اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرآیندهای شیمیایی بدن در هنگام مرگ


انجمن شیمی امریکا فیلمی منتشر کرده که فرآیند گام به گامی که هنگام مرگ برای بدن رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذارد.

خبرگزاری ایسنا: انجمن شیمی امریکا فیلمی منتشر کرده که فرآیند گام به گامی که هنگام مرگ برای بدن رخ می‌دهد را به نمایش می‌گذارد.

در این فیلم، غیرفعال‌شدن کارکردهای بدن تا دفن آن به چشم می‌خورد و مطابق آن، نخست قلب پمپاژ خون را متوقف می‌کند. بنابراین جریان خون در سراسر بدن قطع و این موضوع موجب لخته‌شدن خون و ضخیم‌شدن آن می‌شود.

پس از آن نیروی گرانش در فرآیندی موسوم به «هیپوستاز بعد از مرگ» موجب سقوط خون می‌شود. بدون گردش خون، دمای بدن نیز افت می‌کند و عضلات در فرآیندی به نام «جمود نعشی» سفت می‌شوند. توقف گردش خون، تنفس را نیز قطع می‌کند و این بدین معناست که هیچ خونی به سلول‌ها نمی‌رسد.

این موضوع مانع از تولید ATP توسط میتوکندری موجود در سلول می‌شود. مولفه ATP نوعی ماده شیمیایی است که برای بسیاری از مسئولیت‌های بدن به کار می‌رود.

این امر منجر به ترشح آنزیم‌هایی مانند آنزیم‌های لیزوزومی می‌شود؛ این آنزیم‌ها محیطی خلق می‌کنند که برای باکتری‌ها و قارچ‌ها بسیار جذاب بوده و بنابراین آن‌ها شروع به تجزیه‌کردن بدن می‌کنند.

بوی بدی که از بدن مرده به مشام می‌رسد، ناشی از دو ماده زیستی به نام مولار و کاداورین است که بوی بسیار منزجرکننده‌ای دارند.

دیگر ترکیبات بدبو شامل دی‌متیل دی‌سولفید و دی‌متیل تری‌سولفید است که هر دو شامل سولفور هستند و بوی تخم مرغ گندیده می‌دهند.

این مولفه‌ها به همراه بسیاری از گازهای دیگر موجب متورم‌شدن زیاد بدن به هنگام ادامه تجزیه می‌شود. در نهایت طی یک سال، بخش اعظم گوشت بدن تجزیه می‌شود و در طول 40 تا 50 سال استخوان‌های بدن خشک و شکننده می‌شوند اما می‌توانند تا صدها سال حفظ شوند.


ویدیو مرتبط :
‫ضرر و زیان های خوردن نمک یددار بر بدن جانداران/ ید شیمیایی برای بدن مضر است‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت مرگ ستار بهشتی اعلام شد: ایست قلبی /نماینده مجلس:فقط اثراتی از کبودی بر روی بدن و پای ستار بهشتی دیده شده



پزشکی قانونی دلیل مرگ ستار بهشتی را ایست قلبی اعلام کرده است/ اثری از ضربه وجود ندارد

 عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ˈتاکنون هیچ اثر ضربه یا خوراندن چیزی که سبب فوت ستار بهشتی وبلاگ نویس شده باشد، وجود ندارد و پزشکی قانونی، ایست قلبی را دلیل مرگ اعلام کرده است.ˈ

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ˈمحمدحسن آصفریˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری مرگ ˈستار بهشتیˈ وبلاگ نویس افزود: این جلسه با حضور دادستان تهران، رییس پلیس فتا و جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل مرگ این وبلاگ نویس در کمیسیون بررسی شد، اضافه کرد: با وجود آنکه دلیل مرگ از سوی پزشک قانونی، ایست قلبی اعلام شده است اما با توجه به شکایتی که از این پرونده صورت گرفته، علت مرگ ستار بهشتی بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

آصفری گفت: دادستان تهران در این جلسه اظهار داشت که تعدادی از قضات را مسول رسیدگی به این پرونده کرده است؛ ضمن آنکه تیمی متشکل از نماینده خود را برای اطلاع از شرایط ماجرا به محل زندان ستار بهشتی فرستاده و این تیم از هم بندی های این وبلاگ نویس گزارشی را تهیه کرده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بازجویان ستاربهشتی نیز مورد بازخواست قرار گرفته اند و برخی از آنان با قید وثیقه آزاد هستند.

وی ادامه داد: براساس کالبد شکافی صورت گرفته، هیچ علائمی مبنی بر اینکه چیزی به او خورانده شده یا ضربه ای به او وارد شده باشد، وجود ندارد.

این نماینده مجلس در عین حال افزود: ˈفقط اثراتی از کبودی بر روی بدن و پای ستار بهشتی دیده شده که هم اکنون پزشکی قانونی در حال بررسی آن است.ˈ

آصفری تصریح کرد که پیگیری های مسولان قضایی در این راستا ادامه خواهد یافت./ایرنا