اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراخوان پاپ برای کمک به پناهجویان


رهبر کاتولیک های جهان از مردم اروپا خواست با کمک کردن به پناهجویان، امید را به آنها باز گردانند.

خبرگزاری مهر: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان بر لزوم کمک به پناهجویان از سوی اروپایی ها تاکید کرد. وی طی پیامی خطاب به مردم اروپا از آنها خواست با پذیرش پناهجویان، امید به زندگی را بار دیگر در دلهایشان زنده کنند.

پاپ با تاکید بر لزوم برداشته شدن گام های جدی و عملی از سوی مردم اروپا گفت هر بخش و محله باید میزبان یک خانواده پناهجو شود. به گفته وی این خانواده ها از جنگ و نابودی گریخته و به امید آغاز یک زندگی جدید به کشورهای اروپایی روی آورده اند.

پاپ همچنین از تصمیم واتیکان برای پذیرفتن چند خانواده پناهجو در راستای کمک به جنگ زدگان و آوارگان خبر داد. این سخنان در پی انتشار تصاویر دلخراش جسد کودک سه ساله سوری در سواحل ترکیه بیان می شود. این موضوع واکنش هایی را نیز در میان مقامات اتحادیه اروپا داشت به طوری که طی روزهای اخیر هزاران پناهجو اجازه یافته اند از مرزها عبور کرده و قدم در خاک اتریش و آلمان بگذارند.

گفتنی است با وجود برخی مخالفت ها در کشورهای شرقی اروپا، مردم کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و سوئد با برپایی راهپیمایی گسترده حمایت خود را از پناهجویان اعلام کرده و واکنش سریع کشورهای اروپایی برای کمک به آنان را خواستار شده اند.


ویدیو مرتبط :
فرصت های آموزشی برای کمک به پناهجویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راننده تاکسی ایرانی در اتریش به کمک پناهجویان رفت (+عکس)



یکی از خبرنگاران غربی در صفحه توئیتر خود با انتشار عکس فوق نوشت:

به گزارش پارسینه، یک راننده تاکسی اتریشی که اصالتا ایرانی است، به عنوان مترجم فارسی و دری و جهت کمک به پناهجویان افغانی به ایستگاه قطار وین آمده است.

این ایرانی با نصب کارتی بروی سینه اش نوشته است "فارسی" تا افرادی که نیاز به مترجم دارند راحتتر بتوانند مشکل خود را با نیروهای دولتی در میان بگذارند.

اخبار,اخبار

 اخبار اجتماعی - پارسینه