اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرارهای دردسرساز 2 دزد در تعقیب و گریز پلیسی



دو دزد در دو عملیات جداگانه تعقیب و گریز پلیس کارشان به بیمارستان کشیده شد.

به گزارش ایران، در حادثه نخست که در قائمشهر رخ داد دو پسر کیف قاپ در حالی که بعد از ربودن کیف  پر از پول پا به فرار گذاشته بودند ناگهان پلیس را در تعقیب خود دیدند.

این دو دزد برای فرار از دست مأموران بر سرعت خود افزودند اما ناگهان با ترافیک خودرو‌ها در خیابان روبرو شده و نتوانستند موتور خود را کنترل کنند و بشدت تصادف کردند.

در جریان این اتفاق موتور سیکلت دچار آتش سوزی شد و دو دزد جوان بشدت آسیب دیده و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ محمد علی اطباعی طبری فرمانده پلیس قائمشهر در این باره  گفت: در پی گزارشی از مرکز 110 مبنی بر وقوع یک کیف قاپی توسط دو جوان موتورسوار، درکوی طالقانی این شهر بلافاصله مأموران برای شناسایی و دستگیری دزدان به محل اعزام شدند.

مأموران اقدامات پلیسی را برای دستگیری دزدان که پس از سرقت به سرعت از محل گریخته بودند آغاز کردند تا اینکه تصادف موتور دزدان کیف قاپ با یک خودرو باعث واژگونی و آتش سوزی موتور
شد.

دو کیف قاپ حرفه ای به نام‌های «حمید» و «محمد» که بشدت زخمی شده بودند به عنوان مظنون دستگیر و از سوی مالباخته شناسایی شدند.

بنا به گفته فرمانده پلیس قائمشهراین دزدان توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به 13 سرقت و کیف قاپی در سطح شهر قائمشهر اعتراف کردند.

 در حادثه دوم که در نکا رخ داد یک دزد خودرو در حالی که بعد از آخرین سرقت خود قصد گریز داشت خود را در حلقه محاصره پلیس دید. او که به نظر می‌رسید به فیلم‌های پلیسی علاقه‌مند است بلافاصله خود را به بالای نرده‌های فلزی پل رسانده و قصد داشت با پرش به پایین پل از دست پلیس فرار کند اما با شکستگی‌های زیادی در ناحیه پا و دست و لگن روبه‌رو شد.

سرهنگ حسن فلاح فرمانده پلیس نکا در این باره  گفت: درپی سرقت یک خودرو که به صورت روشن توسط صاحبش رها شده بود، موضوع در دستور کار یگان‌های پلیس قرار گرفت.


مأموران کلانتری 11 نکا موفق شدند با اجرای طرح‌های کنترلی خودروی سرقتی را هنگام تردد در مسیر انحرافی یکی از مناطق روستایی این شهر شناسایی کنند.

با اجرای تعقیب و گریز پلیسی این خودرو توسط مأموران متوقف شد اما ناگهان راننده آن که پس از پیاده شدن از خودرو قصد فرار داشت خودرا از بالای پل رودخانه ای در محل اجرای عملیات به پایین پرتاب کرد و از ناحیه دست وپا مصدوم شد.

دزد خودرو که دارای سابقه 4 سرقت در این شهر نیز بوده پس از دستگیری به بیمارستان منتقل شد.

 

اخبار حوادث - ایران

 


ویدیو مرتبط :
تعقیب و گریز پلیسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز تیراندازی شبانه در قصرالدشت/ روایت یک تعقیب و گریز پلیسی



در عملیات دستگیری سه سارق مسلح خیابان قصرالدشت تهران یكی از سارقان هنگام فرار از دست ماموران، با اصابت گلوله پلیس جان باخت و دو متهم دیگر دستگیر شدند.

بیستم تیر امسال مردی به كلانتری ١٠٨ نواب صفوی تهران مراجعه و شكایتی مبنی بر سرقت مسلحانه از خود تنظیم كرد. شاكی كه زخمی عمیق در آرنج دست خود داشت به كارآگاهان گفت: «چند روز پیش در خیابان قصرالدشت در حال تردد با موتوسیكلت «آپاچی»‌ام بودم كه ناگهان یكی از اراذل و اوباش سطح یك این خیابان مشهور به «مهرداد لجن» با تهدید یك قبضه سلاح كلت كمری به من حمله ور شد و پس از سرقت موتوسیكلتم، با قمه‌ای كه در دست داشت ضربه‌ای محكم به آرنج دستم زد و من را به‌شدت مجروح كرد و متواری شد.»

با ثبت شكایت مالباخته به سرعت پرونده‌ای مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار ماموران كلانتری ١٠٨ نواب قرار گرفت. تحقیقات ماموران نشان می‌داد متهم سه روز پس از سرقت موتوسیكلت، آن را در یكی از كوچه‌های خیابان هاشمی پارك كرده و خود با یك دستگاه خودروی مزدا متواری شده است. به این ترتیب به سرعت تیمی از ماموران اطلاعات كلانتری ١٠٨ به محل اعزام شدند. بررسی موتوسیكلت نشان می‌داد متهم آن را قفل كرده و به احتمال زیاد بار دیگر برای بردن آن برخواهد گشت. به این ترتیب موتور به پاركینگ منتقل شد و محدوده مورد نظر تحت كنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت.

در حالی كه توقیف خودروی مزدا در دستور كار پلیس قرار گرفته بود، متهم برای انتقال موتوسیكلت سرقتی به محل پارك مراجعه كرد و به این شكل در دام پلیس افتاد. او كه همراه دو نفر دیگر به محل مراجعه كرده بود با دیدن ماموران اقدام به فرار كرد و به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز كلید خورد. ماموران دستور ایست صادر كردند اما متهمان بی‌توجه به فرار خود ادامه دادند. این در حالی بود كه شلیك چند تیر هوایی هم متهمان را تسلیم پلیس نساخت و عملیات پلیس به شلیك گلوله مستقیم به خودرو انجامید.

گلوله‌های جنگی ماموران به بدنه و لاستیك خودرو اصابت كرده بود اما مهرداد لجن، متهم اصلی پرونده، پا از روی گاز برنمی‌داشت و به فرار خود ادامه می‌داد. سرانجام او با كاهش سرعت خودرو، از ماشین بیرون پرید و با یك قبضه قمه به ماموران حمله‌ور شد اما پس از شلیك تیرهوایی پلیس زمینگیر شد و به دام افتاد. در ادامه تعقیب مشخص شد دو متهم دیگر پرونده خودروی تخریب شده را در یكی از كوچه‌های خیابان كارون متوقف كرده‌اند كه با حضور ماموران در محل مشخص شد یكی از آنها به دلیل اصابت گلوله به ناحیه پای راست و كتف چپ دچار خونریزی شده كه پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. متهم دیگر نیز كه از ناحیه سر به علت اصابت گلوله دچار ساییدگی سطحی شده بود در محل درمان و به كلانتری منتقل شد. در بازرسی از خودروی سارقان نیز تعدادی مدارك شناسایی متعلق به مالباختگان كه مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند، كشف شد.

سرهنگ سیروس كتابعلی، رییس كلانتری ١٠٨ نواب با اعلام این خبر گفت: «در بازرسی بدنی متوفی مدارك شناسایی و یك گرم مواد مخدر از نوع شیشه در دو بسته جداگانه كشف شد و به این ترتیب پرونده‌ای برای او تشكیل و برای تعیین علت تامه مرگ به پزشكی قانونی ارسال شد. همزمان دو متهم دیگر پرونده نیز پس از تكمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ٣٤ منتقل شدند.


 اخبار   حوادث  -  اعتماد