نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. در انتها نیز برای تکمیل کردن نمای ظاهری خودرو، سازنده اقدام به نصب یک نوار سرتاسری به شکل پرچم ایتالیا روی قسمت مرکزی بدنه کرده است.

فراری MM Speciale 458 رونمایی شد

اگرچه فراری هنوز هیچ تصویری از داخل این مدل منتشر نکرده اما گفته می‌شود که این خودرو مجهز به سیستم صوتی جدیدی بوده و در تودوزی اتاق نیز از چرم شکلاتی همراه با دوخت‌ سفید رنگ استفاده شده است. همچنین تریم اجزای کنسول مرکزی نیز به رنگ سفید درآمده است.

فراری MM Speciale 458 رونمایی شد

فراری هیچ تغییری در بخش فنی 458 Sperciale MM نداده است و همان پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۴.۵ لیتری روی این خودرو به کار رفته که توانایی تولید ۵۹۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با یک جعبه دنده‌ی هفت سرعته‌ی دوبل کلاچ کوپل شده است که نیرو را به محور عقب انتقال می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
دونات فراری 458 اسپشیاله Ferrari 458 speciale

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراری هیبریدی با سرعت 350 کیلومتر در ساعت رونمایی شد



فراری , اخبار علمی و آموزشی

شرکت اتومبیلسازی لوکس ایتالیایی مدل جدید ابراتومبیل هیبرید خود را با عنوان لافراری رونمایی کرده که از یک موتور الکتریکی – بنزینی برخوردار است و سرعت آن بیش از 350 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

براساس اعلام شرکت خودروسازی فراری در نمایشگاه اتومبیل ژنو صفر تا صد اتومبیل جدید فراری 2.9 ثانیه است که این سرعت با آونتادور لامبورگینی برابری می کند.

علاوه بر این فراری جدید در بیشترین سرعت خود می تواند مدل F12 برلینتا را نیز کنار بزند و یک مسیر مشخص را سه ثانیه زودتر به پایان برساند.

فراری , اخبار علمی و آموزشی

این مسئله لافراری را به قدرتمندترین، شاهکار فناوری تبدیل می کند. موتور 12 سیلندری این اتومبیل یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده دو کلاج فرمول یک دارد.

موتور این اتومبیل با قدرت 950 اسب بخار کار می کند که این میزان 40 اسب بخار بیشتر از مک لارن پی 1 است که اخیرا رونمایی شده است. به طور متوسط نمی توان را لافراری یک اتومبیل دوستدار محیط زیست دانست اما با توجه به اینکه میزان انتشار دی اکسیدکربن آن به 330 گرم در هر کیلومتر می رسد می تواند مورد قابل توجهی تلقی شود.

فراری , اخبار علمی و آموزشی

ترمزهای این اتومبیل توسط شرکت بریمبو، به عنوان یکی از سازندگان فناوری دیسک ترموز اتومبیل برتر جهان ارائه کرده است.

این اتومبیل با 4.5 متر طول و 2.1 متر عرض به خوبی جریان هوا را در فضای داخلی به گردش در می آورد.

تنها 499 نسخه از این مدل تولید می شوند و احتمالا علت اصلی آن قیمت هنگفت 1.3 میلیون دلاری است.

منبع:mehrnews.com