اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراخوان برای متقاضی بلیت رفت به مریخ


شركت هلندی «مارس وان» اعلام كرد كه در جستجوی متقاضیانی برای سفر به مریخ با یك بلیت رفت در سال 2022 است.

جام جم آنلاین: شركت هلندی «مارس وان» اعلام كرد كه در جستجوی متقاضیانی برای سفر به مریخ با یك بلیت رفت در سال 2022 است.

مقامات شركت هلندی «مارس وان» روز دوشنبه در یك كنفرانس مطبوعاتی در نیویورك ضمن اعلام این فراخوان ،افزودند: بلیت رفت ساده و بدون بازگشت برای سفر به سیاره سرخ به طور قابل ملاحظه ای هزینه این ماموریت را كاهش می دهد. هزینه سفر به مریخ برای چهار فضانورد شش میلیارد دلار برآورد شده است.

آنها با خونسردی تصریح كردند كه همه افراد می توانند داوطلب این سفر بدون بازگشت شوند و تنها شرط داشتن 18 سال سن و آشنایی كافی به زبان انگلیسی است.



نوربرت كرافت یكی از مدیران این شركت تاكید كرد: ویژگی های عمده ای كه از داوطلبان اتنظار می رود : توانایی انطباق با شرایط ، سماجت، قوه ابتكار و درك دیگر افراد است.

باس لانسدورپ بنیانگذار شركت مارس وان توضیح داد: نخستین گروه شامل چهار داوطلب پس از یك سفر هفت ماهه در مارس سال 2023 به مریخ می رسند. ورود آنها و نخستین اقدام هایشان برای تاسیس یك مهاجرنشین در سیاره سرخ موضوع یك برنامه تله رئالیتی ( فیلم تلویزیونی واقعی) خواهد بود.

وی افزود: تاكنون 10 هزار ایمیل از افرادی از حدود 100 كشور جهان كه نسبت به این سفر توجه شان جلب شده دریافت كرده است.

شركت «مارس وان» در جستجوی 24 داوطلب برای سفر بدون بازگشت به مریخ است تا آنها را در شش گروه چهار نفره با فاصله زمانی دوساله به این سیاره اعزام كند. سفر نخستین گروه برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.

طرح مارس وان با موانع زیادی مواجه است. علاوه بر عدم توانایی بازگرداندن داوطلبان، آنها باید در فضای كوچكی زندگی كرده، اكسیژن تولید كنند و آب و غذا بیابند. این در حالی است كه سیاره مریخ یك بیابان وسیع است كه اتمسفر آن به ویژه از دی اكسید كربن تشكیل شده  و دمای متوسط آن 63 درجه زیر صفر است.

درهرحال، هنوز برای انتقال داوطلبان به مریخ نه موشكی در كار است و نه كپسول فضایی.


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزار نفر متقاضی سفر بی بازگشت به مریخ



در پی مطرح شدن پروژه شرکت مریخ یک که مدعی ساخت یک پایگاه روی سیاره همسایه زمین تا سال 2022 شده، بیش از 100 هزار نفر برای سفر بی بازگشت به مریخ ثبت نام کرده اند.

 هزاران نفر در سفر بی بازگشت به مریخ ثبت نام کرده اند اما از میان این تعداد درخواست تنها 40 نفر انتخاب می شوند و از این 40 نفر تنها 4 نفر اولین مسافران مریخ خواهند بود که می توانند براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در سپتامبر 2022 زمین را به مقصد مریخ ترک کرده و هفت ماه بعد یعنی در آوریل 2013 در مریخ فرود آیند.

هیچ کدام از این چهار نفر به زمین باز نخواهند گشت.

 

مریخ,سفر به مریخ

  نامزدهای انتخاب شده برای نخستین سفر انسانی به مریخ در کابینهایی زندگی می کنند که دارای فشار اتمسفری عادی است و مجهز به دستگاه های تولید گیاه برای رشد غذا خواهد بود

بیش از 30 هزار آمریکایی با پرداخت هزینه ثبت نام 38 دلار خواستار کسب فرصت سفر به مریخ بوده و می خواهند اولین ساکنان سیاره سرخ باشند.

این پروژه متهورانه ایده یک شرکت هلندی بوده که مدیریت امور اجرایی علاوه بر تأسیسش برعهده " باس لنسدراپ" بوده است.

براساس اظهارات لنسدراپ مبلغ تعیین شده برای ثبت نام در هر کشور براساس سرانه تولید ناخالص ملی کشورهای مختلف بوده است، برای مثال مکزیکی ها به جای 38 دلار مبلغ 15 دلار پرداخت می کنند. می خواستیم مبلغ به قدری بالا باشد تا افراد پیش از ثبت نام اندکی درباره آن فکر کنند و به قدری پایین باشد که هرکسی استطاعت پرداخت آن را داشته باشد.

نخستین سفر به مریخ 6 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

 

مریخ,سفر به مریخ

 نخستین چهار ساکن مریخ باید با یک سیاره سرد و متخاصم کنار بیایند و بدانند که هرگز عزیزان خود را نخواهند دید

 

وی قصد دارد هزینه این سفر را با ساخت یک مجموعه مستند تلوییونی درباره این مأموریت مستند کردن همه چیز از آموزش فضانوردان روی زمین تا لحظه فرود روی مریخ و زندگی روزمره آنها در سیاره سرخ تأمین کند.

حامیان و سازمانهای رسانه ای برای پخش برنامه مأموریت مریخ باید به این شرکت مبلغی را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: ما تلاش می کنیم داستان سفر انسان به مریخ را روایت کنیم، این که آنها چه زمانی در مریخ ساکن شدند، یک زمین جدید و یک سیاره جدید بنا کردند. این یکی از مهیج ترین مستندهایی است که تاکنون ساخته شده است و ما می خواهیم داستان آن را با کل جهان به اشتراک بگذاریم.

چهارنفر دوم قرار است دو سال پس از عزیمت گروه اول راهی مریخ شوند.

  

مریخ,سفر به مریخ

 وقتی ساکنان جدید مریخ به سرزمین خود برسند هرگز نخواهند توانست به زمین بازگردند


فضانوردان باید یک دوره هشت ساله آموزش و تمرین را بگذرانند. این نامزدها چند ماه طی دو سال در انزوا و در تأسیساتی شبیه سازی شده نگاه داشته می شوند تا نحوه پاسخ آنها به زندگی در فضای بسته همراه با سه نفر دیگر مورد بررسی قرار گیرند.

طی این مدت فضانوردان تمرینهای فیزیکی بسیاری انجام می دهند چرا که طی هشت ماه سفر تا مریخ آنها نمی تواند دوش بگیرند و تنها از غذاهای خشک شده، کنسروی و فریز شده استفاده می کنند از این رو سه ساعت در روز باید ورزش کنند تا بتوانند جرم ماهیچه های خود را حفظ کنند.

هوای مریخ به نوعی است که ساکنان نمی توانند بدون یک لباس فضایی بیرون روند، در این سیاره گیاه رشد نمی کند اما ساکنان محصولات خود را در کابینهایشان رشد می دهند تا غذای آنها تأمین شود.

با شرایط توصیفی بسیاری اظهار می دارند ترجیح می دهند یک پا نداشته باشند تا در چنین سفری قدم بگذارند و در سیاره ای سرد و متخاصم زندگی کنند، برای همیشه از دوستان و خانواده خود خداحافظی کنند، اما در کمال ناباوری 100 هزار نفر تاکنون متقاضی این سفر بی بازگشت شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر