اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فایننشال تایمز: چرا جو بازار تهران انتخاباتی نیست؟ ؛ اعتراض پنهان بازاری ها به...



بازار تهران,انتخابات ریاست جمهوری تهران

چرا جو بازار تهران انتخاباتی نیست؟ ؛ اعتراض پنهان بازاری ها به دولت احمدی نژاد/ بازاری ها دکان را به منزل بردند!

انتخابات ریاست جمهوری ایران نزدیک است و کرکره های آهنی دکان ها و مغازه ها در بازار بزرگ تهران باید پوشیده از پوسترهای انتخاباتی باشد، اما در عوض، به بسیاری از کرکره ها برگه ی A4 چسبانده شده که بر روی آن اعلام فروش یا تعطیلی مغازه تایپ شده است. این مسئله به شورش در حال وقوع و البته آرام بازراهای پرنفوذ شهر شهادت می دهد.

سایت انتخاب: فایننشال تایمز نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران نزدیک است و کرکره های آهنی دکان ها و مغازه ها در بازار بزرگ تهران باید پوشیده از پوسترهای انتخاباتی باشد، اما در عوض، به بسیاری از کرکره ها برگه ی A4 چسبانده شده که بر روی آن اعلام فروش یا تعطیلی مغازه تایپ شده است. این مسئله به اعتراض آرام بازراهای پرنفوذ شهر شهادت می دهد.

 دلیل بدیهی این اعتراض به اقدام دولت احمدی نژاد در مورد افزایش مالیات بازاری ها است که حرکتی در جهت جبران افت درامد نفتی ایران است.

دولت ایران سال گذشته مالیات را تا 30 درصد افزایش داد و اکنون طرح هایی برای افزایش 38 درصدی مجدد آن ارائه کرده است.

بازاری ها می گویند، نتیجیه آن است که عقل حکم می کند که مغازه ها را به جای ادامه کسب و کار و مواجهه با مامور مالیات تعطیل کنیم و کرکرها را پایین بکشیم.

حسین 32 ساله تاجر آهن که سرپرست یک کسب و کار خانوادگی در بازار است می گوید: ما قبل از سال نو دکان مان را تعطیل کردیم تا مامور مالیات در گزارشش عنوان کند که این دکان تعطیل شده است! بنابراین ما دیگر مجبور به پرداخت مالیات نیستیم!

او که اکنون از منزل فعالیت های اقتصادی خود را دنبال می کند می افزاید: این روزها ما می توانیم به مانند دلالان خیابانی که برای خرید و فروش دلار مالیاتی نمی پردازند بر روی موبایل هایمان حساب باز کنیم. اما اگر من در دکانم بشینم باید مالیات بپردازم.

این نگرانی ها محدود به بازار تهران نمی شود. اکبر شمشیری رئیس اتحادیه آهن فروشان در اصفهان می گوید:  تجارت آهن با توقف مواجه شده چراکه پروژ های داخلی هم متوقف شده است.

در این حین، دولت هم در مقابل اعتراضات بازاری ها محکم ایستاده و می گوید دکان اعتصاب کنندگان مصادره خواهد شد. برای همین بازاری ها به تاکتیک جدیدی متوسل شده اند و سر کار خود حاضر نمی شوند!

در بخشی از بازار در محله ی پامنار، یک مغاز دار گفت، از 117 دکان تنها 30 دکان هنوز باز است.

در منطقه ی دیگر به نام چهار راه سیروس از 140 مغاز تنها 20 مغاز فعالیت می کنند.

یک سرایدار که برای مجموعه ای از مغازه ها کار می کند با اشاره به اینکه 4 ماه است حقوقی دریافت نکرده می گوید: زمانی این منطقه انقدر شلوغ بود که امکان راه رفتن وجود نداشت اما اکنون تبدیل به شهر ارواح شده است.

در بازار، مسئله ی مالیات، بر انتخابات حساس ریاست جمهوری سایه انداخته است. بازاریان نگران، بیشتر در مورد چک هایشان سخن می گویند تا برنامه های اقتصادی 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری.

منبع:entekhab.ir

 


ویدیو مرتبط :
اعتراض کسبه بازار تهران به اجرای پروژه اشتباه شهرداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فایننشال تایمز: هجوم تجار اروپایی به پایتخت ایران / صندلی های پرواز تهران تا 2 هفته رزرو است



اخبار,اخباراقتصادی, توافق هسته ای

در حالی که چشم انداز توافق هسته ای میان غرب و تهران به نتیجه نزدیک می شود، سرمایه گذاران انگلیسی خود را آماده می کنند تا بار دیگر وارد ایران شوند.

 روزنامه فایننشال تایمز نوشت سرمایه گذاران خارجی به سمت ایران هجوم آورده اند.

به گزارش  «تیک»، در حالی که چشم انداز توافق هسته ای میان غرب و تهران به نتیجه نزدیک می شود، سرمایه گذاران انگلیسی خود را آماده می کنند تا بار دیگر وارد ایران شوند.


روز سه شنبه گروه مالی شارلمان کاپیتال انگلیس که متخصص در بازارهای نوپا است و گروه سرمایه گذاری ترکواز پارتنرز مستقر در تهران اعلام کردند در نظر دارند در توافقی که احتمالا یکی از توافقات در هفته ها و ماه های اخیر است به سرمایه گذاران بین المللی، صندوق های سرمایه گذاری در بازار سهام ایران پیشنهاد بدهند.

دومینیک بوکور انگرام یکی از مشاوران شرکت شارلی گفت: «تردید دارم که بتوان یک صندلی در پرواز به تهران در یک یا دو هفته آینده پیدا کرد زیرا تجار به پایتخت این کشور هجوم آورده اند. توافق هسته ای درها را برای سرمایه گذاری بین المللی در ایران باز خواهد کرد.»

وی افزود سرمایه گذاری در ایران به علت اقتصاد متنوع و جمعیت تحصیلکرده بیش از هشتاد میلیونی این کشور یکی از بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاران است.

شرکت های شارلی و ترکواز اولین صندق خود را در چند هفته آینده راه اندازی خواهند کرد.


این صندوق کار خود را با بیش از هفتاد میلیون دلار آغاز می کند و در کوتاه مدت این رقم را به بیش از 200 میلیون دلار خواهد رساند.

آنها همچنین در نظر دارند صندوق هایی در بخش های مختلف مانند نفت و گاز، بانکداری و غیره تشکیل بدهند.

بوکور انگرام گفت: «ایران یکی از بازاهای توسعه یافته در خاورمیانه و قابل دسترس برای سرمایه گذاران در حال ظهور است و این مسئله است که آن را برای سرمایه گذاران بسیار جذاب می کند.»


 اخبار  اقتصادی  -  تیک