اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فتوای یک مرجع تقلید درباره پارازیت‌ ها


حضرت آیت‌ الله‌ العظمی موسوی‌ اردبیلی به پرسشی درباره تبعات احتمالی پارازیت بر بدن پاسخ گفته است.

روزنامه شرق: حضرت آیت‌ الله‌العظمی موسوی‌اردبیلی به پرسش شفقنا «پایگاه بین‌المللی همکاری‌های خبری شیعه»، درباره تبعات احتمالی پارازیت بر بدن پاسخ گفته است.

 متن این استفتاء به این شرح است: با توجه به بهره‌برداری دشمنان اسلام از شبکه‌های ماهواره‌ای جهت پیگیری و انتشار اهداف خود بر ضداسلام و ضد منافع جهان اسلام و ضدفرهنگ جوامع اسلامی از یک‌سو و آسیب ارسال پارازیت روی این امواج ماهواره‌ای که منجر به افزایش احتمال بروز اختلالات عصبی و مغزی، آریتمی قلبی یا توقف حرکت قلب، مرگ کودکان و نوزادان، ابتلا به سرطان خون، ام‌اس و بیماری‌های صعب‌العلاج و به مرور زمان مرگ خاموش مسلمانان و سایر شهروندان کشورهای اسلامی می‌شود از سوی دیگر، آیا ارسال این پارازیت‌ها به لحاظ شرعی مجاز است یا خیر و چه حکمی دارد؟

 آیت‌الله‌العظمی موسوی‌اردبیلی نیز اینگونه به این استفتا پاسخ داده است: «چنانچه ثابت شود که ارسال پارازیت موجب ضرر متنابهی مانند موارد مذکور در سوال می‌شود ارسال آنها جایز نیست.»


ویدیو مرتبط :
نجات بغداد با یک فتوای مرجع عالیقدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب‌ فتوای یک مرجع تقلید درباره اهدا عضو


دفتر آیت الله صافی گلپایگانی صدور فتوا از سوی معظم له در خصوص اهدای عضو بیمار مرگ مغزی تکذیب شد.

خبرگزاری فارس: دفتر آیت الله صافی گلپایگانی صدور فتوا از سوی معظم له در خصوص اهدای عضو بیمار مرگ مغزی تکذیب شد.

در اطلاعیه صادر شده از سوی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی آمده است:‌ در پی انتشار مصاحبه‌ای در برخی از سایت‌های خبری درباره نظر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف پیرامون اهدای عضو بیماری که مرگ مغزی شده است، به اطلاع می‌رساند انتساب بیانات مطرح شده به معظم له صحیح نیست.

شایان ذکر است کتایون نجفی‌زاده رئیس واحد اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگویی در زمینه نظر علما از جمله آیت الله صافی گلپایگانی درباره وضعیت بیمار مرگ مغزی و اهدای عضو وی اظهار نظر کرده است.