اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراخوان اخوان برای تظاهرات در چهارشنبه


ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که حامی «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر است، برای برگزاری تظاهرات در روز چهارشنبه در میادین اصلی قاهره، فراخوان داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری آلمان، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا از حامیان خود خواست تا روز چهارشنبه با شعار «همه با هم برای رهایی» در میادین اصلی قاهره تظاهرات برگزار کنند.

این ائتلاف از طرفداران خود خواسته است تا در میادین التحریر، رابعه العدویه و النهضه تظاهرات کرده و مخالفت خود با کودتای نظامی را اعلام و بر موضع این ائتلاف مبنی بر ضرورت بازگشت مشروعیت تاکید کنند.

در این بیانیه آمده است: تصمیم نهایی در میادین سه گانه بر عهده شماست، پرچم‌های مصر ، آرم رابعه العدویه، تصاویر شهدا و بازداشت‌شدگان را در میادین بالا بگیرید.

دعوت ائتلاف مذکور از هواداران خود برای برگزاری تظاهرات در روز چهارشنبه، نخستین واکنش به حکم صادره از سوی دادگاه جنایی المنیا مبنی بر ارجاع پرونده ۵۲۸ متهم وابسته به گروه اخوان المسلمین به مفتی مصر برای تائید حکم اعدام آنهاست.

دادگاه مصر این متهمان را که گفته می‌شود «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و «سعد الکتاتنی» از رهبران این گروه نیز در میان آنهاست، به اتهام ارتکاب خشونت و به آتش کشیدن مقرهای پلیس در جنوب مصر به دنبال عملیات ارتش علیه هواداران مرسی که در میدان النهضه و رابعه العدویه تحصن کرده بودند، به اعدام محکوم کرده است.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات هواداران اخوان المسلمین در مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراخوان اخوان‌المسلمین مصر برای تظاهرات میلیونی/ افزایش تلفات درگیرهای چهارشنبه به 638 نفر



اخبار,فراخوان اخوان‌المسلمین مصر

فراخوان اخوان‌المسلمین مصر برای تظاهرات میلیونی/ افزایش تلفات درگیرهای چهارشنبه به 638 نفر

به دنبال کشته و زخمی شدن هزاران تن در خشونت‌های روز چهارشنبه مصر، اخوان المسلمین مصر امروز (جمعه) تظاهرات میلیونی در قاهره برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت، متشکل از گروه‌های حامی اخوان المسلمین مصر، با صدور فراخوانی از مردم خواست تا در این تظاهرات که تحت عنوان " تظاهرات میلیونی خشم" برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بنا بر اعلام اخوان المسلمین، این تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه در میدان رامسس قاهره برگزار خواهد شد.

احمد عارف، سخنگوی اخوان المسلمین مصر اعلام کرد، اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات امروز مصمم است.

جنبش تمرد مصر(از گروه‌های مخالف اخوان المسلمین) نیز در بیانیه‌ای از شهروندان مصری خواست تا برای حمایت از اماکن دولتی و عمومی کمیته‌های مردمی تشکیل دهند و جهت رویارویی با تظاهرات امروز حامیان اخوان المسلمین حاضر باشند.

در همین راستا مقامات مصری اعلام کردند: نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تظاهرات‌ و تجمعات احتمالی که پس از درگیری‌های قاهره و الجیزه برگزار خواهد شد، از تجهیزات کشنده استفاده خواهند کرد.

در همین راستا، وزارت کشور مصر تاکید کرد که به نیروهای وابسته به این وزارتخانه دستور داده تا کسانی را که به ساختمان‌های عمومی یا نیروهای امنیتی حمله می‌کنند، هدف قرار دهند.

دولت موقت مصر نیز در بیانیه‌ای همزمان با بیانیه وزارت کشور ضمن اعلام حالت فوق‌العاده در 14 استان این کشور به مدت یک ماه تاکید کرد: برای رویارویی با اقدامات "تروریستی و خرابکارانه" از سوی اخوان المسلمین مصمم است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: تعداد کشته‌های درگیری‌های روز چهارشنبه این کشور به 638 تن افزایش یافته است.

این در حالی است که برخی از خانواده‌های قربانیان حوادث اخیر مصر اعلام کردند، دولت مجوز تحویل و دفن جنازه‌های کشته‌شدگان را نمی‌دهد.

شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد: نیروهای امنیتی پنجشنبه شب به مسجد الایمان در شهرک نصر قاهره که هزاران تن از حامیان محمد مرسی و خانواده‌های کشته شده‌های درگیری‌های روز چهارشنبه در آن تجمع کرده بودند، یورش بردند.

همچنین یک منبع قضایی در مصر اعلام کرد، دادستان شرق قاهره تحقیقات درباره حوادث روز چهارشنبه در میدان رابعة العدویة را آغاز کرده است.
ناآرامی‌ها در مصر از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر به دست ارتش این کشور، در سوم ژوئیه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد./ایسنا