اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراریان مالیاتی را معرفی کنید


رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی‌پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید.

خبرگزاری مهر: رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی‌پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید.

سید کامل تقوی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از پرداختی‌های چند ده میلیون تومانی به مدیران بیمه اطلاع داشتیم، گفت: ما متوجه پرداخت این پاداش‌ها شده بودیم اما ضرورتی به اعلام آن نمی‌دانستیم، چراکه ما مسئول وصول مالیات هستیم و سایر بخش‌ها باید نظارت‌های این چنینی را داشته باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: هر نوع پرداخت اعم از مالیات و پاداش باید مالیات بپردازد. وی افزود: قطعا تمام پرداخت‌ها مشمول ارائه مالیات است و این افراد هم حتما مالیات خود را پرداخت کرده اند.

تقوی نژاد تصریح کرد: اگر فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را نمی‌پردازد، به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید اما قطعا به هر میزانی که ذی حسابان حقوق به کارکنان می پردازند، مالیات آن را مطابق با جدولی که طراحی شده، به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌دهند که بخشی از آنها معاف از مالیات، بخشی از آنها مشمول پرداخت ۱۰ درصد و بخشی دیگر مشمول پرداخت ۲۰ درصد است.

وی اظهار داشت: در گذشته برای حقوق اشخاص دولتی و غیردولتی مالیات‌های متفاوتی وجود داشت که هم اکنون یکسان سازی شده است به نحوی که تا سقف یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف است و تا سقف ۷ برابر حقوق مالیات ۱۰ درصدی تعیین شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: مبنا در پرداخت مالیات اصناف، اعتماد میان اتحادیه ها و سازمان‌های امور مالیاتی است که تلاش می شود اظهارنامه ها مورد تایید واقع شود.

تقوی نژاد گفت: در ارتباط مالیات سال ۹۴ مبنا را مالیات قطعی سال ۹۳ قرار داده ایم و اگر افرادی باشند که برگه مالیات قطعی سال ۹۳ را نداشته باشند، برگه قطعی سال ۹۲ ملاک عمل قرار خواهد گرفت و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
مجلۀ خبری: برخورد با فراریان مالیاتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجرمان مالیاتی به مردم معرفی خواهند شد



اخبار,اخباراجتماعی , جرائم مالیاتی

معاون قوه قضائیه از برخورد جدی با متواریان مالیاتی خبر داد و با اعلام اینکه به‌زودی پلیس مالیاتی راه‌اندازی می‌شود، گفت: مجرمان مالیاتی به مردم معرفی خواهند شد.

به گزارش مهر، محمدباقر الفت امروز در حاشیه جلسه مشترک مسئولان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه های این معاونت در بخش مالیات در سال ۹۴ گفت: بخشی از برنامه های پیشگیری از جرم اختصاص به جرائم فرار مالیاتی خواهد داشت. اولین اقدام اساسی در سال ۹۴ در حوزه پیشگیری آگاه‌سازی مردم از نظر ذهنی و اعتقادی برای پرداخت مالیات است. بر این اساس، همراه کردن مردم با سیاست‌های مالیاتی از جمله اقدامات خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مورد برخورد جدی قوه قضائیه با متواریان مالیاتی افزود: افرادی که مالیات نمی پردازند، به دو دسته تقسیم می شوند. افرادی که فعالیت قانونی دارند و از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند و افرادی که فعالیت غیرقانونی دارند و در حوزه قاچاق کالا و ارز فعالیت می کنند. این دسته فعالیت جرم است و دستگاه قضا با اقدامات اقتصادی آنها برخورد می‌کند و این برخورد در سازمان‌های تابعه یا دادگاه های انقلاب صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در بخش فعالان که فعالیت اقتصادی آنها قانونی است، اما از پرداخت مالیات امتناع می کنند. در حوزه مقابله، دادستانی و دادگاه ها به صورت جدی با آنها برخورد می کنند. به زودی هم شاهد تاسیس پلیس مالیاتی در دادگاه‌های مالیاتی و دستگاه‌های قضائی خواهیم بود که به صورت تخصصی این موضوعات را مورد رسیدگی قرار می دهد و احکام صادره با جدیت اجرایی می شود.

الفت خاطر نشان کرد: براساس قانون، افرادی که مرتکب جرائم مالیاتی می‌شوند و ارزش عملیات مادی آنها بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است، باید از طریق انتشار مشخصاتشان پس از صدور حکم قطعی لازم الاجرا در روزنامه های محلی، این افراد به مردم معرفی شوند. این افراد منافع عمومی را دستخوش رفتارهای خود می‌کنند و با معرفی شان یک هجمه و انزوای عمومی علیه آنها ایجاد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین در نشست مشترک با مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند به سمت اقدامات الکترونیک (دولت الکترونیک) حرکت کنند و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

الفت ادامه داد: اعضای کنترل و ماموران مالیاتی در دادگاه‌های مالیاتی با آموزش‌های جدی باید مورد حمایت قرار گیرند. در حوزه تشخیص اگر سازمان مالیاتی با صحت و دقت عمل کند، اعتماد مودیان نسبت به سازمان مالیاتی جلب می‌شود و آنها به پرداخت مالیات ترغیب می شوند و این سبب افزایش مودیان قانون‌مدار و کاهش تعداد مودیان خلاف‌کار خواهد شد.


  اخباراجتماعی  - مهر