اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراخوان برای استقبال از تیم مذاکرات ایران


شورای تدبیر و امید نسل امروز (توانا) با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک امضای توافقنامه میان ایران و 1+5 از دانشجویان و جوانان دعوت کرد تا ساعت 20 امشب در مراسم استقبال از وزیر امور خارجه در فرودگاه مهرآباد حضور یابند.

خبرآنلاین: هیات مذاکره کننده ایران در ژنو ساعاتی قبل عازم تهران شد.

سرانجام بامداد امروز مذاکرات ایران و گروه 5+1 در ژنو به نتیجه رسید و دو طرف مذاکره پس از 5 روز مذاکرات فشرده توافق نامه نهایی را امضا کردند.

وزیر امور خارجه ایران که سه شنبه هفته گذشته تهران را به مقصد ایتالیا ترک کرده بود، پس از توقفی کوتاه در رم، عازم ژنو شد تا پس از 5 روز مذاکره سرانجام صبح امروز به توافق نهایی با وزرای امور خارجه کشورهای عضو 5+1 برسد.

توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 بازتاب گسترده ای را در رسانه های داخلی و بین المللی داشته و بسیاری از کارشناسان و مسئولان داخلی و بین المللی به این موضوع واکنش نشان داده اند.

بر همین اساس بنا بر گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ثمر نشستن تلاش های مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان را به وزیر امور خارجه تبریک گفته است.

هاشمی که وزارت خانه متبوعش در چند سال اخیر با مشکلات زیادی به دنبال تحریم های ضد انسانی غرب مواجه شده بود در متن تبریک خود تاکید کرده است: خبرهای خوش از مذاکرات فشردۀ ژنو، ذائقه ملت ایران را شیرین کرد. به عنوان یک شهروند ایرانی، تلاش خستگی ناپذیر و هوشمندانۀ شما را می ستایم و امیدوارم این گام، آغازی باشد بر پیشرفت های بیشتر و ایجاد آینده ای به دور از تنش های بین‌المللی برای کشور.

همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشته است پیروزی فرزندان ایران در کارزار مذاکرات هسته ای را به همه شما و به همه همکاران عزیزم در وزارت امور خارجه خصوصا به آقای دکتر ظریف که در جریان کار سخت و طاقت فرسایشان هستم تبریک میگویم.

بر همین اساس محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گفت‌وگوهای ایران با 1+5 در ژنو 3 گفت: جمهوری اسلامی ایران با 1+5 به توافق رسیده است و قدرت‌های جهانی حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته‌اند و در مسیر کاهش تحریم‌ها و توقف تهدیدها هستند. ما این پیروزی را اولاً به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گوییم. ثانیاً از زحمات طاقت‌فرسای تیم مذاکره کننده بویژه دکتر ظریف تشکر می‌کنیم.

آیت الله  مرتضی مقتدایی با بیان اینکه هیات مذاکره کننده هسته ای ایران نیز در دورهای مختلف مذاکرات زحمات زیادی کشیدند افزود: این تیم با عقلانیت و ایستادگی بر خطوط قرمز حقوق ملت ایران و اصول خدشه ناپذیر آن تلاش قابل تقدیر و ارزشمند داشتند که قابل ستایش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که این توافق آغازی بر توافق های دیگر باشد تا مشکلات و تحریم های ظالمانه بر ضد ملت ایران برچیده شود.

همچنین آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی به ایرنا گفته است توافق ژنو یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود و نباید تحلیل های غلط ارائه کرد.

اما مذاکرات ژنو 3 صبح امروز در مجلس نیز واکنش های فراوانی را به همراه داشت که می توانید اظهارات نمایندگان درباره نتیجه مذاکرات ژنو را اینجا بخوانید.

اما پس از پایان مذاکرات و امضای متن تفاهم نامه ساعاتی قبل محمدجواد ظریف و هیات دیپلماتیک ایران عازم تهران شده اند و ساعت 20 امشب به وقت تهران وارد فرودگاه مهرآباد می شود.

همچنین شورای تدبیر و امید نسل امروز (توانا) با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک امضای توافقنامه میان ایران و 1+5 از دانشجویان و جوانان دعوت کرد تا ساعت 20 امشب در مراسم استقبال از وزیر امور خارجه در فرودگاه مهرآباد حضور یابند.


ویدیو مرتبط :
استقبال از تیم مذاکه کننده ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ایران در سازمان ملل: از گفتگوی دو جانبه با آمریکا استقبال می کنیم / مذاکرات آلماتی «نقطه عطف» بود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نماینده ایران در سازمان ملل: از گفتگوی دو جانبه با آمریکا استقبال می کنیم / مذاکرات آلماتی «نقطه عطف» بود

این دیپلمات ارشد ایران افزود:" آمریکا از سویی می گوید آماده مذاکره و گفتگوی دو جانبه با ایران است و همزمان با ابزار تحریم به دنبال فشار بر دولت و ملت ایران است، این رفتاری نیست که ملت ایران آن را بپذیرد." خزاعی بدون ارایه توضیح بیشتر گفت که از نظر ایران نشست اخیر در قزاقستان یک " نقطه عطف" در گفتگوهای ایران و اعضای گروه 1+5 بوده است.

محمد خزاعی نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که ایران از ایده گفتگوی دو جانبه با آمریکا بر سر موضوع هسته ای استقبال می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از بلومبرگ ،خزاعی در گفتگو با برنامه " جی پی اس  " فرید زکریا که قرار است امشب(یکشنبه) از این کانال تلویزیونی پخش شود، گفت:"ایران از مذاکره و گفتگوی دو جانبه با آمریکا استقبال می کند به شرطی که مطمئن باشد آمریکا جدی است و به گونه دیگری عمل نمی کند."

خزاعی افزود:" تهدید کردن ایران راه به جایی نمی برد و  کمکی به حل مساله هسته ای نمی کند.

خزاعی با یادآوری جنگ تحمیلی هشت ساله و مقاومت ایران در برابر هجمه صدام که با وجود حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه علیه ایران صورت گرفت؛ بی فایده بودن آزمودن گزینه های تهدید و جنگ را یادآور شد و افزود:" وقتی ایران بپذیرد که با آمریکا بر سر موضوع هسته ای به طور دو جانبه گفتگو و مذاکره کند هر گونه فشار مضاعف برای کشاندن ایران به میز مذاکره نتایج معکوسی خواهد داشت."

این دیپلمات ارشد ایران افزود:"  آمریکا از سویی می گوید آماده مذاکره و گفتگوی دو جانبه با ایران است و همزمان با ابزار تحریم به دنبال فشار بر دولت و ملت ایران است، این رفتاری نیست که ملت ایران آن را بپذیرد."

خزاعی بدون ارایه توضیح بیشتر گفت که از نظر ایران نشست اخیر در آلماتی قزاقستان یک " نقطه عطف" در گفتگوهای ایران و اعضای گروه 1+5 بوده است./عصرایران