اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراخوان خودروهای رانا و پژو 206


گروه صنعتی ایران خودرو در راستای احترام به حقوق مشتریان در نظر دارد تعدادی از خودروهای رانا و پژو 206 مدل سال های 92 و 93 را فراخوان كند.

فرارو: این فراخوان بر اساس رویكرد جدید گروه صنعتی ایران خودرو در راستای نهادینه كردن فرهنگ مشتری مداری و ارایه خدمات مطلوب به آنان صورت می گیرد.

مهندس یكه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش فراخوان برخی محصولات تولیدی را گامی در راستای افزایش كیفیت خودروها و تامین انتظارات مشتری بر شمرده بود.

 از این رو گروه صنعتی ایران خودرو از برخی مالكان خودروهای رانا، پژو206 و پژو اس دی مدل های سال های 92 و93 درخواست می کند، برای بررسی و بازبینی سیستم برقی به نزدیك ترین نمایندگی مجاز ایران خودرو در سراسر كشور مراجعه كنند.

 آن دسته از مالكان خودروهای مزبور می توانند به نشانی پایگاه اینترنتی www.ikco.com  مراجعه كرده  تا در صورتی كه شماره شاسی خودرو های آنها در فهرست مشمولان فراخوان باشد برای كنترل سیستم برقی به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه كنند.

 فراخوان یاد شده با هدف جلب اطمینان، تامین ایمنی و راحتی مشتریان و در راستای مسوولیت های اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو صورت می گیرد.

 لازم به ذكر است، هزینه های باز بینی سیستم برقی خودروهای رانا، پژو 206 و پژو اس دی بر عهده گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود و وجهی از مالكان این محصولات دریافت نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کورس گلف 1.8 پژو 206 تیون و رانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«رانا» خودرویی که از روی پژو 206 کپی برداری شد + عکس



«رانا» خودرویی که از روی پژو 206 کپی برداری شد + عکس
شرکت ایران خودرو به جای اینکه در ساخت خودروی رانا از خلاقیت بهره ببرد تصمیم به اتخاذ مدل چینی به صورت ناقص گرفته و در ساخت بدنه این خودرو، مخصوصا قسمت درها عقب و جلو از 206 کپی برداری کرده است.

 توسعه به سبک چینی روزگاری بحث اول اقتصاد کشور بود. پس از کش وقوس های فراوان اما این ایده به کلی از مباحث و نظریه های اقتصادی کشور کنار رفت. ولی نشانه های این مدل توسعه و تلاش برای پیشرفت را همچنان می توان در برخی حوزه ها، البته به شکلی ناقص و گزینشی مشاهده کرد. صنعت خودرو یکی از حوزه هایی است که این روزها خودروسازان به سمت چینی سازی آن پیش می روند.
منظور  حرف چنین نیست که بگوییم چون برخی قطعات خودروها اکنون از چین وارد می شود پس صنعت خودروی کشور چینی است. بلکه بحث فراتر از این هاست. زیرا اکنون مشی و منش خودروسازان چینی تر از واردات برخی قطعات به نظر می آید.
 یکی از ترفندهای همیشگی خودروسازان چینی این است که طرح و مدل یک خودرو را می گیرند و از اول تا آخر آن را از نو می سازند. چندی پیش بود که یکی از خودروسازهای چینی از خودرویی به اسم «بید» رونمایی کرد که کپی برابر اصل بنز باراباس بود. حتی آرم این خودرو هم از روی شرکت خودروسازی بی.ام.و کپی برداری شده بود.
خودروسازان ایران هم با دیدن چنین خودروهایی گویا تصمیم گرفته اند که مشی چین در خودروسازی را به صورت ناقص عملی کنند. برای روشن تر شدن موضوع خوب است که پای رانا این خودروی جدید بازار کشور را به بحث باز کنیم.
برای این کار بهتر است در ابتدا نگاهی به خودروی رانا بیاندازیم و آنرا تحلیل کنیم. اگر شما بدنه خودروی رانا را از کنار نگاه کنید و کاپوت و صندوق عقب آنرا نادیده بگیرید متوجه نکته جالبی می شوید. آن هم اینکه نمی توان تشخیص داد این خودرو پژو 206 است یا «رانای» ایرانی!
دلیل امر این است که شرکت ایران خودرو به جای اینکه در ساخت خودروی رانا از خلاقیت بهره ببرد تصمیم به اتخاذ مدل چینی به صورت ناقص گرفته و در ساخت بدنه این خودرو، مخصوصا قسمت درها عقب و جلو از 206 کپی برداری کرده است.

رانا,خوردو رانا,شرکت ایران خودرو

 رانا,خوردو رانا,شرکت ایران خودرو

البته به نظر می آید که چراغ ها و ساختار کلی این خودرو 22 میلیون تومانی هم از دیگر خودروها کپی برداری شده باشد اما چیزی که در نگاه اول مشخص است این است که بدنه این خودرو نمونه ای از بدنه 206 است.
در عکس زیر شباهت بی نظیر بدنه رانا به خوبی مشخص است. در این عکس ما برای درک راحت تر موضوع کاپوت و صندوق عقب رانا را از صحنه حذف کرده ایم.
برای متقاضی این خودرو که باید برای خرید آن 22 میلیون پول هزینه کند این امر قطعا ناامید کننده به نظر می آید. زیرا تبلیغات سازنده این خودرو پیش از این خبر از خودرویی زیبا با ظاهری کاملا جدید می داد. حال که این خودرو به بازار آمده اما با خودرویی رو به رو شده ایم که فرم آن با کمی مسامحه همان فرم و ساختار 206 از نوع صندوق دار است.
سمند هم کپی برداری است
نکته اینجاست که فقط رانای تازه به بازار آمده نمونه ای از کپی برداری های خودروسازان ایران نیست. این مدل نیمه چینی پیش از این هم در خودروی سمند دیده شده بود. اگر از رو به رو به سمند نگاه کنیم و آنرا مقابل خودروی «گل» بگذاریم متوجه شباهت دقیق طراحی این دو خودرو به یکدیگر می شویم. این موضوع به خوبی نشان می دهد که خودروسازان ایران تا چه اندازه برای متنوع کردن بازار خودروی کشور به «توسعه سبک چینی» روی آورده اند.

رانا,خوردو رانا,شرکت ایران خودرو

توسعه ای که به قول خود چینی ها هیچ پیشرفتی به جز حرفه ای شدن در امر کپی کاری در پی ندارد و موجب پایان یافتن خلاقیت در هر صنعتی می شود..../اقتصاد ایران آنلاین

 

 قیمت انواع خودرو در بازار ایران